Nieuwe pipercub j3 1/4 hangar 9 arf

Hey Rene! Hoe staat het ervoor met de Piper ? :o

Ik heb mijne gister gekregen :D Ga vrijdagmiddag beginnen met het inbouwen van alle spulletjes :D

niet veel werk meer , denk deze week alles klaar te hebben , heb je al foto van de black horse pipercub?
altijd leuk om te zien.
komende weken hoop ik dat de temp wat aangenamer wordt.
volgende week maar weer eens een dag vrij nemen, en dan ....... vliegen!!
gr rene.

full

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha dat is hem! Zal vandeweek eens wat detail foto's maken thuis. Er komt bij mij nu toch een benzine blokje in :p de zenoah ZG20, die ga ik volgende week als het goed is bij Johan ophalen. Dus indien het weer (en Carnaval) meezit gaat ie volgend weekend al de lucht in :D

Haha dat is hem! Zal vandeweek eens wat detail foto's maken thuis. Er komt bij mij nu toch een benzine blokje in :p de zenoah ZG20, die ga ik volgende week als het goed is bij Johan ophalen. Dus indien het weer (en Carnaval) meezit gaat ie volgend weekend al de lucht in :D

Mooie foto Johan, en Michael veel succes met inbouwen van de zenoah ZG20.
Kun je mooi lang mee rond fladderen.
gr rene.

Hey Rene!

En heb jij nog foto's van jouw vorderingen ?

Ik heb een filmpje, vanochtend gemaakt. [URL="
[/URL]

Btw: let niet op mijn kleren. ben vanochtend pas thuisgekomen van de carnaval, en ze waren zo vies dat ik het niet nodig vond om werkkleren aan te doen XD

Als je de motor volgas laat lopen altijd eerst de vleugels monteren.

Deze vangen de trillingen op ;).

Je sloopt anders je elektronica.

Mvg Johan

Hey Rene!

En heb jij nog foto's van jouw vorderingen ?

Ik heb een filmpje, vanochtend gemaakt. [URL="
[/URL]

Btw: let niet op mijn kleren. ben vanochtend pas thuisgekomen van de carnaval, en ze waren zo vies dat ik het niet nodig vond om werkkleren aan te doen XD

ziet er goed uit Michael,vandaag de span stangen stabilo pas gemaakt.
denk nog een uurtje werk en kan ik filmpje laten zien dat ie compleet gemonteerd is met vleugels .
gr rene.
r0013395.jpg

By rmt at 2011-03-09

Wat een lappen.
r0013394.jpg

By rmt at 2011-03-09

hij is mooi rene,binnenkort maar eens kijken hoe die vliegt,maar daar ben ik van overtuigd.
de moth is practisch vliegklaar,dus maar een aanhanger bestellen,kan de vision ook mee.
gr,henk

afwerking

Vandaag de bank en stoel voor de piloot gemonteerd .
Aan de romp hoeft nu niets meer te gebeuren.
komende week de boutjes en moertjes controleren en evt vast schroeven.
En dan ............ maiden.
r0013412.jpg

By rmt at 2011-03-13

r0013424.jpg

By rmt at 2011-03-13
gr Reneeeeee

Laatst bewerkt:
Hey Rene!

Gister de maiden van mijn Piper gedaan, en wat vliegt ie LEKKER! haha :p ik heb er een filmpje van en zet hem morgenavond denk ik online!

Jij ook alvast veel succes met de maiden van jou piper!

maiden

Hey Rene!

Gister de maiden van mijn Piper gedaan, en wat vliegt ie LEKKER! haha :p ik heb er een filmpje van en zet hem morgenavond denk ik online!

Jij ook alvast veel succes met de maiden van jou piper!

hoi michael, proficiat met je maiden ,ben benieuwd naar je filmpje.
deze week ga ik ook m,n maiden maken ,altijd weer spannend !
zoals je op foto kunt zien is ie vlieg klaar en heb de acu alvast aan de lurk gezet.
foto komt er aan .eerst ff uploaden.
gr rene.

r0013432.jpg

By rmt at 2011-03-14

Laatst bewerkt:
windvlaag

Vandaag samen met henk naar het veld gegaan en helaas ging het anders dan we hadden gehoopt.
Na de piper op gebouwd te hebben , maar eerst eens kijken hoe ie zich gedraagt en of ie een beetje goed sporen wil
met een beetje gas erop ging ie goed recht vooruit en voor ik het wist was ie al los .
ik onderbrak de start en het toestel kwam goed neer op het eind van het veld.
ondertussen kwam de zon er door en was goed te voelen en eerst maar eens een broodje eten en wat drinken.
Nadat ik de pipercub de neus recht in de wind had gezet gaf ik weer een beetje gas en daar ging ie .......halvewegen het veld een harde windvlaag en sloeg de vleugel om en daar lag ie dan op z,n kop.
dichterbij gekomen zagen we dat de cocpit geheel verdwenen was en ook de vleugelbuis krom was.
Ik hoop over een paar weken weer een poging te wagen .
groetjes Rene.

1003513h.jpg

By rmt at 2011-03-16

Laatst bewerkt:
maiden

Dat is jammer.
Ik vlieg al 15 jaar met een piper 1/4 scale. zonder schade en sleep er zelfs mee.
De piper heeft een groot vleugel oppervlak en daar door wind gevoelig.
Als tijdens de start je niet goed op de wind en niet gelijk volgas geeft kan hij makkelijk uit breken.
In dit geval had je beter iemand met ervaring de maiden laten doen.
Beetje dom Rene. Je moet leren met het richtings roer de kist recht te houden.
Maar het is je eigen kist zonde.

Gr Gerrit Jan

Ik begrijp dat jij Rene erg goed kent Gerrit Jan, dat jij op deze manier mag reageren op zijn tegenslag?
Voor mij, als buitenstaander, komt jouw reactie wel erg hard over! :(

Back