Nieuwe Savage XL K5.9

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door RubenT, 7 feb 2008.

  1. MeX101

    MeX101 Guest

    haha dat is me wat
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2008
  2. sandermt2

    sandermt2 Guest

    De standaard Savage X banden. Zijn licht, slijtvast, niet zo duur en perfect voor alle terrein.
     
  3. Hoi, ik heb op mijn savage, HOT-BODIES Dozerbanden, die zijn 7 inch, en het zijn naar mijn idee 'semi'straatbanden. Ik rij er al een paar maanden mee, en ze slijten NIET! en offroad lukt ook aardig. Dus misschien kan je daar is naar kijken.

    daniel
     
  4. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Die banden zetten enorme krachten op je aandrijflijn, ik spreek uit ervaring. Zulke banden hebben eigenlijk alleen maar nadelen: te zwaar, vertragen de auto, zetten te grote krachten op de aandrijving met schade als gevolg, etc.
    Natuurlijk, als je ze mooi vindt, moet je het zelf weten :) Maar persoonlijk raad ik ze niemand aan.
     
  5. MeX101

    MeX101 Guest

    haha dat is me wat
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2008
  6. Hpi_Racing2

    Hpi_Racing2 Guest

    Zelf zou ik gaan voor de 40 series, lekker brede banden en ziet er ook nog mooi uit vind ik.

    Maar de velgen die je hebt besteld gaan volgens mij niet passen op de 40 series banden. ( tenzij ze natuurlijk bestemd zijn voor 40 series banden ipv standaard maat banden ).

    Wat ik zelf mooi banden vind zijn deze : Road Rage 40 series

    [​IMG]

    en de Crime Fighter 40 series

    [​IMG]

    of de 40 series Bow Tie

    [​IMG]

    n dan met gele dish velgen.

    Ziet er dan ongeveer zo uit [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 jul 2008
  7. ja, ze zijn inderdaad een heel stuk zwaarder dan bijv, dirt bonz banden.
    En het optrekken gaat minder snel, maar toch lukt het me om er wheelys mee te maken. Maar het leukste vind ik toch dat ze er enorm bruut uit zien.

    daniel:p
     
  8. dominique hautekeete

    dominique hautekeete

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Zulte (Olsene)
    als je een savage xl zou kopen koop je hem bist in de shamrock maastricht
    daar kost hij maar 549 euro + zeer goede service en word ingereden in de winkel
    Shamrock-Maastricht.nl
     
  9. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Dominique;
    Heb je enige ervaring met andere winkels dan Shamrock? Want Shamrock is ten eerste niet goedkoop, verlenen zeker niet altijd goede service àls zij de auto inrijden daar, gebeurt het nog wel eens dat ze schade rijden aan je auto.

    Ik wil hier niet een winkeldiscussie starten en ik weet ook best dat er hier liever geen winkels besproken worden, maar wat Dominique zegt moet gewoon eventjes recht gezet worden. Het zou jammer zijn als iemand hierdoor een miskoop zou gaan doen.
     
  10. MeX101

    MeX101 Guest

    haha dat is me wat
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2008
  11. dominique hautekeete

    dominique hautekeete

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Zulte (Olsene)
    prijs savage xl in andere winkels
    pk racing: 615
    rc world bv: 615
    shamrock: 549
    en ik had wel een goede service
     
  12. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Shamrock kan dan wel goedkoop zijn met zijn Savage XL, maar met hun andere onderdelen en auto's zijn ze vrij tot zeer duur. En als jij goede service had, is dat best mogelijk. Ik kan ook alleen maar spreken uit persoonlijke ervaring en ervaringen van kenissen.
     
  13. tdv22

    tdv22 Guest

    Zoals je misschien in een ander topic hebt gelezen, zit ik enorm te twijfelen tussen een X SS en een XL... Qua prijs ontlopen ze elkaar bijna niet, dus daar gaat het niet om. Wel wat je ervoor krijgt.. Ik heb ongeveer 850 euro gerekend voor beide.

    Bij een modelbouwshop bij mij in de buurt heb ik gevraagd naar een toppakketje voor de XSS. Dit wordt dan, inclusief stuurservo ACE 89, Spektrum DX2.0, 6V hump, lader en snoeren en Savage, 750 euro. Brandstof en nog wat andere dingetjes, komt totaal op 850 euro..

    Savage XL heb ik ook op 850 ongeveer. Auto, andere stuurservo en ook nog wat andere kleine dingetjes..

    Nu vraag ik aan jullie... Overtuig mij welke van de twee ik hiervan zal kopen!!!

    alvast bedankt...
     
  14. tdv22

    tdv22 Guest

    Thanks!
    Wat bedoel je alleen met +/- banden?

    Nog een vraagje.. Kun je een Savage verlagen? Ik heb wel die Phaltline banden gezien, maar dat ziet er niet uit als de auto zo hoog op zn poten staat.. Of maak ik nu mensen boos...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 aug 2008
  15. MeX101

    MeX101 Guest

    haha dat is me wat
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2008
  16. snelle jelle

    snelle jelle

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Houten
    MeX101: wat vind jij het verschil tussen RTR en gebouwd model in welk opzicht want, als ik het zo lees lijkt het alsof je 2x het zelfde bedoeld!

    Enne ik zou lekker voor de savage X SS gaan die auto heeft zich bewezen (kan op een paar punten worden verbeterd) en veel mensen hebben hem.
    De savage XL zijn wel goede ervaringen mee maar heeft zich nog niet echt bewezen en minder mensen heb de XL.
    Alhoewel dat met wie de savage heeft maakt niet zoveel uit het is toch allemaal ''bijna'' hte zelfde!!
     
  17. MeX101

    MeX101 Guest

    haha dat is me wat
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2008
  18. snelle jelle

    snelle jelle

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Houten
    Ja inderdaad vind ik ook hoor! de Servos zijn meestal niet sterk genoeg om er echt goed mee offroad te kunne bashe
     
  19. tdv22

    tdv22 Guest

    is een XL sneller/sterker dan een XSS?
     
  20. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Zo wilt Hpi het laten uitschijnen, ja ;). Maar uiteindelijk blijft de Savage X SS de snelste en de stevigste van het moment.
    Door het langere chassis van de XL (vooral de open ruimte achter de motor) wordt de hele structuur iets zwakker als die van de X SS. Ook de wielasjes van de XL zijn langer en fragieler dan die van de X SS.
     

Deel Deze Pagina