Nieuwe RC helikopter

• Topicstarter Topicstarter Koenverbeek
  • Startdatum Startdatum
Houdt ook rekening met het aantal mA's van de lipo's
Je kan er wel lipo's met meer mA's instoppen, maar meer mA's betekend ook grotere/dikkere en dus zwaardere lipo. Vaak gaat je CG (zwaartepunt) er flink van onderuit.
De ervaring leert dat je toch niet zoveel langer vliegt met een lipo die iets meer amps geeft en omdat ze dan toch vaak duurder zijn dan de meegeleverde lipo zou ik zeggen koop er gewoon wat standaard lipo's bij...kun je ook lang vliegen ;)

Houdt ook rekening met het aantal mA's van de lipo's
Je kan er wel lipo's met meer mA's instoppen, maar meer mA's betekend ook grotere/dikkere en dus zwaardere lipo. Vaak gaat je CG (zwaartepunt) er flink van onderuit.
De ervaring leert dat je toch niet zoveel langer vliegt met een lipo die iets meer amps geeft en omdat ze dan toch vaak duurder zijn dan de meegeleverde lipo zou ik zeggen koop er gewoon wat standaard lipo's bij...kun je ook lang vliegen ;)

Als je superskids hebt is cog niet echt een probleem je heli is door de skids tail heavy en of je er nu een 800 of een 1500 mah instopt maakt niet veel uit Je krijgt je cog makkelijk goed.

echter je motoren een beetje rust geven dus 10 minuten vliegen en 10 minuten niks is goed, als je te lang vliegt wordt je motor te warm en gaat hij sneller stuk. Een heatsinkje voor de mainmotor zou ik ook even erbij halen trouwens.

De standaard esky lipos zijn niet de beste die zou ik niet teveel bij kopen.

Hmmm....
Dan zal je bij deze heli blijkbaar nogal wat gewicht kunnen verschuiven want een accu die maar 100mA groter is zal al problemen geven met de CG.
Als die skids al zorgen voor een wat tail heavy toestel dan is dat wel een geluk, maar wat verschuif je dan als je met een 1500mA accu ineens nose heavy wordt ?

Ik bedoelde overigens niet per definitie de standaard esky lipo's maar meer lipo's met hetzelfde voltage en amperage....er zullen betere merken op de markt zijn dan esky :)

Is een nieuwe gyro ook handig, of is die van de HB FP goed genoeg?

Ik wil ook graag een camera op me honeybee FP. Bestaat er ook een camera die live-streamt. Heeft iemand hier ervaring mee?

ik heb zoiets gezien: Flycamone2
niet al te duur maar ik weet niet of die dan live-streamt. Lijkt me niet.
Ik wil dus wel graag een camera die je direct op je laptop kan zien terwijl hij vliegt maar voor minder dan €100.
Iemand ervaringen/ suggesties?

P.S. dit is de lijst met alles wat ik heb besteld. Hoop dat het binnenkort binnen komt:

1 x Revolectrix (2S) red label 1500 20c € 23.25
1 x EK1-0233 - Paddle € 2.08
1 x Simulator set (USB) € 18.75
1 x EK1-0274B - the canopy of honey bee and CP2 € 4.80
1 x EK1-0223 -Tail motor heat-sink € 1.33
1 x EK1-0207 - Swashplate set € 3.14
2 x EK1-0206 - Paddle control frame outer € 3.48
1 x Losse balancer voor lipo accu's van 2 en 3 cellen 7,4V en 11,1V € 7.50
2 x EK1-0200A - Rotor head set € 2.70
2 x EK1-0204 - Flybar 2 stuks € 3.68
1 x EK1-0219 - Tail rotor blade € 1.14
1 x Honey Bee FP helicopter, RTF (Geel) € 88.98
1 x -Superskids € 23.00
1 x EK1-0202 - Main blade € 3.16
1 x EK1-0001A - Tail Motor with 8T 0.5M Pinion € 5.25
1 x EK1-0000 - main motor 370 with 10T 0.5M Pinion € 5.25
1 x Trainingskruis € 3.00
1 x EK1-0224 - Main motor heat-sink € 1.69
2 x EK1-0203 - Center hub set € 8.28
2 x EK1-0201 - Ring-like push-rod € 1.56

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan eens kijken naar draadloze bewakingscamera's die alles rechtstreeks naar een site zenden waar alleen jij kan kijken...

