Nieuwe piloot

Zo vandaag de stap gezet wel veel gelezen al hier. Het is geworden een kds 450 met een 7 kanaal fatuba. Ik denk niet te duur gekocht een vriend gaat m even afstellen want blijkt allemaal niet juist te zijn.
Ik kon me bedwingen om er niet echt iets mee te doen, morgen het toestel en zender weer terug en eerste dingetjes proberen. Om wat ik gelezen heb, heb ik gekozen voor minimaal 450 size en een fatuba zender 2.4 leek mij ook een degelijke keuze. Commentaar welkom.
Nu nog leren vliegen zonder elke minuut een crash.

Lijkt mij ook niet de beste ( goedkoopste manier) om te leren vliegen :-). Maar hoe is het gegaan ? Heb je wel enige ervaring met het vliegen van heli's of is dit echt de eerste keer ?

Helaas is de snaar gebroken dus een beetje schade, nieuwe snaar en tailboom weer onderweg. Tja tis idd de eerste vliegervaring.

Even los van het feit dat je je heli de grond in boort, is het gewoon gevaarlijk voor de omgeving waar je vliegt. Dit is niet meer de speelgoedklasse waar je mee vliegt. Ga eerst of aan de kabel vliegen of ga flink oefenen op een sim.

Verstuurd vanaf de maan

Of vliegles bij een vliegschool, nul risico voor je eigen materiaal:
www.modelvliegsport.nl
-> algemeen
-> vliegscholen

Tragisch rc heli ongeval in Zwitserland (juli j.l., zeeeer ervaren wedstrijdvlieger)

Forumtipjes:

• Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

onderdelen

Hallo wie weet wat er met de website van eenwinkel.nl aan de hand is.Ik heb er veel besteld maar kan er niets meer bestellen krijg geen andwoord op een mail en telefonisch ook niet meer te berijken.Weet iemand waar ik anders onderdelen kan bestellen voor de symo s033g.Alvast erg bedankt aegel.:cool:

[mod] dit is ernstig offtopic. Daarnaast valt dit onder winkelbespreking.
beide zeer ongewenst. [/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
Alleen mensen die deze discussie volgen zien je vraag. Voor beter/meer resultaat kun een nieuwe discussie starten in het Algemeen heli subforum

Forumtipjes:
  • Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.

Voor de omgeving geen zorgen, ben ook al heel lang geen 16 meer. Kan wel wat spulletjes kosten. Gewoon rustig aan wat proberen.
Clubs is niet zo mijn ding helaas, maar wie weet ooit nog eens met mooie schaalmodellen stermotoren en dat soort dingen, nu wat te duur om te proberen. Zo'n tweedehands cloon is t geld niet. De electronica zender ontvanger en lipo s zijn eigenlijk echt van waarde. En t sleutelen is ook erg leuk.

hoe zit het eigenlijk met het brein van de bestuurder, blijf je denken vanuit dat je in de cockpit zit of blijf je telkens omschakelen ik moet naar rechts en naar mij toe en naar links van je af. Dat is iets wat bij bezighoud hoe vertaal je wat je ziet in je functie van je handen. Het moet een automatisme worden, ik lees daar weinig over, bij een graafmachine zit je erin en gaat het vanzelf, na veel oefenen.

[..]bij een graafmachine zit je erin en gaat het vanzelf, na veel oefenen.
rc heli idem eigenlijk :) of en welke hulpmiddelen je gebruikt is persoonlijk. Meestal is het wel verstandig om gestructureerd te oefen. Je kan dus bv beter niet proberen te gaan vliegen voor je het hoveren staart naar je toe en beide zijkanten goed onder de knie hebt.

Vanavond heb ik wat staan oefenen op achteruit vliegen, dat is voor mij wel bewust nadenken bij het sturen maar bij wat ik goed beheers gaat dat eigenlijk vanzelf.
Zo had ik met inverted (op z'n kop) vliegen eens zo'n moment van ehhh toen die heli voorbij vloog en ik een bocht moest gaan sturen, wat een blackout ofzo, en dan is het handig als je iets hebt om snel weer naar een bekende orientatie te gaan. Zo zette ik de heli dus weer rechtop.

Ik probeer automatisme erin te krijgen met de sim. Een echte heli vliegt altijd net even wat anders maar de besturing blijft identiek. Nieuwe manoeuvres doe ik altijd eerst met de sim. Onmisbaar als je net begint met vliegen.

Eerst rustig leren hooveren totdat het soepel en volledig onder controle is, neem je tijd.
Neem aub ook de omgeving serieus... Jij bepaalt niet wanneer een servo kapotgaat of je zender binding verliest. Een voorbijganger mag daar niet de dupe van worden. Denk aan je failsafe.

Eerste beginselen zijn er, maar moet de staart beter afstellen dan wordt het wat makkelijker. Ohw ja er is in de wijde omtrek niemand buren auto's enz zijn honderden meters weg.

Eerste beginselen zijn er, maar moet de staart beter afstellen dan wordt het wat makkelijker. Ohw ja er is in de wijde omtrek niemand buren auto's enz zijn honderden meters weg.

Dat scheelt. Wees vooral geduldig want het vergt meestal heel wat oefening totdat het hooveren soepel loopt, daarna gaat de leercurve snel omhoog. De kds is een prima machine maar m goed afgesteld krijgen is niet simpel als je hier net mee begint. Ik weet dat n acculading niet veel vliegtijd oplevert en je zoveel mogelijk wilt doen maar simpel leren stilhangen is nog altijd de beste oefening en voorkomt dat je jezelf verkeerd stuurgedrag aanleert (scheelt ook aanzienlijk in sleuteltijd en financiën).

Hoi,

niet alleen om geld de besparen:

oefen iets met een SIM !

als de heli in de SIM crasht,
*geen probleem,
*geen kosten,
*en je kan wat proberen,
zonder 3 dagen op jou bestelling te wachten voor onderdelen !!

Leuk is ook, bij iemand met ervaring te kijken, hoe hij dat doet,

het is leuk, houd het leuk voor jouzelf !!

groetjes van Heli-Uwe

Back