Nieuwe motors voor C130

Je kunt een prop iets in korten als het om een klein beetje gaat maar doe het wel netjes en aan beide kanten exact even veel.
Het is misschien vloeken in de kerk maar ik heb het eens geprobeerd met een aan 1 kant afgebroken tip en dat werkte heel goed.
Drieblads props kan je weer berekenen op die simpele calculator door het aantal bladen op 3 te zetten en het aantal cellen op 2 of 7.4V.
Daar is natuurlijk geen haast bij als het nu goed werkt want je moet dan ook weer over 2S lipos beschikken.;)

Cd rom flyer heeft al een goed antwoord gegeven.

Mijn voorkeur komt daarmee overeen.
KV 1350 of daar in de buurt
8 x 4 props
15A op 3S per motor. 700g trekkracht dus totaal ruim boven 2.5 kg
Motoren van 50 - 60 gram. Dat zijn de buitenlopers met 2212 in de naam (anker maten) of 2826 (buitenmaten) of een comninatie daarvan. Alle fabrikanten hebben motoren in die maat.

8x4 is leuk, want door quadcopters zijn deze als links en rechts draaiend te krijgen. Kan je de hercky neutraal vliegend maken.

3 of 4 blads voor het uiterlijk vind ik onzin, zeker als je niet eerst schaal maat propellers hebt (lekker groot).

Kv 2200 met 6x4 past niet bij de snelheid van de hercy. Ook het geluid niet met hoogtoerig gejank.
Probeer niet een speed400 te vervangen, want die waren alleen goedkoop en praktisch, maar niet het beste. Beter was sp400 vertraagd zoals op de multiplex cargo zat.
Getriebe 400L Multiplex 332690 - 4041033016909 - Hobbydirekt Modellbau

Algemeen:
Vervang niet een direct aangedreven borstel motor of tweetakt (vertraacht of 4takt kan wel),
Maar kijk wat een vliegtuig nodig heeft.
Een slechte oplossing is net zo duur als een goede.

Inderdaad geen haast :) Maar ik pruts toch liever niet aan props :)
8x4 props is zeker te groot en buitenlopers gaan ook niet, enkel inrunners.
De speed400 waren afgetakeld en het zat er aan te komen dat deze het helemaal begeven + ze waren gewoon veel te zwak.

Nu is het eigenlijk perfect voor mij dus eigenlijk is dit topic opgelost :)
Snelheid is zeker niet overdreven en geluid wordt toch anders binnenkort, waarom nog verder zoeken.
De trekkracht is ook goed(met het voorlopig gewicht toch).

Ik ga wel volledig akkoord met de 2S met 7x4 prop optie. Dan kan ik zelfs de huidige motors gebruiken. Maar dus geen haast en eigenlijk niet nodig.

Vergeet ook niet dat ik niet altijd volle gas moet geven, maar het potentieel er wel is.

Inderdaad geen haast :)
Ik ga wel volledig akkoord met de 2S met 7x4 prop optie. Dan kan ik zelfs de huidige motors gebruiken. Maar dus geen haast en eigenlijk niet nodig.

Ik heb geprobeerd iemand zo ver te krijgen zijn eigen setups te gaan berekenen voor een onbekend vliegtuig middels een calculator.
Dat is bij jouw kennelijk gelukt.
Heb je inmiddels de stroom gemeten om te zien of het klopt met de praktijk.;):D

Mooi.
Ik vergeet wel eens dat met de huidige prijzen het aanpassen van een accu ook een goede optie is. Zeker als de keus is 4 motoren, of 1 accu.
Succes. Ik hoop deze winter mijn hercy ook een upgrade te geven.

@cdrom flyer:
Bedankt voor de hulp :) Nee nog steeds niet de stroom gemeten. Heb momenteel examens en moet nog kabels aan de Watt-meter solderen.

@Harold:
Idd, via Hobbyking en dergelijke kan je eigelijk al goedkoop een lipo batterij kopen.
De huidige lipo komt ook van hun NL warenhuis.
Heb je een foto van je C130? :)

Back