nieuwe lader gezocht

• Topicstarter Topicstarter kamazuki
  • Startdatum Startdatum
K

kamazuki

Guest
Ik zoek een lader die alles kan laden.
Ik heb een lader nodig die loodaccu's kan laden, Nimh accu's en lipo-accu's.
De lader wordt gebruikt voor onroad brandstof en electro wagens.
Geen voorkeur voor netstroom of voeding.
Het liefst een kleine lader.
Moet wel een nederlandse handleiding bevatten.

Kijk eens naar de Hyperion laders, deze geven denk ik op het moment de meeste waar voor je geld.

Laatst bewerkt:
Zit er bij zo'n lader wel een nederlandse handleiding?
Dat is wel een vereiste

Hallo Kamazuki,

De handleiding is in het Engels, maar de lader is zou duidelijk opgezet dat het eigenlijk vanzelf wijst al zonder handleiding. Als je toch een handleiding nodig hebt, wil ik hem wel vertalen als je me even de tijd geeft hiervoor.

John

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelf een Graupner Ultramat 16 en ben daar zeer tevreden mee.
Duidelijke NL handleiding en makkelijk in gebruik. Kan zowel op netstroom als op voeding.

In mijn zoektocht naar de juiste lader, begreep ik uit dit forum dat je moet beginnen met uit te rekenen welk vermogen je nodig hebt. Ik ben d'r niet helemaal zeker van dat ik de formule goed onthouden heb, dus laat iemand me verbeteren als het niet goed is: voltage dat nodig is om te laden x het ampèrage waarmee je wil laden. Als jij electro rijdt, zal dat dus 7,2 V voor Nimh zijn en aangezien de laadspanning altijd hoger ligt, moet je met ongeveer 10 V rekenen. Wil je met 4 A kunnen laden dan heb je ongeveer: 10V x 4A = 40 Watt nodig. De Ultramat 16, weet ik toevallig, kan tot 50 Watt laden. De BC6 van e-Station kan dat ook, die heb ik. Maar als je niet van uitzoeken houdt, is 't gebruikers gemak niet optimaal van deze lader. Buiten dat ben ik d'r heel tevrede mee.

Dus als je accu's met hogere spanningen gebruikt, of je wilt met meer ampères kunnen laden, dan moet je naar een lader met meer vermogen uitkijken.

Back