nieuwe lipo`s trex 450 sport

Even een vraag,
ik wil een stel nieuwe lipo`s kopen voor mijn 450 sport maar wil weten wat verstandiger is.....3s2200mah/25c aanhouden die zitten er nu namelijk in of kan/mag het meer zijn met 25c of 30c.
En welke merk turnigy,zippy,rihno
Kan je naar 3000mah met een 450 sport of is dit overbodig?

phil

Ik gebruik voornamelijk turnigy 3s 2200 40c en een paar nano's van 25 en 35c. Die 40c lipo's kan je met 5c laden en ik vind ze niet te duur :) Ik heb drie zippy flightmax lipo's en het kan zijn dat die toevallig slecht waren maar zou ze daarom niet snel weer kopen; de balance kabel is ook veel stugger en bij een afgebroken van de print.
De turnigy nano lipo's doen het ook goed en zouden constanter zijn qua spanning maar als de accu bijna leeg is zakken ze sneller in, waar het bij de standaard lipo's meer geleidelijk gaat en mij het eerder opvalt als ik de heli te lang vlieg.
Lipo's met meer capaciteit passen mogelijk niet onder de canopy en zijn ook niet erg gunstig qua gewicht.

Turnigy is gemiddeld goed..

En voor de c waarde, des te hoger de c, des te langer zal je lipo goed blijven.
20 a 25 is wel minimum, hoger is altijd aan te raden.

2200 a 2500 mah past doorgaans wel onder de kap, meer wordt te zwaar, of de kap gaat er niet meer op.

Btw, als je een heli vliegt tot je het toerental hoort zakken, kun je beter nimh nemen.
Bij lipo's zit je dan VEEL te laag, en help je ze erg snel naar de lipohemel toe.
Niet naar voltages kijken, je moet zorgen dat je max 80% van de capaciteit in mah teruglaad.
Alles wat er meer in terug moet, is slecht voor de batterij, en zorgt voor een kortere levensduur

lipo trex 450 sport

Heren
dankje voor de reacties.
Ik heb nu ook turnigy 2x bevalt me goed moet ik zeggen en deze zijn dan 25c.
Deze zijn nu 1 jaar en wat maanden oud dus vindt ik tijd voor een stel nieuwe.
Ik ga dan winkelen voor een stel 2200mah 40c dan weet ik dat ik gewoon goed zit.Even bij hobbyking snuffelen die hebben vast wat liggen.
En inderdaad de balancer draden van de zippy zijn stugger dan een turingy maar bij mij is nog niets los gekomen op het print.
Bedankt nogmaals

lipo`s trex 450 sport

Nog even een klein vraag....
als ik nu een 2200mah 3s 40c lipo neem is het dan noodzakelijk om een zwaarde esc aan te schaffen?
Zo ja wat raden jullie aan?
Ik heb momenteel de standaard esc voor de 450sport een 35A.
phil

Nog even een klein vraag....
als ik nu een 2200mah 3s 40c lipo neem is het dan noodzakelijk om een zwaarde esc aan te schaffen?
Zo ja wat raden jullie aan?
Ik heb momenteel de standaard esc voor de 450sport een 35A.
phil

Nee nergens voor nodig, en met die 40C accus zit je ook perfect zeker als je met de 14 T motor pinion vliegt.

lipo trex sport

Die zit er ook inderdaad op een 14 t pinion.
Bedankt voor je reactie.
Ik weet voldoende
phil

Back