Nieuwe rspowers f-35V2 setup?

• Topicstarter Topicstarter apachedemo
  • Startdatum Startdatum
A

apachedemo

Guest
hallo

Ik heb de nieuwe gratis f-35V2 gedownload van rcpowers.
dit staat in de handleiding:

(1) 2200KV Outrunner
(1) 30 AMP Speed Controller
(1) APC 6x4E propellor
(1) 2200 mah 3-cell lipo

Alleen Ik weet niet hoeveel WAT de motor moet hebben!
En als ik een 2200KV motor zie staat er altijd dat er een 7x3 propellor op moet en niet de 6x4E propellor.
En hoeveel C moet die lipo hebben?

Kan iemand mij helpen?:confused:

Hey

Motor zo rond de 250 a 300 watt. ( 11,1V x max 30A = 333 Watt )

Prop is altijd proberen, schaf ze beide aan en kijk wat je zelf het fijnst vind vliegen!
Let hierbij ook op de stroom (Amperes) die gaat lopen, deze mag niet meer zijn als aangegeven door de mortorfabrikant!

Aantal C van de lipo; een lipo van 2200mAh met 20C zou 44A continu moeten kunnen leveren. Aangezien je regelaar maximaal 30A naar de motor kan sturen zit je goed met 20C !

Groeten

Hey

Motor zo rond de 250 a 300 watt. ( 11,1V x max 30A = 333 Watt )

Prop is altijd proberen, schaf ze beide aan en kijk wat je zelf het fijnst vind vliegen!
Let hierbij ook op de stroom (Amperes) die gaat lopen, deze mag niet meer zijn als aangegeven door de mortorfabrikant!

Aantal C van de lipo; een lipo van 2200mAh met 20C zou 44A continu moeten kunnen leveren. Aangezien je regelaar maximaal 30A naar de motor kan sturen zit je goed met 20C !

Groeten

Bedankt maar er kan alleen maar 6x4E of kleiner op anders past het niet in het model, en ik heb en lipo van 2200mah 11.1v met 25C maakt dat wat uit?

Hey

Gewoon die 6x4 aanschaffen, zal waarschijnlijk wel goedkomen!
Bestel ook gelijk zoiets: HexTronik VA-Tester (Voltage & Current indicator)
Dan kan je zelf meten hoeveel stroom je setup trekt!

Meer C als aangegeven is nooit erg, mits het extra gewicht geen rol speelt!
Bij vliegtuigen is gewicht wel belangrijk! Let er dan ook op dat de accu niet veel zwaarder is als de aangegeven accu!

Groeten

Hey

Gewoon die 6x4 aanschaffen, zal waarschijnlijk wel goedkomen!
Bestel ook gelijk zoiets: HexTronik VA-Tester (Voltage & Current indicator)
Dan kan je zelf meten hoeveel stroom je setup trekt!

Meer C als aangegeven is nooit erg, mist het extra gewicht geen rol speelt!
Bij vliegtuigen is gewicht wel belangrijk! Let er dan ook op dat de accu niet veel zwaarder is als de aangegeven accu!

Groeten

Ok bedankt!! maar zou dit een goede motor er voor zijn ?D2826-6 2200kv Outrunner Motor Deze heeft 2200kv en 342w. En mag deze motor maximaal 34A trekken? en stel hij trekt meer dan 34A hoe kan ik het dan oplossen?:confused:

Die motor is net iets te zwaar!

Watts: 342w
Max Current: 34A
ESC: 40A

Zoals aangegeven trekt de motor 34 A, dat gaat een 30A regelaar niet lang volhouden! (rook gevolgd door naar beneden komend model)
Daarom adviseren ze een 40A regelaar (ESC). Deze kan de stroom wel verwerken, maar zo komt er ook weer gewicht bij!

Die motor is net iets te zwaar!

Zoals aangegeven trekt de motor 34 A, dat gaat een 30A regelaar niet lang volhouden! (rook gevolgd door naar beneden komend model)
Daarom adviseren ze een 40A regelaar (ESC). Deze kan de stroom wel verwerken, maar zo komt er ook weer gewicht bij!

Ik heb hobbyking helemaal overgezocht en dit is de enige die 2200KV heeft en waar de de W het dichtst bij het aanbevolen zit. Maar als ik gewoon de 40A regelaar doe moet ik dan ook een hogere C lipo kopen?

