nieuwe lipo's doen niets meer???

Toch max een 5Ah lipo best even 200A pieken, heel kort. Als ze de baantjes op 100A piek berekenen dan gaat dat niet :) Lipo's waren niet heet of bol dus ze konden de stroom wel aan, alleen de print niet. Duidelijk een slecht ontwerp maar eenvoudig de repareren :) Maar voor dat geld....... :)

Dat klopt helemaal, ze werden zelfs bol maar ze zijn niet doorgebrand bedoelde ik....hoewel de lipo dus ook nog op minder berekent zou moeten zijn.

Ook heb ik d eboot zonder probleem met twee paralel geschakelde 4000 mAh 15c lipo's gevaren deze waren ook van winforce en werden niet heet.

Bloedheet worden je lipo,s schrijf je in je boot draadje .:confused:
Dus ook niet goed .

Je setup past gewoon niet bij elkaar.;)

Mvg Johan

helemaal mee eens maar als ze binnenkort weer naar de knoppe zijn dan is het nog altijd erg duur geweest ;)

Toch max een 5Ah lipo best even 200A pieken, heel kort. Als ze de baantjes op 100A piek berekenen dan gaat dat niet :) Lipo's waren niet heet of bol dus ze konden de stroom wel aan, alleen de print niet. Duidelijk een slecht ontwerp maar eenvoudig de repareren :) Maar voor dat geld....... :)

En dan moeten ze dus constant op hun teentjes lopen om die 100A aan te kunnen houden..;) vaak wordt als stelregen genomen: Gemiddeld amperage wat er gebruikt wordt en dat keer 2, en dat moet dan minimaal de continu amps voor het pakket zijn.. dus als je 100 A trekt, wil je een accu die er constant rond de 200 kan leveren..;)

Hoi,

Een clublid maakte door de regelaar verkeerd aan te sluiten ook een keer een sluiting en die had toen ook geen spanning meer. Toen lag er ook een spoortje uit. Was een ik dacht iets van een 3s2200 turnigy lipo.
Ik denk dat dit gewoon een beveiliging is.

Ik zou toch eens een stroom meting gaan doen.

De regelaar heeft max 77A continu dus dan klopt het toch aardig niet?

En dan moeten ze dus constant op hun teentjes lopen om die 100A aan te kunnen houden..;) vaak wordt als stelregen genomen: Gemiddeld amperage wat er gebruikt wordt en dat keer 2, en dat moet dan minimaal de continu amps voor het pakket zijn.. dus als je 100 A trekt, wil je een accu die er constant rond de 200 kan leveren..;)

Zonder metingen is het raden hoeveel hij aan A trekt.

De Hacker is een goed regelaar , andere waren misschien al in rook op gegaan . ;)

De winforce kan geen hoge stromen levern over langere tijd .

Een van de mijne word al heet bij 8 min 20A , terwijl hij volgens het boekje 60 A continu moet kunnen levern.

Voor lage stromen is hij goed , maar niet voor de hoge stromen.

Mvg Johan

Ik heb de boot zo gekocht van Vincent wie toch een goede bekende binnen de electro powerboat wereld. Ik geloof er dus heilig in dat Vincent een goede keuze van Motor en regelaar heeft gemaakt en dat de combi motor regelaar geen probleem is.

Heb net zo'n 10 minuten met de boot gevaren, lipo was warm maar niet heet toen deze uit de boot kwam en heeft het goed volgehouden.

Back