Nieuwe/oude modelbouw oplichter actief op MP

Status
Niet open voor verdere reacties.
...Echter mijn intentie is om hier te brainstormen over hoe het beter kan, niet een gelijk te halen.
Volgens mij zijn er gewoon diverse verbeteringen mogelijk, die soms niet eens echt moeite kosten, of ingewikkeld zijn, of waar een juridisch verhaal op van toepassing is

Als je de zoekfunctie had gebruikt, had je gezien dat deze discussie al een keer of wat voorbij is gekomen.
En dat er ook is verklaard WAAROM het Modelbouwforum handelt zoals het handelt.

Klaar, einde verhaal.

Dat wist ik niet Roel, maar dat het eerder besproken is betekent niet perse dat het de moeite niet is om het er nog een keer over te hebben.
Ik ben niet van plan om flink te gaan handelen hier dus erg vind ik het niet.

Toch wel een beetje zonde vind ik voor het modelbouwforum zelf, en een van de meest actieve secties daarvan nl het verkoopforum.
In de paar x dat ik hier wat heb verkocht, bij het kopen ging het gelukkig goed maar bij het verkopen was mijn ervaring slechter dan waar dan ook.
En wat er gedaan word om trade problemen tegen te gaan is ook naar mijn mening ondermaats. Maarja dat is dan het verlies van het mbf en zijn gebruikers.
Een sticky waarin staat hoe het hoort is er namelijk niet eens.
Maargoed dan zal ik er over ophouden want er gaat dus niets veranderen (behalve dan denk ik dat de huidige standaard er voor zorgt dat het aleen maar bergafwaarts kan gaan)

grts

Laatst bewerkt:
is de
edit.gif
knop stuk??

betekent niet perse dat het de moeite niet is om het er nog een keer over te hebben.

Tuurlijk niet, de 35ste heruitzending van Baantjer blijft even spannend, toch?

Ik ben niet van plan om flink te gaan handelen hier dus erg vind ik het niet.

Dan had je evengoed niet kunnen reageren om "iets" in gang te steken.

Toch wel een beetje zonde vind ik voor het modelbouwforum zelf, en een van de meest actieve secties daarvan nl het verkoopforum.

Het verkooptopic is puur rekenkundig een randfenomeen van dit mooie forum.:yes:

bij het verkopen was mijn ervaring slechter dan waar dan ook.

Dit kan alle kanten op en heeft niets van doen met het verkooptopic op zich.

En wat er gedaan word om trade problemen tegen te gaan is ook naar mijn mening ondermaats.

Problemen? welke problemen....? Na menige jaren leuk vertoeven op MBF kan ik echt wel zeggen dat het geen broeinest van oplichters en bedriegers is hoor.

Maarja dat is dan het verlies van het mbf en zijn gebruikers.

Gelet op mijn reply op de vorige quote kan je stellen dat MBF wat dat betreft een verademing is:yes:

Een sticky waarin staat hoe het hoort is er namelijk niet eens.

Moet dat dan? Het bos en de bomen.....

Maargoed dan zal ik er over ophouden want er gaat dus niets veranderen (behalve dan denk ik dat de huidige standaard er voor zorgt dat het aleen maar bergafwaarts kan gaan)

De cijfers geven je andermaal ongelijk. Het verkooptopic is tamelijk jong (tot voor een paar jaar was het er niet eens) en de vaststelling is dat het enkel in stijgende lijn gaat.:yes:Dat er al eens gemor ontstaat ontken ik niet maar dat heb je nu eenmaal. Niet iedere klant is een tevreden klant of het nu op internet of bij de lokale supermarkt is.

Stevo

Laatst bewerkt:
Laat ik mijzelf proberen wat te verduidelijken door een voorbeeldje te geven wat ik een aantal jaren geleden bij de hand gehad heb...

Ik zag op MP een leuke advertentie staan voor een mobieltje. Mijn gewoonte is dan om eerst even te kijken hoe lang iemand handelt op MP en wat hij/zij nog meer voor een advertenties heeft staan. Bleek dat de goede man al 4 jaar actief was en meerdere spullen te koop aanbood en verkocht.

Dus ik ben met hem een prijs overeengekomen en heb het geld overgemaakt. Vervolgens hoor ik niets meer. Ik heb hem gemailt, geprobeerd te bellen enz. maar geen enkele reactie. Vervolgens op internet gezocht op zijn naam en bleek dat de man in 1 week tijd 4 keer iets verkocht had en niets meer van zich liet horen.

