Nieuwe Mig 15 van 3DLab print... 15 % groter, flaps...

DSC3457.jpg


DSC3445.jpg
 
Top 15% groter, flaps, carbonligger en wat meer accuruimte :thumbsup:
Alleen bestellen lukt nu even niet omdat de site er uit ligt, maar dat komt vast en zeker goed.
 
Ben ook wel benieuwd of iemand cura gebruikt voor deze kisten. En dan de settings wil delen. S3d lijkt toch voor deze kisten een stuk beter te werken.
 
Kon het niet laten zeker door de vaste klanten korting zeer betaalbaar. Heb hem ook besteld :)
Wel gek bij de Dusty werkte de mee geleverde gcode bestanden prima bij deze mig wordt het niet mooi.
Ook maar S3d proberen.

succes met bouwen :)
 
Ik wil dat deze mig in de zon kan staan zonder problemen. Dat betekent dat het materiaal een hogere GT moet hebben dan 50-60 graden. Ik wil eigenlijk 80+. Daarom heb ik eens een stuk geprint uit PETG. De sterke zou wat minder zijn en de afwerking / stringing lastig..... Het print eigenlijk geweldig, maar is inderdaad wat flexibel :( PETG met carbon zou super zijn, maar dat is alleen in het zwart te krijgen, duur en moet overgespoten worden, dus nog zwaarder....

IMG_20180814_072825.jpg
IMG_20180814_072847.jpg

IMG_20180814_073125.jpg

IMG_20180814_073254.jpg
 
En het aan elkaar lijmen, wat een betrouwbare verbinding geeft? Ik heb nog nergens gelezen van een goede lijm voor petg.

Cor
 
En het aan elkaar lijmen, wat een betrouwbare verbinding geeft? Ik heb nog nergens gelezen van een goede lijm voor petg.

Cor
Een snelle test met CA van de action en Bison Combi Plastic gaf een erg sterk resultaat. Puur MEK hecht slechts een beetje. PETG schijnt gewoon simpel te lijmen te zijn, maar niet met alle CA soorten. Die van de Action hecht wel goed.

ColorFabb XT-CF20..... erg verleidelijk. Alleen dan moet hij wel overgespoten worden nog.
 
Post 12.

Wees er van overtuigd dat je extruder die bij je printer past het ColorFabb XT-CF20 verwerken kan met de eventueel aan te passen G-code bestand van de
Mig-15 (BIS)

Mijn extruder block van een nieuwe Up mini 3D printer was oververhit met het gebruik van PETG-Carbon.
De temperatuur registratie kon niet meer naar de Software gestuurd worden en het witte ABS filament van de exturuder had bruine “brand plekken”

Toverwoord:Koeling!

Groet:Robin
 
Ik gebruik nooit gcode bestanden. Ik slice alles zelf van de STL's. Alleen zo krijg ik het beste resultaat.
 
Inmiddels liggen er een hoop onderdelen te wachten in de schuur. De romp is geprint en deels bewerkt (voorbereiding voor de motor edg). De vleugels zijn ook geprint maar de afwerking bevalt me niet. Er trok snel vocht in de rol waardoor de afwerking niet super is. Wellicht print ik die nog opnieuw. Wat nog rest zijn het stabilo en roeren en kapjes edg. Deze nieuwe mig oogt beter en is qua contructie ook beter (carbon staaf door de vleugels). Ik gebruik Nederlands plastic (PLA HR+) wat behandelbaar is zodat het tot 100graden sterk blijft.... maar dat lijkt niet te doen (2 uur lang op 55-60 graden verwarmen). Hij moet het maar volhouden zo. De zilveren kleur oogt goed al is het donkerder dan ik zou willen.

Binnenkort wat foto's als de echte bouw begint. Een kleuren schema zoek ik ook nog (basis zilver, met een niet al te ingewikkeld patroon).
 
Zucht, ze liegen weer als een gek bij het totaal gewicht. Geprint geven ze op 1817g..... en dat is onmogelijk. Alle geprinte delen zijn veel meer. Ze geven ook een gewicht per onderdeel op en dat klopt exact met mijn vleugel delen. De romp delen heb ik lichter geprint zijn zijn totaal 150g lichter. Je zou zeggen dat ik (met een paar missende delen zoals rolroeren, kapjes en pinnen edg) onder de 1817g zit.... maar ik heb nu al 1920g aan geprinte delen (en dat met een 150g besparing). Hij zal weer een stuk zwaarder worden dan ze opgeven. De vorige was 300g meer, en die vloog ook prima. Jammer dat je alleen over de max takeoff weight heen gaat terwijl je lichte onderdelen hebt (lichter geprint, lichtste motor / fan mogelijk end).
 
Ik heb nog niet veel gedaan, maar alle geprinte delen (op de EDF ring na) zijn geprint. De motor kan vast geschroefd worden nu er houten strips op de motorsteun gelijmd zijn. (Ja de fan moet nog even schoongemaakt worden :))

IMG_20190119_230749685.jpg
 
Back
Top