Inmiddels is mijn vraag over de leeftijdsdiscriminatie voorgelegd aan het "meldpunt leeftijdsdiscriminatie" en zal ik op dit forum in een separaat topic gaan posten zodra ik bericht krijg. Ook hier geldt weer net als mijn vorige juridische vragen: ik wil weten hoe dit zit en of dit wel mag. Zo niet ga ik dit zeker aanvechten.
Olaf,
Ik heb het hele verhaal nu drie keer gelezen, maar kom er niet achter waarom je het ineens over leeftijdsdiscriminatie hebt. Kun je toelichten wat hier de reden/oorzaak van is?
Ik ben nu zo'n twee / drie jaar lid van de GMVC, heb ook (kort) op de wachtlijst gestaan, en heb het donateursschap, en de hoge welkomstbijdrage moeten betalen.
De regels zijn duidelijk. Lid worden doe je vrijwillig, met instemming van de bekende voorwaarden.
Er zijn al jarenlang meer aanvragen dan beschikbare plaatsen, de club heeft geen last van concurentie, en het staat een ieder vrij daar heen te gaan waar hij zich prettig bij voelt.
Ik heb geen spijt van mijn keuze voor de GMVC. Zoals onze voorzitter ook aangaf in het laatste clubblad, zit de onderlinge sfeer enorm in de lift. Ik kom graag zaterdags of zondags mijn bouwsels testen, en vind altijd makkelijk geinteresseerde gesprekspartners.
Verder smaakt de koffie er prima, hebben we een prachtig veld, en een actief bestuur.
Mijn advies aan jou zou zijn om het rustig af te wachten. Inderdaad is de periode februari/maart er één waarbij een relatief groter aantal leden besluit het lidmaatschap op te zeggen, en er vers bloed de vereniging binnen kan stromen.
Met vriendelijke groet,
Vincent
Woonachtig te Moordrecht
Werkzaam in Waddinxveen...