Nieuwe motor zuigt geen benzine aan

Helemaal mee eens.
Ik weet niet meer welke chinese fabriek, maar daar werden de motoren met zo'n twintig tegelijk 12 uur door een electromotor aangedreven voordat ze ingepakt werden. Smering via automaten. Dat garandeerde tenminste voldoende compressie voor de vierkante cilinders om te kunnen starten.

Nee er stond iets anders in mijn post maar de naam van de winkel is er uit gehaald. Wat ik zei is dat topic starter naar een zekere stunt shop (wiens naam niet genoemd mag worden schijnbaar) moet gaan en daar de meest goedkope 2-takt olie moet halen.

Even een vraag aan dhr Reivers. Zomaar even informatief. Is 0,5 mm squish clearance niet het echte minimale? Mij is toch voor redelijk hoogvermogende tweetakten (met squishband) een minimale squish van 0,7 aangeraden.

is inderdaad echt minimaal in grotere motoren. Kleine gloeimotoren heb ik al op 0.15mm ingesteld voor maximaal vermogen. Vandaar dat ik het woord "tenminste" gebruikte.

Ik denk inderdaad dat ik hem eens op een wat kleinere en lichtere kist zet, want zoveel weegt ie niet eens dat dat weer een probleem wordt.

Ook mijn raad , gewoon gaan vliegen met die motor .

De rest is verlorene (vlieg) tijd .;)
Je moet gewoon niet teveel verwachten van die goedkope china motoren.

En als je dat niet doet kan je er veel plezier aan hebben.:D

Mvg Johan

Die van mij had na het inlopen ook nog geen vermogen
ik heb hem 2 jaar gebruikt
veel problemen e n z
maar vermogen leveren heefd i nooit gedaan
na 2 jaar weren de problemen zo groot dat ik de motor maar afdankte

Om een vervolg te geven op dit verhaal.......

Ik heb deze motor van de Extra afgehaald en op een iets kleiner en lichter toestel gezet met het idee het ding eens uren te laten gaan maken. Zo gezegd zo gedaan gisteren het toestel (Precedent) mee genomen naar het veld en op het moment de motor startte begon het gezeur....alle servo's reageerden op de ontsteking:confused:

Nu had ik weinig zin om op het veld te gaan sleutelen dus de zooi weer ingepakt en onverrichterzake weer naar huis. Thuis aangekomen alle verbindingen nagekeken op losse contacten, ontstekingsbatterij verplaatst, ontvanger verplaatst....niets hielp, de reacties van de servo's bleven.

Nu herinnerde ik me dat ik een 1,5 jaar geleden eens een nieuwe ontsteking had besteld bij hobbyking en deze lag inderdaad nog in de verpakking op de hobbiekamer. Deze ziet er in elk geval stukken beter uit dan het plastieken hoddel wat bij deze motor zit. Bougiedop omgezet en alles aangesloten maar wat schetste mijn verbazing.....reacties van de servo's bleven dus geen ontstoorde bougiedop?

De nieuwe ontsteking werkt maar de motor start niet. Ontsteking op het verkeerde moment denk ik. Nieuwe halsensor bestellen?

Ik geef niet op met dit ding!:D

Marc

Maak eens een paar foto,s van de ontstekingen .

De massabescherming klopt ergens niet , daarom stoort dat op de servo,s .

Defekte hallsensor geloof ik niet , nog nooit een defekte gehat in al die jaren.

Mvg Johan

Maak eens een paar foto,s van de ontstekingen .

De massabescherming klopt ergens niet , daarom stoort dat op de servo,s .

Defekte hallsensor geloof ik niet , nog nooit een defekte gehat in al die jaren.

Mvg Johan

Johan,

Ik heb inderdaad foto's genomen met mijn telefoon maar nu wil die prengel ze weer niet inladen op de pc dus dat schiet niet op.

Ik heb net een ontstoorde bougiedop gehaald dus die ga ik er straks opzetten. Wat de halsensor betreft maakt het dus niet uit of het de originele is? Ik meende te weten dat niet elke sensor werkt met een andere ontsteking. Zou mooi zijn als ik die kon laten zitten. Wat me wel opviel is dat de bougie 2 pulsen kreeg ipv eentje, dus 2 vonken snel achter elkaar.....

Het is deze ontsteking: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__7448__Replacement_CDI_Ignition_for_FTL_Engines.html

Marc

De RCexl ontsteking stoort niet, behalve als de boegiekap niet voldoende aangedrukt is. Bij de ontsteking moet ook een Hall sensor zitten. Die is gevoelig voor de pool richting van de magneet. Testen op vonk, en dan correct inbouwen. Instellen op 28° voor top.
Alleen 4S NiMH accus gebruiken. (4.8V)
Ik begrijp het niet helemaal: De motor start niet, en toch stoort de ontsteking??? Dan moet hij toch gelopen hebben?

De RCexl ontsteking stoort niet, behalve als de boegiekap niet voldoende aangedrukt is. Bij de ontsteking moet ook een Hall sensor zitten. Die is gevoelig voor de pool richting van de magneet. Testen op vonk, en dan correct inbouwen. Instellen op 28° voor top.
Alleen 4S NiMH accus gebruiken. (4.8V)
Ik begrijp het niet helemaal: De motor start niet, en toch stoort de ontsteking??? Dan moet hij toch gelopen hebben?

Heb nu de andere (ontstoorde) bougiedop er op zitten en na wat testen zag ik geen reacties van servo's meer. Heb de oude bougiedop eens open gemaakt en er zat geen weerstand in dus niet ontstoord.

Aan de sensor valt niets te stellen helaas, die zit vast op zijn plek. een 4 cellen nimh accu (4,8V) gebruik ik en die is net nieuw. Als de motor niet start worden er toch vonken af gegeven dus met rondslaan werkt de ontsteking en dus ook de storing.

Zal hem straks eens in de tuin zetten om de motor te testen, dan weten we meer.

Zo zie je maar weer, met hobby king spul weet je het nooit.
RCexl heeft een weerstand in de kap. Vroegere ontstekingen hadden een koolkabel, die de nodige ontstoring gaf bij gebruik van een bougie zonder weerstand.

PS,
verstelbaar of niet verstelbaar: de vonk zal toch op 28 graden voor top moeten komen wil de motor netjes lopen.
Dat zou ik dus nog wel controleren. Bij controle op de zuiger met schuifmaat is dit ongeveer 2.7mm voor top.

Laatst bewerkt:
Back