Nieuwe pipercub j3 1/4 hangar 9 arf

Als tijdens de start je niet goed op de wind en niet gelijk volgas geeft kan hij makkelijk uit breken.

En dat gelijk volgas geven is ook niet helemaal passend voor een Piper.

Dit heeft Michael ook onder vonden bij zijn eerste start .

De tweede start met rustig gasgeven en bewust met zijroer sturen laat een Piper mooi recht uit gaan.
Het is ook altijd beter als een ervarene vlieger met zulke modellen naast de Piloot staat en hem tijdens het starten,vliegen en landen tips geeft .;)

Mvg Johan

sorry

Ik begrijp dat jij Rene erg goed kent Gerrit Jan, dat jij op deze manier mag reageren op zijn tegenslag?
Voor mij, als buitenstaander, komt jouw reactie wel erg hard over! :(

Inder daad , maar tegen vrienden moet je alles kunnen zeggen vind ik .
sorry .
Met vriendelijke groet Gerrit Jan

Inder daad , maar tegen vrienden moet je alles kunnen zeggen vind ik .
sorry .
Met vriendelijke groet Gerrit Jan

Hallo Gerritjan, geen sorry hoor daar is het forum ook voor ,meestal schrijf je al gauw wat op zonder dat je in de gaten hebt wat je schrijft ,gelukkig ken ik je maar al te goed dat je het niet zo hard bedoeld .
Er stond een ervaren vlieger naast me en het was henk ook overkomen en met volgas had ik hem kunnen afschrijven.
wat er gebeurde dat de windrichting ook plotseliing von oost naar n oost draaide en zeker plots windkracht 5 drukte.
Ik denk dat ik morgen de kist weer vlieg klaar heb meeste is alweer onzichtbaar hersteld.
Groetjes reneeeeetje.

reparatie

Reparatie verloopt goed alles weer uitgelijnd en nu maar een nachtje de lijm uitharden en dan kan ik morgen de lijmklem verwijderen.
De cocpit nog even uitsnijden en dan volgende week de maiden maken.
gr rene.
r0013438.jpg

By rmt at 2011-03-18

weer vlieg klaar!!!

Ja ,Hij staat weer vliegklaar voor de maiden,gelijk maar de fiber prop erop gezet, nu maar ff kijken of ik deze week een dag vrij kan nemen.
Het weer is goed.
gr Rene.

r0013443.jpg

By rmt at 2011-03-27

Laatst bewerkt:
maiden

Hallo, na aller tevredenheid heeft de hangar piper het luchtruim gekozen.
hier volgen een paar fototjes.
1003536z.jpg

By rmt at 2011-04-02
r0013459.jpg

By rmt at 2011-04-02

pipercubrene.jpg

By rmt at 2011-04-02

vliegt goed , en motor loopt stuk beter na afstellen.

Laatst bewerkt:
GEFELICITEERRRDDDD!!! Nu moet ik echt binnenkort eens richting jullie komen haha, samen met de pipers omhoog :p En nu kun je ook naar onze pipermeeting rene :D

het was weer een mooie vliegmiddag,pipercub vliegt prima,de formost van gerritjan draaide ook weer lekker mee,mooie langzame final en landing,de volgende keer gaat de vision mee,hebben we dat ook weer gehad,de moth komt dan weer aan de beurt.
gerritjan liet de 70mm turbine ook ff draaien wat een power geeft dat ding,wel een nadeel dat tie gek op kero is,daar heeft tie geen moeite mee.
al met al weer een geslaagde vliegmiddag gehad,op naar de volgende.
gr,henk

maiden

Gefeliciteerd met je maiden vlucht.
Ging lekker strak van dek ondanks de straffe wind.
De landing was netjes.
Ik hoop dat je nog veel mooie vluchten mag maken .
gr Gerrit Jan

Wachten op maiden Vision en Tigermoth.

Gefeliciteerd met je maiden vlucht.
Ging lekker strak van dek ondanks de straffe wind.
De landing was netjes.
Ik hoop dat je nog veel mooie vluchten mag maken .
gr Gerrit Jan

Dank je mannen voor reactie, zodra het weer mee zit gaat de vision samen met de piper mee
naar het veld.
Maar wegens ruimte gebrek moet de moth maar heel even later mee naar het veld.
We kunnen ook een keer de piper samen met de moth op een andere dag laten fladderen.
groetjes rene.

tja, luxe probleem,aankomende week maar eens kijken wat het weer gaat doen,
accu,s vision laden,+moth,we zien wel ,vliegen gaat zo izo gebeuren dit weekend.
zit al te denken aan andere auto,moet maar een aanhangetje aan komen,anders gaat het niet goedkomen denk in,de moth is trouwenss nog steeds te koop voor de liefhebber.
vandaag vliegklaar gemaakt,aleen serieuse kopers mogen reageren.

Hoi Rene,

Waar vlieg je als ik vragen mag? Ik zit ook te kijken voor een piper. Wil zelf bouwen, ook liefst met zenoah. Is deze 1:4 kit zelfbouw neem ik aan? Is dit de 2,6 meter versie?

Groet Hendrik

Laatst bewerkt:
@ hendrik

Ik heb een 1/4 cub gebouwd van balsa usa en die vlieg ik met een 38cc zenoah. De spanwijdte is 2.74 en weegt een kilo of 8, vliegt zeer gemoedelijk.

Gr. Leander

Hoi Rene,

Waar vlieg je als ik vragen mag? Ik zit ook te kijken voor een piper. Wil zelf bouwen, ook liefst met zenoah. Is deze 1:4 kit zelfbouw neem ik aan? Is dit de 2,6 meter versie?

Groet Hendrik

Hallo Hendrik ,nee de piper komt uit usa en is arf van hangar9 , wel kompleet hoor maar wel behoorlijk prijzig,565,00 euro 1/4 schaal 2.6meter spw.
we vliegen op een weiland dat eigennaar is van een kweker in Oldebroek en mogen daar met enkele mensen daar vliegen , het is echter geen club ivm vergunningen .
Groetjes Rene.

Whow, is inderdaad erg prijzig ja. Maar een afwachten of iemand een kit te koop aanbied die hij niet meer wil bouwen..

Back