Ik voelde mij opgelicht en heb hier ook op een forum melding van gemaakt en MP ingelicht. MP adviseert in zo'n geval om aangifte te doen, wat ik ook gedaan heb.

2 weken later krijg ik bezoek van een politie agent die mij vertelde hoe de vork in de steel zat.

Wat bleek. De dag dat ik het geld overgemaakt had was zijn zoontje van 1,5 jaar overleden na een ongeluk. De man zat, begrijpelijk, helemaal in de vernieling hierover en was niet aanspreekbaar. Ik heb later alsnog mijn mobiletje geleverd gekregen.

Maar ondertussen stond zijn naam en telefoonnummer op verschillende sites te boek als zijnde een oplichter.......

Daarom vindt ik dus dat je pas dan zoiets mag vermelden op internet wanneer iemand ook daadwerkelijk veroordeeld (dus schuldig bevonden) is.

Ik geef toe dat het soms moeilijk is en niet leuk is om voor iets te betalen en je vervolgens niets geleverd krijgt. Maar DE verantwoording hiervoor ligt ten alle tijde bij jezelf en niet bij de website waar een advertentie op staat.
Het is namelijk voor bv. MBF niet te controleren of iemand nu terecht of ten onrechte een oplichter wordt genoemd. MBF is geen enkele partij in die handel en dat is goed!

Wil je geen risico lopen, dan zijn daar ook op dit mooie forum al meer dan genoeg tips voor gegeven. Weet dat je een risico loop wanneer je op deze manier iets koopt/verkoopt.

Ik heb gelukkig op dit forum niets dan goede ervaringen met kopen/verkopen van spullen.

Groet,
Theo

Laatst bewerkt:
Mijn ervaring tot zo ver is aleen dat ik bij het verkopen van spullen iets xx verkoop voordat ik een koper krijg die betaald. Zelf ben ik niet opgelicht.
Het is blijkbaar belangrijker om mensen te vertellen dat een foto meer kans geeft op verkoop dan hoe netjes te handelen, al helemaal met de vele jonge lieden hier..

Je hebt niet mn ongelijk bewezen met die reply Stevo.
En sommige replys vind ik een beetje slap en kinderachtig daarop
Ik probeer aleen suggesties te doen over hoe het beter kan.

Van alle forums waarop ik getrade hebt word hier minst gedaan om problemen te voorkomen, oplossen heb ik het niet over. Ook zijn mijn ervaringen overal elders beter.
Dat het in de regel wel goed zal gaan geloof ik absoluut in.
Feit blijft, er kunnen wat dingetjes gedaan worden waar aleen maar mensen beter van kunnen worden.
Maar schiet mij gerust af ;)

Succes ermee

Je hebt niet mn ongelijk bewezen met die reply Stevo.
En sommige replys vind ik een beetje slap en kinderachtig daarop

IK heb geen enkele intentie om je ongelijk te bewijzen, daar hou ik me in mijn vrije tijd niet mee bezig hoor.

Dat mijn replys aan de slappe kant zjn ontken ik niet, ik probeer het niveau van de quotes aan te houden;)

Stevo

Ik zei dat ik niet van plan ben veel te gaan handelen, eerder heb ik al aangegeven enkele keren iets verkocht te hebben, en ook een paar keer gekocht.

Het niveau van mij quotes Stevo?
Sorry hoor lol oke (in reactie op je quote reply):

1 omdat iets al vaker besproken is is het daarmee saai en geen ruimte voor niewe ideeen of ontwikkelingen?
2 als het je zelf niet beinvloed heeft het geen zin om er over te praten?
3 het is een randfenomeen.. oke en dus?
4 volgens mij begrijp je me verkeerd of haal je het uit de context
bos en bomen? er is 1 sticky
Ahja en de rest je hoort mij nergens zeggen dat ik niet geloof dat het bijna altijd goed gaat

Dit slaat allemaal nergens op, en gaat offtopic lekker ruimdenkend ook.

Ik wil niet verder met de discussie hoor maar probeer mij niet als gek neer te zetten of met zulke lage persoonlijke aanvallen te komen.
Mijn intenties waren positief.
Blijkbaar verandert er verder niets dus ik hoef er verder geen worden meer aan vuil te maken.
Laten we het dan dus hierbij laten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back