Nieuwe pipercub j3 1/4 hangar 9 arf

Hallo ik heb sins kort een pipercubj3 aangeschaft en heb nu een zenoah 26 er in gemonteerd.
heeft iemand ervaring met deze pipercub van hangar 9 arf?
ik ben nu de kap aan het passen en zie dat er onderaan de cilinder de kap moet worden opengesneden.
jammer maar zal er niet aan ontkomen denk ik , heeft iemand een goede tip voor het uitmeten van wat ik moet weg snijden?
bvd gr rene.
r0013361.jpg

By rmt at 2011-02-05

Laatst bewerkt door een moderator:
als ik het fototje zie schat ik dat je moter behoorlijk wat hoger op het moter spant zou kunnen zitten:yes: ,past je moterkap zo wel goed dt ivb de passing van je moteras /propbevestiging?

als ik het fototje zie schat ik dat je moter behoorlijk wat hoger op het moter spant zou kunnen zitten:yes: ,past je moterkap zo wel goed dt ivb de passing van je moteras /propbevestiging?

de hoogte van de motor is exact volgens het spant gemonteerd,in het spant is gat gemaakt voor de ashoogte van de motor.
ook heb ik volgens de hulpspant(mal) de motor hoogte afgetekend .

ik kan ook niet te hoog monteren ivm uitlaat en cabarateur die valt anders in het kleppendeksel van de kap.
gr rene,

Als ik een gat in de kap moet maken doe ik dat meestal als volgt:

- knip de vorm van de cilinder en aanverwanten met een ruime speling in een a4 blaadje.
- plak dit blaadje aan de romponderzijde vast
- verwijder de motor
- plaats de kap
- leg het blaadje over de kap (als het goe dis is die niet verschoven omdat hij vastgeplakt zat
- teken de opening af op de kap
- dremelen maar :D
(damn iets opschrijven wat je altijd zomaar even doet kan soms best lastig zijn ;-) ).

Als ik een gat in de kap moet maken doe ik dat meestal als volgt:

- knip de vorm van de cilinder en aanverwanten met een ruime speling in een a4 blaadje.
- plak dit blaadje aan de romponderzijde vast
- verwijder de motor
- plaats de kap
- leg het blaadje over de kap (als het goe dis is die niet verschoven omdat hij vastgeplakt zat
- teken de opening af op de kap
- dremelen maar :D
(damn iets opschrijven wat je altijd zomaar even doet kan soms best lastig zijn ;-) ).

hee die berto , mooi dat je reageerd, het is idd heel simpel maar kom er maar op , maar daar is het forum weer mooi voor , altijd wel iemand met een oplossing.

kan ik weer mooi verder , nu maar wachten op mooi weer ,wil eigenlijk volgende week maiden maken.
gr Rene
r0013340.jpg

By rmt at 2011-02-05

Laatst bewerkt:
ehm even een vraagje

hoe kom je aan de cub? wie importeerd de kist in nederland? en uiteraard hoe duur?

op de club zoeken we nog een goede sleepkist

wellicht is dit een optie

greets pascal

ehm even een vraagje

hoe kom je aan de cub? wie importeerd de kist in nederland? en uiteraard hoe duur?

op de club zoeken we nog een goede sleepkist

wellicht is dit een optie

greets pascal

Hallo, ik heb de cub in Kampen gekocht (hangar modelbouw) en heeft hem voor mij besteld in duitsland. met een 3weken wachten heb je hem in huis.
de prijs van deze kist is 565euro ,maar wat een mooie kist .
alles zit er bij .Het is zeker een goede sleepkist, ik heb er een zenoah 26 op gemonteerd dan heb ik in ieder geval power over en kan ik half gas rond kachelen.
gr Rene.
r0013330.jpg

By rmt at 2011-02-06

Laatst bewerkt:
piper

In oldebroek vliegen er dit jaar twee rond van deze toestellen.
je kunt ze kant en klaar kopen met servo,s en motor gemonteerd. maar ook in arf.
Het ziet er erg mooi uit.
En wat rene al vertelde alles zit er bij .
Vlieg zelf al wel 15 jaar met een piper j3 altijd nog de zelfde 1/4 scale zenoah 38 cc slepen doe ik er ook mee 5 meter toestellen lijkt mij iets te veel.

motorkap

In oldebroek vliegen er dit jaar twee rond van deze toestellen.
je kunt ze kant en klaar kopen met servo,s en motor gemonteerd. maar ook in arf.
Het ziet er erg mooi uit.
En wat rene al vertelde alles zit er bij .
Vlieg zelf al wel 15 jaar met een piper j3 altijd nog de zelfde 1/4 scale zenoah 38 cc slepen doe ik er ook mee 5 meter toestellen lijkt mij iets te veel.

