Nieuwe Hyperion lipo's bij Aircraft-World

Tadango

Forum veteraan
Erg mooie cellen, aan de spec's te zien :) 20C / 30C

Dit lijken dezelfde accu's als de Polyquest XP serie. Zelfde spec's en prijzen. Waarom ze ze dan allebei verkopen.... geen idee :)

Yup,

Stonden gisteren opeens op de website, vooral de 300mA cellen van slechts 9 a 10 gram zijn interressant...
Zo te zien inderdaad dezelfde lipo's maar niet meer verpakt in dat rubberachtige laagje waardoor ze iets kleiner en lichter zijn....

Peter

En aangezien ik nog 30A+ Lipo's nodig heb lijkt me dit wel wat :D
20C bij die 1800's is dus 36amps en met stoten van 54A onder de 30 sec. zijn ze perfect :D
Ze hebben trouwens ook andere nieuwe dingen, zoals die VPprops :) het is dat ik er al een heb liggen anders...

ja, aircraft world heeft veeeeeeeeeeel meer leuk spul :) Super goedkope verzending en goede service :) Houd de pakjes wel onder de 50 euro, dan komen ze makkelijker door de duane :) spullen verdelen over meerdere bestellingen is dus goedkoper ;)

Net de hyperion 2s 1200mah 20/30C binnengekregen, gaat op een J-250 PCW (http://www.edgerc.com/) komen en hoeft daar maar 7C hooguit voor te kunnen leveren :) (duurt trouwens nog wel even want ik wacht met de regelaar tot volgend jaar, na het drukke postseizoen)
Wel jammer dat ze hem zonder connector leveren: de draden (ja die silliconenkabels zien er dik en goed uit :!: , hij schreeuwt gewoon "trek me leeg met 20C") zitten aan mekaar vast met een stukkie krimpkous. Dat moet je verwijderen en dan je eigen connector eraan zetten...
Ook ga ik nog effe de Poly-Quest LiPo-guard aansluiting veranderen zodat die op mn graupner balancer kan (op de graupner balancer passen gewoon formaat servo stekkertjes :D die je overal in een gesloopte PC kunt vinden :D ). ooh ja: hij is erg lang en erg smal.
Hier een foto van een etec 2s 1000mah (stripped), Hyperion Litestorm 2s 20C 1200mah en een polyquest 2s 1500mah.
3%20Lipo_s%20op%20een%20rij.jpg

De LiteStorm belooft veel goeds... Ik zou graag 2*2S 3700's willen aanschaffen voor een HET 2W-20 met minifan. Laten jullie zoe iets in 2 pakketje aankomen (risico spreiden) of gewoon lekker bij elkaar? Er is zeker nog geen Nederlander of Belg die deze accu's verkoopt?

Groeten,
Marc

hyperion alleen nog maar bij acw. Verzenden is geen probleem daar :) Ik zou ze gewoon als 2 paketten bestellen. Kost niet meer dacht ik.

@Marc: jouw HET TYPHOON EDF 2W-20 gaat echt geen 74A trekken hoor! 3700mah is wel lekker veel capaciteit ja, maar voor de A's heb je die dus niet nodig. De 2500's en de 2100's zouden ook nog ruim voldoen, de 1800's worden riskant voor 2s...
En ik zou ze sowieso in 2 pakketten aan laten komen, dan is de waarde nog riskant voor de douane hoor. Parcel komt er het makkelijkst doorheen, EMS is veiliger maar komt er veel minder snel doorheen (de eerste keer dat ik bestelde bestelde ik via EMS en had ik bij een lading van $117 €36 invoerrechten... dus tegenwoordig splits ik op en dat is zelfs nog goedkoper dan via EMS). Parcel kost trouwens 2,50 dus dat kost je maar 2,50 meer en EMS kost 14,50.

parcel post komt met lage bedragen <50 euro vaak goed door de doane. Als ze het pakken dan duurt het +/- een maand voordat je iets hoort. De aanslag is dan ook groter. Met EMS heb je het binnen 2 weken incl doane en is het bedrag dat je moet betalen vaak kleiner.

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik de "gok" van parcel post maar ga nemen (2 losse pakketten).

@Planelover_CrAzY_Murdock
Bij mij zijn een een paar pakketen niet meer bruikbaar, ik denk omdat ze precies op spec. waren gekocht en dus uiteindelijk werden mishandeld. Ik had van iemand begrepen dat met de 2w-20 de kokam 3200 ook al flink warm wordt, dus dan maar ietsje meer, kakt ook de spanning wat minder in. Ik denk persoonlijk dat 15C continue belasting mooi is. De 2W-20 trekt overigens zo'n 50A dus de 2100... nou ja, reken maar uit.

Heeft toevallig iemand al een beetje lopen testen met de Hyperion Litestorm lipo's ?

Ik zat te kijken naar de 800 en 1200 2s 20/30C,de opgegeven waardes zien er heel erg goed uit (en de prijs ook)
Maar ik zit erg te twijvelen tussen de ELE lipo's en de Hyperion Litestorm lipo's.

Iemand misschien een suggestie ?

Back