nieuwe microheli steekt zijn kop op aan de horizon.

Over een nieuwe electro heli gesproken...
Wat denken jullie van deze???, ziet er prachtig uit en wordt in Q1 verwacht...
Zelfs de aluminium koffer zit erbij een het hele heckgedeelte is via een soort bajonet sluiting te ontkoppelen..

cybercopter_008.gif

cybercopter_014.gif

cybercopter_003.jpg

CyberCopter Length w/blade 736 mm ( 29" )
Body Length 533 mm ( 21" )
Height 216 mm (8-1/2")
Rotor Diameter Main - 584 mm (8-1/2")
Tail - 123mm (4.9")
Gear Ratio 101 : 1
4.5 : 1
Flying Weight 550g (19.4 oz.) with motor, battery & radio
Engine 480 motor (included)
Rotor blade Wooden (included)
Carrying case Aluminum (included)

Recommend accessories
Radio CCPM Program Mixing, 6 ch, 4 Pico servos
Gyro Futaba GY-240
Battery 8 Cells, 9.6v, 700-1000mAh
Speed control 30A w/o brake

Gaat $269,- kosten... (met collective en geheel alu), lijkt me een goede concurrent van de huidige indoor heli's of zelfs voor de nog uit te komen eco-7

nog wat extra info.. met vertaling :)
http://babelfish.altavista.com/babe...www.5imx.com/shop/5imx-productShow.asp?id=407

Zo zonder elektronica ziet ie er wel "design" uit. Maar ik denk dat al gauw een rommeltje wordt met alle nodige RC elektronica (servo's accu, ontvanger giro, draden...)

Mechanica ziet er wel goed uit overigens, hoewel al dat aluminium niet perse beter dan plastic hoeft te zijn.

metalen bladen?!?! dat heb ik nog nooit gezien. Ook niet echt een indoorheli-tje denk ik.

:offtopic:
Zijn die metale bladen niet verboden :?: :?:

dacht dat ik dat ooit ergens gelezen had, maar kan niet meer terug vinden waar.

:ontopic:

Ik heb ff naar die video gekeken van Gerard maar inderdaad een nieuwe generatie in indoor denk ik.
Een ook dat voorbeeld van mdegans is volgens mij de volgende stap.

Ik ga voorlopig maar voor een rebel me btw

gr Remco

ik vind die rebells er toch beter uitzien, het koffertje is wel kicken natuurlijk.
ook is het voor indoor niet alles, daar is het gewicht te hoog voor, in de meeste hallen mag je maar tot 500 gram.

dutchhelipilot zei:
Zijn die metale bladen niet verboden
dacht dat ik dat ooit ergens gelezen had, maar kan niet meer terug vinden waar.
Offtopic
In het regelementenboek van de knvvl inzake schaalmodellen staat wel dat metalen bladen voor vliegpropellors verboden zijn, dus zal dit ook zeker voor de bladen van een heli het geval zijn. (edit: yep klopt dus, zie 2e link)

http://www.modelvliegsport.nl/downloads/reglementenboek 2003/SECTIE 6 schaal 2003def.pdf
http://www.modelvliegsport.nl/downloads/reglementenboek 2003/SECTIE 2 org. wedstr.2003def.pdf

Qua grote is hij toch bijna gelijk aan een hummingbird.
cc-vsfeda-t.jpg

Ik denk dat je dit niet met een Rebell moet vergelijken, die is echt een stuk groter.

@gerard

Denk dat we ook over twee verschillende dingen praten. Ik heb ook niet het idee om met een rebell indoor te gaan vliegen. Ik heb dat een aantal keren met een ECO 8 gedaan maar ik vind het toch wat beperkt zo binnen. Tuurlijk is het wel leuk dat je niet afhankelijk bent van het weer maar ik ben juist met de hobby begonnen omdat ik de combinatie techniek en buiten zijn zo fijn vind.

gr Remco

gerard_nl. zei:
nadat ik mijn picollo (letterlijk) keihard de hoek in heb geschopt omdat het gewoon niet vliegt als een brandstofheli, veel te kietelig, stuurt niet lekker

Stoer hoor Gerard, op je heli trappen als hij niet wil vliegen als een andere heli. Vind ik echt kinderachtig, sorry.

Mmm, ziet er een mooi framepje uit, die Cybercopter. Herken ik daarin iets van mijn eigenbouw frame 8) ? behalve dat de proporties hier juister zijn :cry:

tot zover mijn zeer zinvolle reactie, :roll: :wink:

Niels

@niels, waar maak je je druk om, zolang ik niet op de jouwe trap :?:

@satour, idd is dit wel meer een indoor formaat en ik denk dat het dan ook een geduchte concurrent zal worden voor de hornet 2, is is ook coll. pitch en hetzelfde formaat, iets groter dan de micros als picollo en hummingbird etc.
jammer dat ie over de 500 gr is, kan je er op weinig plaatsen mee indooren.

@remco, ik bedoelde ook niet dat je met de rebel ging indooren, das echt een buiten model iets kleiner dan een 30-er.
als er bij mij een buitenheli komt is het ook een rebell.
als ik nogmaals ga proberen de indoorwereld in te stappen (ja ondanks alle ellende blijft het prutsen ermee leuk he, maar de picollo heb ik opgegeven) dan word het een hornet 2 of zoom 400.

Hallo

Een linkje met wat meer info over de Zoom 400, rechtstreeks van Matt(hew) dus zal wel redelijk kloppen.

http://www.club-chat.co.uk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=951

2 Pluspunten:

Gewicht < 500 gram
Accu's 2P3S Kokam 350

Ben nog op zoek naar meer foto's, kan niet duidelijk zien hoe de aansturing van de tuimelschijf nu gaat. Lijkt wel op FP, maar dat komt niet overeen met het vliegbeeld.

Groetjes,

Rick

245 Euro met motor, rtf, op runryder kan je er al veel meer van vinden.
Ik heb deze zoom 400 in mijn handen gehad bij Protech, ziet er aardig uit, heb gesproken met Mat Watkin, de piloot in het filmpje... de heli geeft echt het gevoel van een raptor 30 in voorwaartse vlucht.
Protech bied ondertussen ook al een komplete set aan die je nodig hebt om te vliegen, wo. servo's lip. batterij en gyro.
Deze heli is ondertussen verkrijgbaar in de winkels.

Groetjes

Chris

er zijn in neurenberg diverse elecro helis gepresenteerd.
het aanbod word steeds groter, en met lipo technologie ook steeds leuker.

Volgens mij dit zelfde zoom 400 ding staat nu bij Graupner in de neuheiten..

500 gr.. mag dus gewoon indoor gevlogen worden!

Back