Nieuwe sebart angel S 30e gekocht

Het kan soms vreemd lopen. Ik was bij de hobyin om een nieuwe saito fg-20 te kopen en ben naar huis gegaan met een sebart angel S 30e :D. Word mijn eerste echte electro toestel. Ik heb voor de geel/zwart/rood variant gekozen.

Ik heb hier op het forum wel al e.e.a gevonden, maar heeft iemand nog goede tips. De setup die er bij zit is:
1 x hacker A30-14L
1 x master basic 40sb regelaar van Jeti
Ik zal deze vliegen met 3s 2200 paketten.

Iemand nog tips en trucs. Of andere dingen waar ik rekening mee moet houden bij dit toestel?

01.JPG

Prima vliegtuig, vlieg er op mijn club ook eentje.
Setup is voldoende tenzij je wilt prophangen.

Tips :
zorg dat het zwaartepunt goed ligt liever een cm voor wat aanbevolen wordt.

Vanwege de grote roeren EXPO of Dual rates gebruiken.

Als hij overtrekt wil hij meestal over 1 tip wegvallen dus pas daarop met landen.
De vleugel/rompverbinding kan daar niet zo goed tegen dus eventueel kun je wat extra versterkingen bij de vleugelbevestiging maken.

Vanwege de dunne vleugel blijft de snelheid er vrij lang op dus neem op tijd gas terug voor de landing anders blijft ie gaan.

je kunt eventueel de motorrem uitschakelen zodat je propellor bij gas dicht helpt met afremmen.

Veel plezier ermee !

Laatst bewerkt:
Voor de WindS (1m74) is het geen overkill. De setup van de Angel 30 is niet echt geweldig, eigenlijk te weinig.

Jup er word 3cellen 2200 voor 3d aangeven en 2500 voor kunstvlucht. Ach we zullen zien ik was gewoon op zoek naar een leuk kistje voor op de dagen dat je bij ons op de club niet met brandstof mag vliegen. Dus we zien het wel.

Bij de standaard kit van Sebart zitten tonnetjes om je aansturing te maken, deze moet je weglaten. En vervangen door ballinks. Zodat je aan beide kanten ( hevel servo/ hevel roer) ballinks hebt. Meestal is dat spelingvrij.

Ik weet niet hoe de kockpit bij deze vast gezet word, maar als dat enkel magneten zijn is dat niet sterk genoeg. Je zult hoe dan ook je kockpit verliezen in vlucht. Spreek uit ervaing van Sebart. Doe daar wat aan. Een extra schuifje of klipje is meer dan voldoende.

hebben die vinnen die je op je vleugel moet schuiven enige zin, of kan ik deze gewoon weg laten? Vind dat namelijk echt foei lelijk.

Mooi toestel .
Ik vlieg hem ook zonder die vinnen op de vleugel en zonder de spoiler achter de cockpit.
Alleen aan het landings gestel die plaatjes allen aan het landings gestel vast maken en gewoon in de romp die twee tapjes schuiven zonder lijm .
Dan kan het landings gestel lekker veren en niets kapot maken aan de romp.
Deze kist vliegt zo super strak.
Mijn setup 3x hs65hb 1x hs65mg [rudder] motor hyperion zs3020-10 accu hyperion vx 3300 3 cellen.

Bij de standaard kit van Sebart zitten tonnetjes om je aansturing te maken, deze moet je weglaten. En vervangen door ballinks. Zodat je aan beide kanten ( hevel servo/ hevel roer) ballinks hebt. Meestal is dat spelingvrij.

Ik weet niet hoe de kockpit bij deze vast gezet word, maar als dat enkel magneten zijn is dat niet sterk genoeg. Je zult hoe dan ook je kockpit verliezen in vlucht. Spreek uit ervaing van Sebart. Doe daar wat aan. Een extra schuifje of klipje is meer dan voldoende.

die servo tonnetjes heb jij er ook nog op toch:confused:

En de cocpit van de S50 blijft heel goed sitten hoor, al doe ik de gekste dingen..
zit prima vast met de magneten.

Ik heb er ballinks op gezet met 2mm draadeind speling vrij.
De cockpit nog nooit los gegaan , je moet wel kijken of er geen lijm op de magneten zit.

Bij de Su29 E50 vliegen de cockpits je aan alle kanten om je oren, maar ik weet niet hoe dat is bij de 30 versie. Die tonnetjes zijn goed genoeg hoor, en mits goed gemonteerd net zo spelingsvrij als ballinks. Het is wel handig als je dan niet te dunne en flexibele servo heveltjes neemt, dan gaat de boel torderen.
ff bouwen, en dan vliegen ;)

Er zitten koolstof staafje bij de tonnetjes dus ik laat dit voolopig zitten. Bedenk me alleen net wel dat ik aan het landings die 2 plaatjes ook die flapjes in de romp vast gelijmd heb. Niet zo slim dus. Een even kijken of ik dat nog kan verhelpen.

Ik zou even alle verbindingstukken nalopen van het hout en eventueel versterken met CA. Ook de cockpitkap even nakijken of de magneetjes goed vastzitten en anders even opnieuw verlijmen, deze willen wel eens loszitten.

Ik weet niet of je servo-uitsparingen van de romp al uit zijn uitgesneden, zoniet let dan even op als je servo niet past en je deze wilt uitvijlen in de romp dat het plaatje achter de servos (hout) niet los gaat zitten, deze zitten meestal niet zo goed vast. Beter is om deze eerst even te verlijmen.
Als ze er namelijk uitvallen, wat bij mij ook is gebeurd ben je wel even zoet om dat goed te krijgen.

Laatst bewerkt:
Hier stond iets, dat totaal niet met het onderwerp te maken had ;)

Laatst bewerkt:
Zo zojuist deze kist gemaidend. En het vliegt inderdaad echt heel goed en heel strak. Ik merk wel dat hij wel echt heel graag zweeft. Je moet hem echt tijd genoeg het motor vermogen er af halen en hem binnen laten glijden en een beetje diep geven. Ik heb nu ook de motorrem er op staan. Zonder motor rem kreeg ik hem echt niet fatsoenlijk aan de grond en de snelheid er uit. Is dit jullie ervaring ook? Of vliegen jullie hem wel zonder motorrem. Zo ja hoe krijgen jullie de snelheid er uit? Verder met hoeveel wind word dit toestel door jullie nog gevlogen?

Al met al een hele goede aankoop en echt een heel lief kistje met weinig venijnige trekjes.

Is dit jullie ervaring ook?
Nee, juist niet. Het gas moet er op blijven om hem lekker controleerbaar neer te kunnen zetten.

Dit geldt eigenlijk voor de meeste electrokisten beneden een bepaalde grootte. Mijn F3A spul wil ik nog wel eens zonder gas naar binnen laten glijden, maar ook liever niet. Het kleine spul in ieder geval met wat power er op.

Ik vlieg hem tot windkracht 3.

Laatst bewerkt:

volgens mij vloog jouw cockpit eraf doordat je weigerde de lucht uitflow gaten open te maken en je je romp op aan het pompen was in de vlucht peter...

Back