Bouwverslag nieuwe mini quadcopter

Nadat ik mijn mini tricopter heb klaar gemaakt (viewtopic.php?f=10&t=2697) had ik zin in nog een nieuw projectje. Ik heb altijd gevlogen met een zelf gemaakte blackout achtige mini quad en wilde iets nieuws proberen! Met mijn tricopter projectje heb ik 14 mm carbon buis als armen gebruikt ipv 3 mm carbon plaat. Ik kwam zo op het idee om zo ook een mini quadcopter te bouwen en dan met alle electronica binnen in de quad zonder dat er echt veel kabels van de buitenkant zichtbaar zijn.
Hier onder het filmpje van mijn bouwverslag!
Laat me weten wat je ervan denkt.

Mooi zeg :-) ik wou dat ik een freesmachine had. Hoe stevig zijn die buisjes ( armen) nou ? Lijkt mij dat bij een crash die dingen scheuren op de bout of de motor supports eraf breken....of valt dat mee ?

Uit ervaring kan ik wel zeggen dat dit steviger is dan de standaar 3 mm armen. Omdat de motor mounts met maar 2 schroeven vast zitten gaan ze wat verplaatsen. Ik hoef dan alleen maar de 2 schroeven los te draaien motor mount recht zetten en ze weer vast draaien. Die carbon buizen zijn echt onwijs sterk! Ik zou ze onbreekbaar noemen!
Ik ben al een aantal keren gecrashed en helemaal geen schade of niks! Met mijn vorige mini quad (een blackout type), had ik alleen maar ellende, hij vloog mooi. maar regelmatig braken de armen.

Klopt! En de ronde vorm is van nature al best sterk! En heeft een groot voordeel dat de draden van de motoren er doorheen kunnen.
Zit er aan te denken om op deze manier ook een mini hexacopter te gaan ontwerpen.

Back