Ik heb de motorkap pas gemaakt en nu nog even het uitlaat en cabarateur gat uitzagen.
dan nog even wachten op de verleng kabel servo,s en dan kan ontvanger onder de achterbank worden ge monteerd.
hier alvast weer een foto.
r0013364.jpg

By rmt at 2011-02-14
gr rene.

ps zie ineens dat prop verkeerd om is geplaatst.hahaha

deze is goed!
r0013378.jpg

By rmt at 2011-02-14

Laatst bewerkt:
koeling

Hoi Rene ziet er allemaal strak uit maar denk aan de koeling motor het lijkt mij iets te weinig.
Ik heb eens een keer iemand gezien met een schaal vliegtuig mooi echt mooi.
Dit is de tweede keer dat ik hem opgeknapt heb, o ja. de motor sloeg steeds op ongelukkige momenten af .
Ja maar zo kan dat ook niet met je motor.
Hij was helemaal weg gewerkt.
Later bedankt voor de tip de motor heeft nog niet weer afgeslagen.
Kijk nog even goed en anders de dremel er in. beter iets te veel dan te weinig.Gr Gerrit jan.

Hoi Rene ziet er allemaal strak uit maar denk aan de koeling motor het lijkt mij iets te weinig.
Ik heb eens een keer iemand gezien met een schaal vliegtuig mooi echt mooi.
Dit is de tweede keer dat ik hem opgeknapt heb, o ja. de motor sloeg steeds op ongelukkige momenten af .
Ja maar zo kan dat ook niet met je motor.
Hij was helemaal weg gewerkt.
Later bedankt voor de tip de motor heeft nog niet weer afgeslagen.
Kijk nog even goed en anders de dremel er in. beter iets te veel dan te weinig.Gr Gerrit jan.

is denk ik groot genoeg hoor , cilinder steekt er geheel door, niet goed te zien op foto .
zal ff een andere sturen.
r0013365.jpg

By rmt at 2011-02-17

vooraan zie je vierkantje waar ik ook nog een opening in maak.
lijkt me voldoende.
gr rene.

Laatst bewerkt:
tank

Ik heb de tank veranderd , de orginale tank heeft een wat dunne pijpjes voor de slangen ,en heb nu maar gelijk een grotere tank van 750cc erin geplaatst,had hem nog op vooraad liggen.
r0013385.jpg

By rmt at 2011-02-20
Er waren wat motorproblemen met de onsteking maar is inmiddels opgelost, de spoel van de bougie bleek achteraf geen contact met de massa te maken, zie foto.
r0013381.jpg

By rmt at 2011-02-20
zo nu maar weer verder met de afbouw.
gr Rene.

Laatst bewerkt:
hoi brother,vanmiddag 2mtr aluminium buis binnen,onderste vleugel buis gemonteerd,bovenste op maat gezaagd.
volgende week maar eens motor laten draaien,en ff turbine?
kunnen we alles oppoetsen voor het seizoen.
het kriebelt weer behoorlijk,
jammer dat de moth zoveel ruimte nodig heeft,denk niet dat ik de jet er nog bij in krijg.
gr,henk

hoi brother,vanmiddag 2mtr aluminium buis binnen,onderste vleugel buis gemonteerd,bovenste op maat gezaagd.
volgende week maar eens motor laten draaien,en ff turbine?
kunnen we alles oppoetsen voor het seizoen.
het kriebelt weer behoorlijk,
jammer dat de moth zoveel ruimte nodig heeft,denk niet dat ik de jet er nog bij in krijg.
gr,henk

ja anders bij mij de jet en jij de tigermoth.
met maar ergens een container plaatsen.gr rene.

Hey Rene! Hoe staat het ervoor met de Piper ? :o

Ik heb mijne gister gekregen :D Ga vrijdagmiddag beginnen met het inbouwen van alle spulletjes :D

Back