nieuwe motorblok voor buggy

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door rattie..., 28 apr 2010.

  1. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    ik zoek al een tijdje een nieuwe motorblok voor mijn buggy voor ALS hij de geest gaat geven
    hij heeft nog genoeg compressie dus dat gaat nog even duren maar ben toch al aan het rond kijken wat er nou te koop is.
    het blok dat in de hpi pulse zit spreekt mij wel erg aan
    dus ik denk dat het een .28 wordt maar welke?
    ik ga er geen officiƫle wedstrijden mee rijden maar ik wil wel meer dan genoeg power hebben.
    dus veel trekkracht en het liefst een zeer goede topsnelheid. ook is het belangerijk dat hij erg betrouwbaar loopt en dat er niet al te veel aan afgesteld moet worden als hij eenmaal goed staat. en het liefst ook een ''zuinige'' motor zo ver dat kan :p
     
  2. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Een zuinige motor terwijl je naar een .28 zit te kijken ?? :nooo: ... ;)

    Kijk voor een goeie .21 (R&B , Novarossi , OS-Max , LRP , GO om maar wat te noemen) en je hebt meer dan voldoende power op het gebied van trekkracht en topsnelheid.....

    Het koppel van een .28 is in een buggy totaal niet bruikbaar , spinnende wielen wordt je niet sneller van ;) En zelfs met een goeie .21 kun je dat nog hebben :D

    Mijn buggy met een .21'je :

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Hij gilt alleen wel na dat volgas....
     
  4. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Dat is de CRF koppeling die erin zit , die stond nog een beetje hoog afgesteld daar ;)

    Om hem rollend te houden moest ik dus best wel wat gas geven .....
     
  5. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Raar.. ik rij met precies dezelfde koppelingen op 2 autos, en beide hebben dat probleem niet....:)
     
  6. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Zeg toch ook dat ie te hoog stond afgesteld....

    Heb de stelmoer daarna (verspreid over een paar keer) een stuk terug gedraaid waardoor de koppeling eerder ging pakken. Was de eerste keer dat ik met de CRF op die Mega ZX21 offroad race motor reed ;)
     
  7. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    welk blok is dat en wat kost hij ongeveer
     
  8. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Dat blok is inmiddels al vervangen door een nieuwe serie bij Serpent/Mega , zijn nu de DSII versie's ofzo als het goed is.

    Tis maar gewoon een voorbeeld van wat je met een .21 kan doen ;)
     
  9. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    heb nu een .21 maar met een .28 kan je toch het wielspin voorkomen door langsaam meer gas te geven?
     
  10. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Met een .28 zal je dan heeeeel langzaam op het gas moeten , en zelfs dan zul je nog wielspin gaan krijgen zodra de motor op toeren en tot leven komt ;)

    .28's zijn van oorsprong ontwikkeld voor monstertrucks waar je gewoon heeeel veel koppel nodig hebt om op gang te komen iv.m. de grote wielen.

    Die van een buggy zijn stukken kleiner in diameter en een stuk smaller waardoor je niet zoveel kracht nodig hebt om te te laten spinnen ;)

    Als je je huidige .21 langs brengt is daar ook nog wel wat meer uit te halen hoor ;)
     
  11. hanskez

    hanskez

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Tilburg
    er zit ook nog een maatje tussen he .25 4,1cc en dan het motor tandwiel wat groter en hij gaat als een speer zonder wielspin.

    een duur blokje moet je kopen als je echt goed kan afstellen en je zelf dingen kan vervangen in de motor (is mijn mening).

    3,5cc of 4,1cc heb je al vanaf een 120 euro

    mvg Hans
     
  12. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    wat kan er dan al aan mijn blok veranderd worden? heb er een dichte backplate op gezet omdat ik toch met een startbox start
     
  13. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Inwendig met een dremel wat verfijningen aanbrengen ;)
     
  14. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    oowh de poorten enzo maar gaat de levensduur van mn blok dan niet achteruit?

    ik denk dat ik is een keertje 20% of 25% ga proberen
     
  15. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Owww ... je rijdt nu ook nog op 16 % :?: :nooo:

    Neem dan eerst maar eens 25% en stel m goed af ;)

    Van een beetje flowen gaat de levensduur niet achteruit hoor , je zorgt alleen dat het mengsel beter en makkelijker in de cilinder komt.
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Helaas wordt er weer gedacht dat meer CC altijd meer prestaties betekent. Een .28 force of een .28 van een goed merk maakt al een heel groot verschil en daartegen kan een goede .21 zoals bv. een B10 veel low budget .28 motoren overtreffen.

    Natuurlijk steel je de blits als je met een getunde TM928 oid aan komt zetten, heerlijk gassen terwijl je auto door de spinnende banden stil blijft staan en eenmaal op snelheid is er geen houden meer aan. Maar ja, 5 minuten later is je tank leeg.

    Wil je een goede betaalbare motor? De RB Killer10, Alpha, GO maar ook een Novarossi of Picco Basic zal aan veel verwachtingen voldoen.

    O ja, met het kietelen van een motor kan ik je wel helpen ;)
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2010
  17. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Elk van de motoren die Roelof aangeeft zal veel beter presteren dan wat je nu hebt, zeker als je gewoon met brandstof 25% (of 30~33%) nitro gaat rijden.
    Dus heb je ook betere brandstof nodig. Maar ook een goede uitlaat; want een uitlaat heeft een zeer belangrijke invloed op de prestatie van een motor!
     
  18. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Denk dat overstappen op gewoon 25% al een hele nieuwe wereld doet open gaan ....

    De uitlaat speelt hier nog niet zo'n grote rol nu , aangezien er zoals ik begrijp op 16% wordt gereden ...
     
  19. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    klopt ik heb alleen nog maar met 16% van tornado gereden vanwege de kosten. dus ik denk dat ik meer een litertje 25% haal om het uit te proberen

    maar wat kan er dan aan mijn blok veranderd worden??

    een wedstrijd motor wordt het denk ik niet want ik wil er niet echt meet als 150 aan uit geven ietsjes meer maakt niet uit.

    zal ik 25% nemen van tornado of merlin of iets dergelijks?
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Moet die hard lopen?
    Geen probleem......
     

Deel Deze Pagina