28A is minder als 30A, dus dat moet lukken!

28A zit dicht bij de 30A, dus je hebt niet veel marge! Meet dus voor de zekerheid het verbruik voor je er mee gaat vliegen!
Een niet goed gebalanceerde propellor kan bijvoorbeeld er al voor zorgen dat je die 30A voorbij gaat!

... En als ik een 2200KV motor zie staat er altijd dat er een 7x3 propellor op moet en niet de 6x4E propellor. ...
Een motor heeft slechts één Kv, en niet, zoals in dit geval, 2200Kv. De fabrikant/leverancier weet blijkbaar niet wat Kv is/betekent. Kv = 2200toeren per minuut, per volt. Daarmee is meteen veel duidelijker dat Kv alleen maar aan geeft hoe snel motor wil draaien bij gegeven spanning, en meer niet. Kv zegt niets over motorvermogen, kwaliteit, stroom, rendement, grootte, massa, 'turns', etc.

Twee motoren, één van 1000kiloWatt (b.v. motor van een 1:1 trein) en één van 100Watt (gloeilamp), beide motoren kunnen exact dezelfde Kv hebben. Je ziet al meteen dat het onzinnig is om een propellormaat aan een Kv te koppelen.

... Zoals aangegeven trekt de motor 34 A ...
Die 34A is maximum stroom die motor kan hebben zonder in de hens te gaan. Het betekent niet dat die stroom zal gaan lopen. De stroom die gaat lopen is afhankelijk van accu-spanning, Kv en propellor-pitch en diameter.

... Daarom adviseren ze een 40A regelaar (ESC). Deze kan de stroom wel verwerken, maar zo komt er ook weer gewicht bij!
Regelaar is marginaal zwaarder. Bij keuze van motoren en regelaars altijd 25-30% meer stroom kiezen dan de maximale stroom. En voor sommige fabrikanten mag je nog wel meer marge inbouwen.

28A is minder als 30A, dus dat moet lukken!
28A zit dicht bij de 30A, dus je hebt niet veel marge! ..
Marge van 2ampere, dat is niet genoeg.

Een motor heeft slechts één Kv, en niet, zoals in dit geval, 2200Kv. De fabrikant/leverancier weet blijkbaar niet wat Kv is/betekent. Kv = 2200toeren per minuut, per volt. Daarmee is meteen veel duidelijker dat Kv alleen maar aan geeft hoe snel motor wil draaien bij gegeven spanning, en meer niet. Kv zegt niets over motorvermogen, kwaliteit, stroom, rendement, grootte, massa, 'turns', etc.

Twee motoren, één van 1000kiloWatt (b.v. motor van een 1:1 trein) en één van 100Watt (gloeilamp), beide motoren kunnen exact dezelfde Kv hebben. Je ziet al meteen dat het onzinnig is om een propellormaat aan een Kv te koppelen.

Die 34A is maximum stroom die motor kan hebben zonder in de hens te gaan. Het betekent niet dat die stroom zal gaan lopen. De stroom die gaat lopen is afhankelijk van accu-spanning, Kv en propellor-pitch en diameter.

Regelaar is marginaal zwaarder. Bij keuze van motoren en regelaars altijd 25-30% meer stroom kiezen dan de maximale stroom. En voor sommige fabrikanten mag je nog wel meer marge inbouwen.

Marge van 2ampere, dat is niet genoeg.

ok dus een 40A of 50A regelaar is hier beter voor?

Hoeveel stroom zou er dan +- gaan lopen met een 6x4 prop denk je?
En welke motor zou anders nog binnen de specs vallen?

... Ah = Ampere/uur, 1Ah = 1000mAh. dus een 2200mAh accu kan 1 uur 2200mAh, een half uur 4400mAh, of 2 uur 1100mAh leveren voor ie leeg is ...
Zoals jij het schrijft staat er ampère per hour. Dat is een stroomverandering in de tijd gezien. Maar het is ampere (handhaven) gedurende een uur: Ah = ampère × uur, ampère·uur, ampèreuur, Ah, produkt van stroom en tijd. De rest van de quote is hartstikke correct, behalve dat je een LiPo accu niet helemaal leeg mag trekken, maar dat is hier ook niet de essentie.

Hoeveel stroom zou er dan +- gaan lopen met een 6x4 prop denk je? ...
Geen idee, ik weet niets van combinaties in de praktijk.

Back