Nieuwe Ornithopter met geheel nieuw mechaniek

Discussie in 'Ornithopters' gestart door Theo Coenen, 30 mei 2007.

  1. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Nu het dan toch "uitgeklekt" is hier een filmje van de ornithopter van Robert Muster. Hij heeft hier al vele jaren werk in zitten. Via mail heeft hij mij en enkele andere ingewijden op de hoogte gehouden van de vorderingen. Enkele weken geleden ontving ik net zoals Robert Korobelnik dit filmpje van Robert Muster.

    http://ovirc4.free.fr/Films/Shrika_R_Muster.wmv

    Deze klapwieker heeft naast vleugels uit EPP ook nog een draaiende beweging in de vleugelslag zitten. De vleugels maken dan ook dezelfde weg als de vleugels van een vogel doen.

    Een klein beetje meer aan info staat bij Robert Korobelnik op de site.

    http://ovirc.free.fr/Robert Muster.php

    OP dit moment wil Robert Muster nog niets openbaar maken van zijn mechaniek. We zullen hem daar dan ook niet gaan lastig vallen met vragen hieromtrend. Dit komt dadelijk vanzelf wel.
     
  2. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    ? nieuw?
    Er was toch ook al een fransman daarmee bezig?
    2 of 3 interexen in nl terug.
     
  3. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    1 fransman, je bedoelt 2 en een italiaan, maar die geven helemaal niets prijs over hun systeem en praten ook bijna niet met anderen over hun ornithopters.
     
  4. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik denk dat een echte vogelvleugel een nog veel complexere slag maakt. Maar dit is zeker een stap in de goede richting :wink:
    Robert gaat blijkbaar uit van een modelvliegtuig met een modelvliegtuigvleugel die op en neer beweegt als een vogelvleugel.
    Persoonlijk vind ik het juist een uitdaging om een vogelachtig vliegding te hebben met een vogelachtige vleugel :wink:

    De foto's laten het mechaniek niet duidelijk zien, maar wat ik "denk" te zien is dat de voorligger op en neer gaat zoals bij de meeste orni's en dat de achterligger niet 1 op 1 meeloopt, maar tijdens de slag op slimme wijze wat meer up of down wordt gestuurd. Hierdoor krijg je dan bij een stijve vleugel met profiel toch een "swing" effect.
    Bij de orni's met membraanvleugel (zoals de Parkhawk/Kestrel/Eagle/Wingbird) wordt dit swingeffect verkregen door de flexibiliteit van de vleugel.
    Voordeel van een profielvleugel is natuurlijk dat deze een beter rendement heeft en ook veel beter moet kunnen zweven, alhoewel Robert een winglock blijkbaar niet heeft ingebouwd, althans niet te zien in het filmpje :)
     
  5. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Wie is die italiaan? :roll:
     
  6. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Hier een bladzijde op de site van Robert korobelnik van de Intger-ex 2005 in frankrijk http://ovirc.free.fr/inter_ex2005 De italiaan (althans dat dacht ik) is A Novelli.
    Daarnaast heb je Albert Kempf (fransman) en Robert Korobelnik (fransman) en Kurt Saupe (zwitser). Met Kurt heb ik soms contact en heb ik al regelmatig persoonlijk gesproken.
     
  7. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    :D zo te zien gebruikt die italiaan vleugels op basis van membranen, lijkt me niet hetzelfde als geprofileerde slagvluchtmodellen.
     
  8. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
  9. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    :eek: :lol: :wink:
     
  10. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
    Een prima ontwerp Robert, het ziet er op de video's erg stabiel uit, mijn complimenten!

    Ben benieuwd hoe je verdere ontwikkelingen eruit gaan zien :lol:
     

Deel Deze Pagina