Nieuwe kleine HELI Lipoly van Artfantasie

Hummi met 340 gram is net niet te doen, piccolo van 230 is NIET te doen met 1 of hoger. Zoom moet dus 3 a 4 kunnen maar met 4 al niet meer lekker. Deze moet dus 4 a 5 kunnen :) En dat heb je in nederland vaak buiten. Helemaal op een club met ruimte in het noorden zoals de onze. Even kijken naar accu's... 329 met motor vind ik meevallen. Zoom is dan wel goedkoper (zo rond de 280 met motor denk ik) maar minder afhankelijk van de wind is erg leuk.

Hoi,

Zijn preciese vlieg gedrag ken ik niet, en of die extreem windgevoelig is weet ik ook niet. Alles afwachten voor de eerste die hem bouwd............

Zo, ik zal er wel weer 1 moeten bouwen. :( ;)

groeten
Roel

Niet zonder motor te krijgen? :( scheelt dan toch niet veel in prijs zeker...

Niels

Ik wil hem wel voor je uittesten hoor :) met liefde. Als je een korting geeft zorg ik voor een net uitgebreid verslag met veeeel foto's (ik heb een goede sony digicam ;)) en filmpjes (JVC DV Cam en vriend die proff. filmt met een sony DV cam). En oja, ik slaap niet voordat hij af is ;)

Hoi,

-Heb nog nergens kunnen vinden welke lipo's er gebruikt worden? stroomverbruik?
-Zijn 18gr servo's robbe FS500 goed? Heb ik nog liggen...
-welk type servo staat er op de staart?

Toch maar even de vliegcapaciteiten afwachten. Kunnen we hier over vergelijkbaar met .30er spreken? Of moet hij dan nog groter?

Niels

zoals bekend, hoe groter, hoe stabieler.
maar een kilo en rotor van 90 cm komt zeker dichter in de buurt dan de echte micro helies.

Ben al iets verder, heb gezien dat de TM280-10 een vermogenbereik van 75 tot 150 watt heeft, en +- 100€ kost :) (foei Eelco :wink: )

Ik neem aan dat de volle 150 watt gebruikt wordt bij vol pitch , bij 3s1p dus ongeveer 14 amp. op vol vermogen. Ik denk +- 9-10 amp of minder op hover. Phoenix 10 werkt dus nog net, beter phoenix 25 bijkopen.

Maw 3s2p etec 1200 moet al goed werken :o Misschien toch maar beter irate 1800-2200-2600 ofzo, kan de stroom beter aan, kost nog minder en geen gezever over matching van de cellen.
Qua akkukost valt het dus nog erg mee :P .

Heb dus nog 1 lipopakket €60, staartservo (€€€?) en phoenix 25 (€60) nodig...

Ik herhaal wel effe m'n vraag, is een deal zonder motor is niet mogelijk? :cry: bouw graag zelf m'n motoren...

Niels

Hoi,

Zo ff onduidelijkheid weghalen :D

Motor = TM280-10 (weet ik vrijdag pas 100% zeker)
Servo's = Hitec HS 81 (21,00 Euro per stuk bij heliman.com)
Deze servo's komen op de tuimelschijf en hek.
Gyro = gy401

Accu's = 3000mAh Lipo's 11,1 volt = 99 Euro
rotorbladen CFK = 39,00 Euro.

Ik hoop dat die vrijdag bij mij thuis aankomt.... :D

Groeten
Roel

morgen vrijdag :) Weet je ons dan ook te vertellen of hij vrijloop en al die snufjes heeft?

lipo's dus 3S2P 1500HD..toch meer stroomverbruik dan 8O theoretisch gezien maar 90 watt op hover nodig :?

rotorbladen CFK = 39,00 Euro. Aangezien je de prijs zegt neem ik aan dat ze er niet bij zitten? :?

Niels

Zou een MASTER 18-3P regelaar goed werken op die torqman motoren? Ik krijg er nog 1 binnen kort. 329 voor de heli heb ik ook wel liggen.
Onderweg :
New ANSA 3 Cell, 11.1V, 2100 mAh, Li-poly Battery Pack. Super High Discharge Cells. Total weight 120g . These cells are rated for a discharge of 20C (42amps)
Vergeleken met de kokam pack van 189 gram is het ook enorm ligt :) en bijne evenveel vermogen (4A minder). Jeti Rex5 heb ik ook nog wel liggen :) Nu nog servo's.. 4 x 21 euro :( en bladen. Die zitten er standaard niet bij? Of is het meteen een upgrade :) En nog een gyro :( Da's nog even wachten tot 29 mei, dan ben ik jarig ;)

Back