Nieuwe regel Truggy Cup 2010

Misschien willen deze heren de aandacht vragen tazv een reglementaire belemmering, die een mogelijke toekomstige deelname van hen of een ander aan de truggy-cup in de weg staat. Een beetje organisatie zonder oogkleppen staat hiervoor open, en neemt dit mee in een evt volgende beslissing/aanpassing (niet verplicht natuurlijk)

Veel meningen lijden aan “tunnelvisie”, (ik noem het maar altijd; wat heb ikzelf in mijn koffersyndroom) en reglementeren alles in en uit wat hun het beste uitkomt. Een simpele uitleg over het hoe en waarom van een “achterliggende gedachten” welke een reglementaire aanpassing in de weg zou staan, zou een organisatie sieren ipv een “take it, or leave it” uiteenzetting, want daar wordt niemand wijzer van, ook belemmerd het iemand in zijn volgend meedenken en mening vormen, waardoor hij weer een vraag of mening heeft waar jij moeite mee heb.

Heel vervelend om dat iedere keer te moeten doen, maar uiteindelijk is het de beste oplossing voor in de toekomst.

leuk verhaal, maar nogmaals, de organisatie en de meeste truggyrijders lezen dit forum niet (of komen hier niet meer) en zullen de meningen die hier worden neergezet niet lezen/zien/opnemen/serieus nemen. Dus mochten de heren potentiele deelnemers hun mening willen geven dan kunnen ze dat echt beter op het truggyforum doen.

Pinky-II, het gaat bij mij ook niet zo zeer om het banden reglement op zich zelf, maar hoe bevorder je de instroom van gelegenheidrijders of aspirant leden/deelnemers. Het is meer een algemeen probleem bij clubs, funcompetities, enz, en de trend hoe men dit op lost ook, zo lijkt het wel.

Je moet het zo zien, wanneer ik voor een dancing staat en ik moet 50euro neertellen, en er is een dresscode, waardoor ik een nieuwe garderobe aan moet schaffen, om binnen te kijken of ik het daar wel leuk vindt, loop ik die deur voorbij, nooit wetende wat daar achter schuilt. Als de portier mij (met sneakers, spijkerbroek, T-shirt en mijn haar in de staart) even om het hoekje laat kijken, weet ik gelijk waar ik aan toe ben, en of het de investering waard is.

Om even mijn “alternatief voorstel” van ergens hierboven aan te halen, iedereen weet dat de banden die in een “standaard kit” bijgeleverd worden, je deze niet zo snel terug zal vinden in de koffer van gevorderden, veelal omdat ze meestal gewoon “ruk” zijn (slecht). Er is niemand die hiervan last zal ondervinden gedurende een 1 wedstrijd, toch doet men er niets mee, dit vindt ik “een gemiste kans” mbt evt nieuwe instroom. (het is maar gewoon een voorbeeld, om rijders en organisatoren aan het “anders denken” te zetten)

Ik denk dat veel organisatoren vergeten zijn, hoe het was toen zij met deze hobby zijn begonnen, en zij kunnen zich hierin niet meer verplaatsen, zonder vergruist te worden door hun collega’s met diezelfde competitieve gedachten.

leuk verhaal, maar nogmaals, de organisatie en de meeste truggyrijders lezen dit forum niet (of komen hier niet meer) en zullen de meningen die hier worden neergezet niet lezen/zien/opnemen/serieus nemen. Dus mochten de heren potentiele deelnemers hun mening willen geven dan kunnen ze dat echt beter op het truggyforum doen.

Je mag mij gerust Quoten daar, als je dat wil. ;)

Aangezien we weinig aan de besluiten voor 2010 zouden kunnen doen is het een kwestie van "de kat uit de boom kijken" en wie weet passen ze het aan voor 2011.

Daarbij zijn er genoeg alternatieve wedstrijden waarbij een ruckduck rijder zich veelal prettiger zal voelen als tussen de wedstrijden waarbij ook de nodige kanonnen rijden. Wij als club horen veelal dat mensen niet meedoen aan een Xceed of Truggycup vanwege het feit ze hun rijvaardigheid niet goed genoeg achten om mee te kunnen doen.

Alternatieve wedstrijden waarbij geen banden regelementen zijn: Offroadrockers, Clubwedstrijden van elke club, Buggy vs Truggy, 3 Uurs Buggy & Truggy, Tarmac, en ga zo even door juist die wedstrijden hebben een veel opener karakter als wat Truggy.nl in de jaren is geworden (Ook dit ontstond vanuit de Ruckduckers maar op gegeven moment werden het toch vrij serieuze wedstrijden waarbij nieuwelingen toch huiverig waren).

