Nieuwe PC onthoudt mijn inlog op MBF niet

bdoets

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
Sinds kort heb ik een nieuwe computer in gebruik genomen. Dan zijn er altijd wel dingetjes die je niet krijgt zoals je ze hebben wil... bijvoorbeeld verdomt deze het om mijn inlog bij Modelbouwforum.nl te onthouden, zodat ik iedere keer opnieuw moet inloggen. Op mijn vorige hoefde dat niet... Ik gebruik Windows 7 en Chrome (op de vorige, XP en Chrome). Weet iemand raad?
Oja - het vakje "onthouden" heb ik aangevinkt.

Heb je de cookies van MBF al eens verwijderd?

Of is je browser zo ingesteld dat hij bij afsluiten alle cookies, history etc. verwijderd?

Cookies verwijderd, helpt niet.
Zal eens gaan uitzoeken waar ik dat opruimen bij afsluiten kan vinden. Vroeger nooit een probleem mee gehad...

Het opruimen bij afsluiten moet uitgeschakeld zijn, want een cookie bewaart de informatie. Bij IE moet je onder beveiliging kijken, bij Firefox onder extra -> opties -> privacy.

Een cookie eenmalig verwijderen kan helpen, bij jou dus niet dit keer, als de informatie in cookie verminkt is waardoor bewaren niet lukt.

Gelukt!
Was even zoeken waar de cookie-instellingen zaten. Om de één of andere reden heb ik die op mijn vorige computer nooit hoeven veranderen.
Bedankt Ron!

Mocht iemand anders ook zoeken naar de cookie-instellingen voor Google Chrome:
Moersleuteltje; Instellingen; Geavanceerde instellingen (onderaan); Privacy: instellingen voor inhoud. Ik heb nu aangevinkt staan: Toestaan dat lokaal gegevens worden ingesteld, en: Indirecte cookies en sitegegevens blokkeren.

Bij mij, Firefox, gelden cookies en wachtwoorden alleen maar per sessie bewaard. Gelukkig kan Firefox zelf wachtwoorden bewaren (buiten cookies om), dat scheelt. Die mogelijkheid gebruik ik alleen voor wachtwoorden van fora, voor de rest (mail, bank, ziekenfonds, DigiD etc) allemaal uit mijn hoofd.
En om het helemaal compleet te maken worden cookies, history, ingevulde velden, cache, log-ins etc. by afsluiten gewist.

Voor meer internet veiligheid/paranoïa :mrgreen: (ik beheer 5000+ e-mail adressen)
Security.NL

Alvast een waarschuwing Bart, het zijn daar bepaald geen Chrome fans, qua privacy e.d.

Laatst bewerkt:
2 keuzes en laatste is beste
1 = geen modelbouwforum bekijken:(:(:(
2 = andere pc aanschaffen :D:D:D
geintje natuurlijk,

maar ik heb het ook een tijdje gehad dat als ik ergens naar toe wilde het met snel linken dat het niet meer kon,
moest de hele site opnieuw intypen,inloggen en al,
er werd niks onthouden,
tot een vriend van me andere print gevallen in mn computer heeft gedaan is het weer prima
enkel is mn geluid nu waardeloos,dus hij mag weer langs komen,
maar vorige week dagen last gehad van ing,ebay,marktplaats,forum en paypal dat ik steeds mn wachtwoord weer moest invoeren,
mn snel linkjes bovenaan scherm werkte ook niet,
maar we hebben hier paar dagen achter elkaar steeds stroomstoringen gehad,terwijl computer aan stond ,
en ja ik had mn energierekeningen wel betaald:D:D:D
maar zonder dat ik iets heb kunnen instellen of veranderen is het nu goed,nog wel,hopelijk komt het bij u ook goed,

... maar vorige week dagen last gehad van ing, ebay, marktplaats,forum en paypal dat ik steeds mn wachtwoord weer moest invoeren ...
Houden zo Mark, ter voorkoming van leegplundering van rekening, ook al werkt ing met TAN-code. Idem creditcardgegevens. Better safe than sorry.

Ervan uitgaande dat het bij mij nu weer was als in mijn vorige computer... (heb nog niet alle situaties teruggezien) wordt op forums als MBF vanzelf ingelogd, maar voor de bank etc. (beveiligde internetomgeving) moet ik het wachtwoord zelf invullen. Vind ik dan ook prima.

Back