Ik moet nu weg, ik geef je vanavond nog wel wat linkjes!

Hmmm....
Dan zal je bij deze heli blijkbaar nogal wat gewicht kunnen verschuiven want een accu die maar 100mA groter is zal al problemen geven met de CG.
Als die skids al zorgen voor een wat tail heavy toestel dan is dat wel een geluk, maar wat verschuif je dan als je met een 1500mA accu ineens nose heavy wordt ?

Ik bedoelde overigens niet per definitie de standaard esky lipo's maar meer lipo's met hetzelfde voltage en amperage....er zullen betere merken op de markt zijn dan esky :)

Nose heavy dan heb je een probleem:) maar om een lang verhaal simpel te houden 800/900 mah op 7,4 volt is perfect voor de HBFP ook met superskids.

sportscam ff googlen

Camera:
Flycam one zit rond de 50 euro zelf geen ervaring mee...hoef al mn crashes niet terug te zien.

Ja die heb ik ook al gezien, maar die streamt niet live. Die moet je eerst landen en dan via USB aansluiten op je PC. Ik zoek iets waarbij je beeld hebt terwijl je vliegt.

Die zijn:

• veel te duur (300 euro en meer)

• veel te groot en zwaar voor een honeybee FP

Maar zoek gerust rond. Ik geef je weinig kans

Ik wil ook graag een camera op me honeybee FP. Bestaat er ook een camera die live-streamt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Denk dat dat niet gaat lukken dat trekt je honeybee waarschijnlijk niet omhoog. Gewicht komt nauw bij deze heli's en je maakt hem al zwaarder met de superskids. Voor je het weet moet je er een brushless motor inleggen.

En dat is zonde je moet hem gebruiken om te kijken of je heli's wat vind en te leren vliegen/hooveren dan overstappen op een cp als je door wilt gaan.Nu veel geld steken in upgraden is zonde, bij de HBFP leidt de ene upgrade tot de andere.

Voorbeeld, je gaat een brushless motor monteren dan moet je waarschijnlijk je tail uopgraden omdat die de mainmotor anders niet kan bijhouden etc etc.

precies. Koop een FP, snuffel aan de hobby.
Vind je het wat, zoek dan wat hulp en scoor een mooie tweedehands 450 klasse CP heli.

nou als hij op zo'n kort bereik al zo veel stoort, hoef je van die camera niet veel te verwachten..

maaaaruh... waarom leer je niet eerst vliegen?

Ja dat is waar. Ik heb BTW een 'Revolectrix (2S) red label 1500 20c' accu gekocht. Dus 1500 mah. Is dit te zwaar? Revolectrix (2S) red label 1500 20c by: Revolectrix - rchellevoet.nl

Denk dat je daar wel mee weg komt ik vlieg mn HBFP soms met 11,4v 900 mah accu's die zijn ook wat zwaarder dan de 7,4 volt 900 mah en dat is bij mij geen probleem maar ik heb geen superskids ik heb een batterijhouder van de king 2 eronder gehangen en daar een roerhoutje van verf aan vastgemaakt zodat ik de lipo afhankelijk van het gewicht kan verschuiven . Bij de superskids kun je ook schuiven dus dat komt wel goed.

COG is wel heel belangrijk bij iedere heli, je pakt hem op bij de kop en met lipo moet hij dan precies horizontaal hangen. Je kunt dan afhankelijk van wat je wilt hem een beetje tail of nose heavy trimmen met je trims.

Wat dacht je van deze: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=045683

Dit is een draadloze camera met ingebouwde netserver, dus je hebt wel internet nodig... Hij wordt gevoed met een adapter, die naar 5V DC transformeert, dus dat moet geen probleem zijn. Hij gebruikt maximaal 6 watt, das dus iets meer dan 1 ampere. Met een externe batterij van 500 mAh van 25 gram kan je makkelijk een half uur filmen.

Ik zie alleen nergens hoe zwaar hij is.

Back