Elke wedstrijd organisatie zal zijn wedstrijd elke keer weer een stapje hoger brengen of het nu een Rallygame betreft of een Truggycup. Dat hierbij dan soms beslissingen genomen worden waarbij je een groep zou uitsluiten is het risico van het vak. Het meerendeel van de Truggycup rijders zijn vaste rijders die ook elke keer het beste bandje kopen als meneer X er hard mee over de baan gaat juist deze groep ziet rust in de tent ontstaan en deze groep is ook nog eens het meerendeel van de vaste rijders. Kwa opkomst is het afwachten wat er gaat gebeuren we zullen het zien aan de inschrijvingen als die open gaan.

Als club kan je genoeg alternatieven organiseren om de instroom op gang te houden de nieuwelingen komen meestal toch wel kijken omdat ze niet mee durven (of door het regelement niet mee kunnen) doen. Als club speel je hierop in en organiseert dagen dat de nieuweling zijn ervaring op kan doen en zo wel dat stapje durft & kan maken als hij er klaar voor is inplaats van zijn autotje net uit de doos gehaald te hebben en zijn 1e wedstrijdje mee te rijden.

Damn lap text maar just my 2 cents.

Edit: Typo's eruit gesloopt

Wat is dat nou weer voor een onzin :confused:

Er lopen hier genoeg deelnemers rond. Veel van hun lezen en posten regelmatig. Maar waarom zou men mensen van het modelbouwforum niet serieus nemen vraag ik me af? Zijn wij hier "minder" als daar?

Denk je dat iemand die zich nu aanmeld en op truggy.nl gaat klagen over de regel, en dus dit doet in zijn eerste posting serieus genomen word al daar?

Jij bent een wedstrijdrijder, en je word gesponsord. Je blijft je verstoppen achter dat we maar naar truggy.nl moeten gaan.

Ik heb geen zin om me daar aan te melden, en er staat nergens hier in het forum beschreven dat ik het hier niet over de truggycup mag hebben. Ik denk juist dat je hier een veel beter beeld kan krijgen van de meningen van mensen buiten de vaste groep, want mensen daar praten mekaar maar al te veel na.

Maar goed, ik ga me verder onthouden van de discussie, als ze ooit deze regel de deur uit doen, gaan we weer meerijden. Maar voor 2010 houden we t mooi voor gezien.

tjongjonge, rustig maar....het is een hobby hoor....

Ik verstop me nergens achter, ik geef aan dat als je serieus mee wilt 'praten' en je ideeen kwijt wilt je dat beter op het truggyforum kunt doen. Daar is een uitgebreid topic met allerlei ideeen en argumenten van diverse mensen. En ja, dat zijn de mensen die meerijden en ervaring hebben met de cup. De 'organisatie' komt nou eenmaal niet zo vaak op dit forum en zal in deze brei met tekst wat minder makkelijk jouw eventuele goede ideeen en argumenten eruit kunnen vissen.

"Hier" ben je zeker niet minder dan "daar", maar "hier" wordt over het algemeen minder bezocht dan "daar".

Ik probeer je alleen maar "hulp" en "hints" te geven over waar je mening waarschijnlijk beter "aankomt". Blijkbaar zie je (of wil je) dat niet, is mij om het even.

@Matthijs: ik denk dat eventuele students en/of mensen die meegaan discusieren die geen truggy wedstrijden rijden al snel worden ondergesneeuwt door de meer ervaren gebruiker van het forum aldaar.

Misschien ben ik wel een beetje voorbarig met deze uitspraak omdat ik de hele discussie op truggy.nl niet eens gelezen heb. Ik heb hier alleen laatst mijn mening gegeven omdat de discussie hier ineens de kop opstak.

als er in de 2 meest vooraanstaande offroad cups van Nederland door 2 verschillende organisaties gekozen word voor een banden regelement omdat dat beter is , lijkt me dat je als rijder toch ergens de oogkleppen van schumacher af moet zetten en met beide voeten op de aarde neer te dalen...

Die beslissingen worden gemaakt door de meest ervaren racers van de Nederlandse offroad wereld.. Die kunnen daar best wel objectief over oordelen en zijn zeker niet uit op marketing voordelen voor bepaalde merken.

Bv. word er in de xceedcup op aangedrongen dat men het gewoon lekker in de winkels koopt en worden er banden gekozen die bij "alle" winkels te verkrijgen zijn.. Iedereen moet banden kopen vroeg of laat in een seizoen..

