Nieuwe rc auto

de mijne is nog heel , maar de staart is een keer afgebroken , die heb ik toen weer gelijmd maar de mijne draait veel sneller de ene kant op dan de andere kant , weet je hoe ik dat kan maken ? ik heb btw ook al blades verwisseld maar die zaten er gewoon bij..

Dan moet je de schroef in je 4-in-1 (hetzelfde als de Esc bij een auto) naar links of naar rechts draaien.
Bij mij is dat zo ook opgelost.

Ik ben vandaag naar PK Racing geweest om de HPI te bekijken.
Echter: tegen mij werd gezegd dat die wat schammel is qua model, ook omdat die niet waterdicht is en geen 2.4 Ghz zender heeft.

Ik heb een veel duurder model, de Traxxas Rustler VXL, gekocht en ik denk dat dit een erg verstandige koop is geweest.
Je kan die goed upgraden en hij is zowel brushless als 2.4 Ghz.

Ik ga vanmiddag eens rijden, ik heb nu 2 batterijen waarvan mijn oude 6-cell pack is aangepast: er zit een nieuwe aansluiting aan die aansluit op de aansluiting van de Rustler en de hoge spanning kan dragen.
Verder is het bijgeleverde 7-cell pack nu aan het laden (dat duurt 8,5 uur).

Omdat de auto knap duur was (waarvan ik €200 moet betalen, mijn ouders €161) zal het nog wel even duren voordat ik een snellader kan kopen.
Maar dat is i.i.g een optie voor in de toekomst.

Ik heb voordat het ging sneeuwen nog even met de 7.2 pack gereden die al redelijk vol was.
Ding gaat dan al heel hard en is ook over de kop gegaan.
Helaas wat krasjes maar dat hoort erbij.

Op een gegeven moment kon ik er wel redelijk mee uit de voeten al was de accu al snel weer leeg.
Als het morgen goed weer is ga ik het meegeleverde 8.4 pack testen.

Raar genoeg zie ik dat ik bij mijn auto ook nog een gratis snellader t.w.v 40 euro had moeten krijgen.
Morgen maar eens terug naar PK racing.

zou een leuk meenemertje zijn !
over de HPI , de hpi is meer ''serieus'' in het begin hecht je veel waarde aan de waterproof van traxxas , ik vind dat zelf nu niet meer belangrijk , ik heb een waterproof slash gehad , het is leuk in het begin , maar in de regen rijden enz is ook niet alles. Op een natte straat zonder plassen kan je met elke auto rijden , dat is geen probleem. Over de 2,4Ghz , dat is inderdaad wel super aan traxxas , maar ik heb nu 90euro waardebonnen terug gekregen van mijn HPI e-firestorm flux dus heb ik 240 betaald voor de flux en kan ik nog een 60eu 2,4 kopen is 300 eu en heb ik nog geld over. ik ben dus heel blij dat ik de flux heb gekozen , jij je rustler , rustler is ook een hele goede bak maar wel een stuk duurder , in ieder geval veel plezier ermee ;)

Tonke

Vandaag weer naar PK racing geweest.
We konden die lader krijgen maar we hebben de optie genomen er 10 euro bij te leggen en een digitale balancer te kopen.
Die is nu beneden een NiMH pack aan het opladen.

Ik weet al hoe die werkt, je moet eerst het batterijtype instellen en dan het aantal ampère.
Omdat de batterij 3300 MaH is laad ik nu op 3.0 A op, het zou volgens PK ook 3,3 A kunnen zijn.
Maar het mag niet veel meer zijn dan de batterij aan ampère heeft.

Ik zag in de manual iets over een 140 % regeling voor NiMH batterijen.
Klopt het dat als je gaat laden hij ook iets meer ampère mag krijgen als het maar niet 40 % meer is wat de batterij aan kan?

ik zou het echt niet weten ;)
ik weet wel dat ik nu mijn 1600 MaH accu's laad op 4a en die zijn nu dood :p
(dat zal ook kunnen komen omdat ze al 6 jaar oud zijn (a) :p)

Het beste is altijd om te kijken bij de accupack fabrikant welke specificaties van laden zijn aangeven. Niet elke NiMh kan even goed tegen hoge laadstromen.

Als ik je profiel zo doorlees wilde je me even in de maling laten nemen, of heb je die dingen echt met 4A geladen?
Ga btw vanmiddag weer met mijn auto rijden.

Het beste is altijd om te kijken bij de accupack fabrikant welke specificaties van laden zijn aangeven. Niet elke NiMh kan even goed tegen hoge laadstromen.
Op de batterij die ik zojuist heb opgeladen stond maximaal 5 A.
Maar dat vind ik wat vreemd omdat het vermogen van de batterij zelf 3.3 A is.
Bij PK zeiden ze ook dat je die op maximaal 3.3 A moet laden.
Hoe kan de fabrikant (Team Orion in dit geval) dan maximaal 5 A vermelden?

Als Team Orion zegt dat 5A maximaal mag, dan zou ik dat ook alleen doen als ik haast heb, niet als standaard regel. Ik laadde mijn NiMh accus ook meestal op 1 maal de cel waarde, in mijn geval 3700mAh, maar als ik tussen gevechten snel moest wezen zette ik die lader toch even naar 6A. Thuis laadde ik meestal juist lager, 1,5 tot 2A. Als je geen haast hebt is dat zelfs beter.

Maar in jouw geval mag 5A dus wel, dat is binnen de specificaties van de fabrikant.

Maar er staat wel: ''Charging should be done at no more then 5 amps using a linear charge mode with the trickle charge function disabled.''
Mijn oplader is een imax B6 charger&balancer maar die laadt ook lineair op?

Dat gaat prima. Wel het laad programma op NiMh zetten, dat is linear en delta piek, de hele rambam.

Laatst bewerkt:
Zojuist weer met de auto gereden dit maal met het bijgeleverde 8.4 volt pack.
Die ging loeihard en eigenlijk is het dan niet goed om door de straat te rijden.
Ben even op de echte auto van mijn vader geknald maar er zitten nu alleen wat extra krasjes op de body.
Jammer maar het hoort erbij.
Ik ga wellicht kijken als vanmiddag het grasveld bij mij voor droog is dat ik daar op kan rijden (moeten er niet teveel mensen zijn).

Als ik je profiel zo doorlees wilde je me even in de maling laten nemen, of heb je die dingen echt met 4A geladen?
Ga btw vanmiddag weer met mijn auto rijden.

ik heb ze echt met 4A geladen :p maarja daarvoor waren ze al kapot hoor...
na 3 jaar heb je niks meer aan een ni-mh met 1600 mah die amper word gebruikt...

veel plezier (of miss beter , was het leuk :p)

Back