Nieuwe rc auto

Hallo mensen,

Dit voorjaar nog ben ik van plan een klein off-road RC auto'tje te kopen.
Ik heb veel modelbouw (o.a statisch, treinen, coaxiale RC heli, SCX racebaan) maar nog geen professionele auto.
Ik heb wel een Nikko Evolution buggy sinds 2005 maar daar ben ik een beetje op uitgekeken.
De coaxiale RC heli die ik heb is leuk maar erg duur in onderhoud.

Voor mijn auto, die ik waarschijnlijk gedeeltelijk of helemaal zelf zal moeten betalen, heb ik een budget van tussen de €75 en €110.
Is dit genoeg om een 1/18 of 1/24 electro off-road te kopen?
En is onderhoud van deze auto's duur (ik denk van niet, kan ook anders zijn)?

Op de site van Quartel heb ik deze auto gezien.
Zijn er mensen die met deze auto ervaring hebben?

Groet,
Storm.
P.S: de auto is niet iets voor een hele korte termijn, ik moet eerst nog een beetje bij sparen al heb ik in principe genoeg geld de auto te kopen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou is gaan kijken op de team losi website. die hebben diverse micro en mini wagens.
Dan heb je een degelijk merk en de onderdelen zijn niet moeilijk te verkrijgen.
In tegenstelling tot de auto die jij laat zien in de link.

Quartel verkoopt ook de 1/36 Losi Micro T.
Ik koop onderdelen wel graag op internet maar hele voertuigen liever niet, daarom een winkel als Quartel (die grote ja, in Pijnacker) of RC PitStop.

[Edit]Las je bericht te snel, zie al waarom jij Team Losi adviseert.

Ik heb naar de Mirco T gekeken maar vind hem toch erg klein.
Ding loopt zonder upgrade maar 16 tot 19 km per uur.
Bij Quartel zag ik nog een ander truckje die 30 km per uur liep maar ik kan hem niet op de website vinden.
Of het moet de Graupner zijn.

Maar zijn daar echt zo slecht onderdelen voor te krijgen?
Op de Duitse site van Graupner kan je echt vanalles zien.

RTR in de 1:10 klasse voor die prijs kom je in de Robitronic/Redcat/Acme hoek uit, dat zou ik nooit iemand aanraden.

Bart Banaan, ik zit al jaren in de modelbouw wereld.
Jij gaat mij niet wijs maken dat je een professionele en kwalitatief goede 1/10 RTR voor minder dan 200 euro kan krijgen.

Een losi Desert truck of een High roller 1:10 zijn wel onder de 200 te krijgen. Of een HPI e-firestorm, en de bekende traxxas modellen. Er zijn wel genoeg rtr auto's te koop voor 200 (of net iets eronder). Je moet er dan nog wel accu en lader erbij kopen

mvg

voor onder de 200 euro heb je ook al een LRP auto te koop bij Welcome To Modelsport UK. The UKs largest stockists of R/C Model Cars by Tamiya, HPI, Traxxas, Schumacher and many more.
ik heb gehoord dat het leuke wagentjes zijn voor een beginner en al helemaal voor het budget.
Links :
Buggy Variant.
Truggy Variant.
Monster Truck Variant.
er staat onder de beschrijving wat je nog allemaal nodig hebt om de auto rij en laad klaar te maken.

EDIT : maar btw , het is alsnog iets boven je budget met rij en laad klaar.

Laatst bewerkt:
Als je even leest zegt hij dat hij de auto liever in de winkel koopt. Dus NIET via internet dus ook niet in het buitenland.

De losi's zijn goede keuzes.

Als je even leest zegt hij dat hij de auto liever in de winkel koopt. Dus NIET via internet dus ook niet in het buitenland.

De losi's zijn goede keuzes.

Je hoeft hem daar ook niet te bestellen, maar daar hebben ze een goed overzicht van auto's

mvg

Ik denk dat ik de 1/18 Mini Rave bij Quartel ga kopen.
Kijk, op internet koop ik heus wel onderdelen (ook gedaan voor mijn heli) maar niet hele voertuigen.
Als er iets mis is heb je een probleem en kost het weer handen vol moeite iets terug te sturen.
Bovendien zag ik op de Engelse site ook tweedehands spullen, er stond Predriven onder.

Je hoeft hem daar ook niet te bestellen, maar daar hebben ze een goed overzicht van auto's

mvg

Bedankt ;) daar was het ook voor bedoeld maar volgens mij zijn ze ook niet in nederland te krijgen in de winkel.

EDIT : ze zijn in Twente bij RC Racing Twente verkrijgbaar , behalve de monstertruck versie.
je kan ze ook bestellen maar zoals je al aangaf is dat geen optie.
RC Racing Twente.

Bovendien zag ik op de Engelse site ook tweedehands spullen, er stond Predriven onder.

Deze auto's die ik linkte zijn niet 2e hands.
je hebt wel gelijk dat ze daar OOK 2ehands verkopen maar deze zijn niet 2ehands.

Laatst bewerkt:
Mini Rave lijkt me een goede keus , ziet er ook op dat filmpje leuk uit.
Ik denk alleen niet dat hij het ruigere terein aan kan maar als je op zulk soort banen rijd moet het toch de verwachte fun opleveren :)

Back