Ben je recreatieve rijder en wil je niet alle wedstrijden meerijden, is dat kort gezegd gewoon kiezen of delen. Of je koopt één setje banden rijd lekker mee.. Of je koopt ze niet en rijd een andere cup mee..
En dat die regels werken zijn bij de cups in duitsland al lang bewezen want daar word het regelement al jaren gehanteerd...

Je rijd mee omdat je het leuk vind om te racen en/of het leerzaam is voor vele rijders, je hebt een gezellig weekend.. Als je dat voorbij laat gaan omdat je niet één setje banden wilt kopen, word dat ook gewoon gerespecteerd.

Maar niet schreeuwen dat het allemaal niet kan en mag, want als je je een beetje goed er in verdiept zul je zien dat het eigenlijk allemaal wel meevalt.

Laatst bewerkt:
Jan,

Straks gaan die huilebalken hier ook nog roepen dat het in de xceed en truggy.nl helemaal niet gezellig is.Voor je het weet gaan Balkenende &co hier weer een heel verhaal van maken.
Ik denk dat we gewoon niet meer moeten reageren op deze azijnzeikers, gelijk krijg je toch niet , ze reageren alleen maar om te kunnen reageren .
Geen enkel van deze doemdenkers heb ik ooit gezien op de wedstrijden, en als dat wel zo is , zullen ze moeten beamen dat er echt nooit een rukduck meerijdt, dus waar hebben ze het over.

Ik kwam altijd regelmatig op dit forum de laatste jaren , maar ik vraag me nu toch echt af wat daar het nut van is , men lult alleen maar over randzaken, kennis van zaken hebben ze niet en aanmelden op de betreffende site's willen ze ook niet. Als ze daar nu eerst eens mee beginnen , dan kunnen ze zich wellicht een beeld vormen hoe het eigenlijk echt is in deze cups.Beide cups groeien elke jaar weer , komt dat door de regels of omdat de sfeer en de strijd zo leuk is. Ik weet dat het door het laatste zo is . Dus als je alles nu zo positief wil benaderen werk er dan aan mee , en houd eens op met dit negatieve kamerdebat.

Trouwens , op truggy.nl begon ook iemand een hele discussie , over dit en dat , allemaal gezeik , die gozer had nota bene zijn beide truggy's op dezelfde site te koop staan omdat hij geen tijd meer heeft om te rijden. Toen ik hem er dan mee confronteerde piepte hij nog 1 keer en toen werd het stil, ik bedoel maar !!!!!!!

Michel ( team xceed)

Laatst bewerkt:
Jongens, de Truggy Cup heeft een nieuwe organisatie en die heeft gewoon gekozen voor een banden regelment omdat ze niet gehinderd zijn door kennis van zaken. Ze hebben dat besluit genomen omdat dat in hun ogen een verbetering zal zijn voor veel deelnemers, en we zullen zie of ze gelijk hebben.
Afgelopen seizoen hebben er ruim 130 verschillende deelnemers mee gedaan aan de truggy cup, wat inhoud dat buiten de vaste groep van zo'n 40~45 rijders er zo'n 80 'nieuwe' rijders hebben deelgenomen aan één of meer truggy cup wedstrijden. Dus er hebben dit seizoen zo'n 80 mensen aan het racen met een truggy 'gesnoven'. Dit was mogelijk omdat er geen regelmentaire belemmering was om mee te doen; als je een truggy had mocht je mee doen. Komend seizoen zal er een banden regelment zijn. De nieuwe organisatie kan het aantal deelnemers na het seizoen vergelijken met de afgelopen seizoenen; is het aantal deelnemers duidelijk lager als de voorgaande seizoenen, dan zullen zij hun conclusies kunnen trekken dat de wijziging in het regelment positieve of negatieve uitwerking heeft gehad.

Dus laten we gewoon lekker met z'n allen meedoen aan de truggy cup, laat de discussie gevoerd worden op alle mogelijke fora.

Enne, Michel, Jan en Matthijs: volgend seizoen WEL meedoen aan de truggy cup, he! LOL

Neemt niet weg dat er blijkbaar geen lering uit de kritiek gehaald wordt. Je zegt zelf dat er voor 2/3e van de totaal aantal deelnemers mensen zijn die snuffelen aan de competitie, dat is dus een grote meerderheid die geraakt zal worden door zo'n regel of sterker nog: blijkbaar geen weet van deze regel heeft als ze een keer mee willen doen.

Das toch larie Roelof, als je wilt deelnemen aan een wedstrijd van truggy.nl of xceed ga je toch eerst naar de site, dit doe je om te kijken wanneer er een wedstrijd is en of er regels zijn.

