Nieuwe rc auto

Bart Banaan, ik zit al jaren in de modelbouw wereld.
Jij gaat mij niet wijs maken dat je een professionele en kwalitatief goede 1/10 RTR voor minder dan 200 euro kan krijgen.

Ja, in zoverre je 'proffessioneel' als wijd begrip bekijkt; ik ken niemand die zijn brood verdient met het rijden met auto's uit deze klasse....

Er is goenoeg 'leuks' te vinden in de 1:10 klasse onder de 130 euro die kwalitatief net zo goed, zo niet beter, zijn als de auto's die tot nog toe werden gemeld...

@Bart, welke auto's zijn dat dan?

@Hackroader, ik bedoel ook een professionele auto.
Maar soms worden de budget-auto's ook wel semi-professioneel genoemd.

Die kleine autootjes (1:16 en 1:18 ) zijn eigenlijk alleen geschikt voor op straat of indoor op tapijt; in gras komen ze niet vooruit en lopen ze zo vast. De wielen zijn te klein en de grondspeling is te weinig.
Leuke 1:10 autootjes voor weinig vindt je o.a. bij Conrad en verschillende modelbouw winkels. Ansmann levert leuke auto's voor niet veel geld (zoals de Mad Rat), en ook de nieuwe LRP Blast modellen bieden veel kwaliteit voor weinig.

Laatst bewerkt:
Ik ga binnenkort weer eens langs bij hun.
Ze hebben trouwens wel een goede winkel en je ziet ook dat het echte hobbyisten zijn.
Doordat ze ook met een heli daar wat test-vliegen (ik denk dat de service qua heli's bij Quartel wel aan het verbeteren is) en dat er ook veel mensen komen die speciale onderdelen moeten hebben.

klopt ,
ik ben er 1 keer geweest in veenendaal , ze hadden HEEL VEEL onderdelen aan de muur hangen , heer geordend. De winkel was ook erg groot. Jammer genoeg hadden ze toen geen slash , daarvoor kwam ik namelijk ;) wel veel traxxas onderdelen.

Nou zoveel hadden ze nou ook weer niet, ze wisten niet wat een mod 1 tandwiel was en toen ik het uitlegde aan hun hadden ze het niet.. Ze zijn veel meer gericht op vliegtuigen en bootjes etc.. Maar ja, daar doe ik ook aan, en daar hebben ze heel erg veel van:)

Maar probleem is dat er niet heel veel winkels bij mij in de buurt (omgeving Rotterdam) zijn naast RC PitStop er Quartel die een breed assortiment RC hebben.

Meijer&Blessing heeft bijvoorbeeld meer verstand van statische modellen en treinen net zoals Zevenspoor Zevenhuizen.

Ik denk dat ik dus voor de Mini Rave ga.
In begin maart gaan mijn vader en ik weer naar de RC winkel.
De praktijk leert dat we altijd met meer thuis komen dan we plannen...

Misschien kan je op Marktplaats kijken voor een leuke auto. Of in het te-koop gedeelte hier.
Denk zelf dat de mini rave wel geschikt is

mvg

toch zou ik even de moeite nemen om naar pk te rijden. Daar staan diverse auto's uitgestald. Het geeft gelijk een heel ander beeld als je de wagens in het echt kan zien.

Back