nieuwe Multiplex Heron rr met brommende servo's

Hallo

Na gisteren de multiplex Heron rr te hebben ontvangen ,was vanavond de boedoeling deze te installeren voor aankomend weekend.
Set is voorzien van de originele servo's van multiplex .plus aandijving van multiplex/regelaar
Deze brommen enorm .
Zender is een Futaba T14GS met de Futaba R7008sb sbus2 ontvanger .

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn ?:weetnie:
wil zondag de lucht ;)

patrick

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn ?:weetnie:
Ja.
En nu nog een oplossing.
Eigenlijk is het normaal dat dit gebeurd.
Het zijn lange scharnieren voor de roertjes, die in het begin nog niet zo soepel gaan.
Waardoor een servo wat moeite moet doen om zijn positie te behouden, resulteert bij een analoge servo in brommen.

Aan de stroefheid van de scharnieren is wel wat te doen.
Je haakt de aansturing van het roertje los, met een beetje handigheid kan dat zonder gereedschap.
En beweegt met de hand het roertje een paar keer helemaal naar de uiterste stand, zo dat het lange scharnierpunt wat soepeler wordt.

okee
Dus heft niks te maken met digital naar analoog .

Gaan we dat vanavond even doen , alle stangetjes/rods los en kijken wat die doet zonder weerstand .
en uiteraard de even een keer flink met de hand op en neer .

alvast bedank
patrick

Een tip die ik kreeg van een Mpx medewerker is om de de scharnieren in te smeren met silliconen spray,gewoon wat op een wattenstokje spuiten en dan je scharnieren insmeren hierdoor wordt het elapor wat soepelder.
Succes verder.

Probleem opgelost .

Pffffff ooit blond geweest .
Verkeerde ontvanger geselecteerd in het menu van de zender fasst ipv fasstest

Bedankt voor het mee denken

Heb je de flaps meegemixt met de ailerons , en ook als butterfly ingesteld ?
Ben even benieuwd welke program je in de zender hebt geselecteerd .

Gr, Arno

Ik heb de FX 22 ( technisch gelijk) en ik krijg binnenkort de Heron binnen en wil de ailerons en flaps combineren en de butterfly flaps ( indien mogelijk) ,kan je zeggen welke je gebruikt
op de zender ( zie div instel mogelijkheden) , scheelt me heel veel uitpuzzelen .

Gr,
Arno

Back