Das toch larie Roelof, als je wilt deelnemen aan een wedstrijd van truggy.nl of xceed ga je toch eerst naar de site, dit doe je om te kijken wanneer er een wedstrijd is en of er regels zijn.

Nee, jij en ik snappen dat maar mijn buurjongen van 15 niet, die zal zien dat er een race in de buurt is en hij er ook aan mee kan doen, die is niet ervaren genoeg om de reglementen op te zoeken.
Ik weet dat het moeilijk is om in de huid van een beginner te kruipen maar het heeft wel eens nut om dat te doen.....

En daarom krijgen alle rijders die zich inschrijven voor een PK Truggy Cup wedstrijd dan ook de regelementen gemaild :) (Of ze het lezen is ten tweede natuurlijk .....)

Begrijp je nou waarom ik toen de truggy cup ben begonnen als 'trekstart' klasse? Binnen drie jaar is het daardoor de grootste klasse geworden met het grooste aantal deelnemers (over het seizoen gezien). Geen enkele andere klasse heeft 130+ verschillende deelnemers gehad en de oorzaak daarvan kan dus duidelijk gezocht worden in de regels die deelname 'beperken' door eisen aan de auto of deelnemers....

Je kan bijna stellen: hoe meer regels, hoe minder deelnemers!

Ja , maar Jaap je kan toch niet ontkennen dat men juist schreeuwd om structuur, als je ziet wat er bij jullie allemaal is veranderd in de jaren. Is dat gekomen omdat jij dat wilde of de rijders . Ik denk het laatste. Men wil strijden en hard rijden , daar heb je nu eenmaal, regels bij nodig.

Toch?????

kleine nuancering Jaap..bij die 80 snuffelaars zijn een groot aantal duitse rijders die meedoen op "hun" baan, zelfde voor een aantal belgische vrienden. Dat zijn rijders die in een andere categorie vallen. Zelf ben/was ik ook een snuffelaar omdat ik maar een paar wedstrijden heb meegereden. Mede door de bandenwedloop heb ik de truggy op een laag pitje gezet, wellicht volgend jaar weer eens meedoen.

Daarbij gaat iedereen er hier wel vanuit dat alles in het werk moet worden gesteld om de 'beginner' makkelijk te laten instromen. Wie weet is dat na 2 jaar niet meer de doelstelling en is het doel nu om een strakke competitie neer te zetten waarbij de "competitie" het doel is.

Het is aan de clubs om beginners te trekken en hen wegwijs te maken met het rijden op een baan, het houden aan regels en het opvoeden qua baaninzet, anderen helpen en wennen aan het rijden met 10 auto's tegelijk in een wedstrijdbaan.

En Roelof, wat heeft de Nomac zoal voor doelstelling ter bevordering en promotie van de RC sport? Je kunt wel makkelijk in deze discussie meepraten maar eerst je eigen straatje eens vegen toch? Of ben ik de enige die de Nomac als een "regel & contributie" instituut ziet zonder dat er in de praktijk merkbare aandacht wordt gegeven aan de beginners. Niets persoonlijk, maar gewoon een vraag nav de discussie over de 'beginners aan het rijden krijgen in competitieverband".

Nou.... met 90 verschillende rijders in de NOMAC 1:8 klasse verdeeld over 3 klasses waar men alleen via een lidmaatschap van een club aan mee kan doen en een boekwerk aan regels kent mogen we ook niet klagen.

Hoe meer regels des te minder deelnemers is dus een stelling die niet altijd op gaat, ik denk dat het ook een kwestie is als het om regels gaat waar de mensen mee kunnen leven.

Maar Roelof, laten we nu eens kijken binnen de discussies die er nu zijn op de forums, teneerste zijn ze al nagenoeg gestopt. Verder hoor je van de echte diehards eigenlijk geen wanklank, sterker ik hoor positieve berichten.Hier in dit forum starten jongens een discussie op die niet eens meedoen, of er sluiten zich mensen aan uit een toetaal andere categorie rc die ook mee gaan kleppen, wat bereik je daarmee , ik zie niemand van truggy.nl of xceed die zich mengt in onroad of drift topics, waarom ? ze hebben er niets mee en laat staan dat ze zich ergens in gaan mengen.
Als de topicstarters het nu zo goed voor hebben met de instromers , waarom leggen ze dan nu zo'n negatief beeld neer, dat schrikt juist af. waar zie je dat als nieuwkomers komen , dat andere juist aan de nieuwkomers banden servo's onderdelen en ja zelfs motoren lenen. Ik denk nergens . Dus waar moet je dan zijn om met rc racen te beginnen hahahahahahh juist.

Back