Nieuwe sebart angel S 30e gekocht

Dat klopt helemaal, Nadat ik de romp open gemaakt had kwam de cockpit er nog steeds af.
In mijn derde Sukhoi heb ik de romp aan de onderkant ook open gemaakt. Maar de kap komt er nog steeds af, Dus tot ik een beter systeem bedacht heb borg ik hem met een plakbandje.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik het toestel met gas er op binnen zou moeten zetten. Ik krijg er nu al bijna niet de snelheid uit. Hij blijft maar zweven. Tips?

Er is een verschil tussen aanvliegen en aanvliegen.

Sommige mensen melken hun toestel zover uit dat het blijft vliegen met 2.10e gas. Zover dat zodra ze het gas er aftrekken het toestel stalt.

Anderen mensen komen met 4.10e gas aanvliegen tot 50 meter voor het veld, en trekken dan hun gas dicht. En zweven hun toestel naar het veld door de snelheid die ze nog hebben van het aanvliegen.

Dat kan wellicht het verschil zijn tussen hem niet netjes kunnen landen omdat hij wil blijven zweven, en het toestel heel netjes met een beetje gas neerzetten.

Over een aantal vluchten heb je wel door hoe het moet, en dan land hij net zo makkelijk!
Veel plezier het deze prachtkist.

Trouwens, een bouwverslag. En zelfs al een maiden, maar nog geen foto's? Heb ik iets gemist?

Grt.

Hmm dit topic moet eigenlijk inderdaad naar electro toestellen. Ik was van plan een bouwverslag te doen. Maar kwam toen het super gedetailleerde bouwverslag op rc-network tegen. En daar staat eigenlijk alles in. Kan ik niets nieuws aan toe voegen.

Verder ander vraagje (is mijn 1e electro kist). Hoe kan ik nu het beste mijn accu's timen? Ik heb nu mijn timer op 5min staan. Maar ik heb vandaag 3 x gevlogen. En 1x wat rustiger de andere keer wat sneller. Bij het zwaar belasten was na 5min de batterij een heel eind leeg. Maar bij het rustig vliegen had ik maar de helft verbruikt in 5min en had dus wel 10min kunnen vliegen, beetje jammer dus. Hoe lossen jullie dit nu op?

Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik het toestel met gas er op binnen zou moeten zetten. Ik krijg er nu al bijna niet de snelheid uit. Hij blijft maar zweven. Tips?

Hoe staat op dit moment de rem ingesteld? Maw kan je de rem zo zacht instellen dat de prop bij het landen nog blijft draaien?
Als de prop namelijk stopt (de rem staat te hard) dan stop de remwerking in zijn geheel. Als je hoofddoel dan het afremmen tijdens het landen is ben je beter af met een rem die af staat. Een freewheelende prop remt dan meer.
Bij mij gaat het om het afremmen in de downlines en staat de rem er wel op. Bij kleine toestellen en/of kleine props en beperkt instelbare regelaars stop de prop bij het aanvliegen voor de landing. Juist met miniem gas gaat dan het afremmen wat beter en vliegt je kist stabieler. Ga er maar eens wat mee spelen.
Succes,
Hans

Thanks,

De prop stopt inderdaad helemaal met draaien zodra ik onder een bepaalde snelheid kom. Dit is als het goed is wel in te stellen, maar dan moet ik eerst ergens een jeti box regelen. Maar we zullen vandaag eens flink gaan vliegen en een experimenteren :)

Ok met een 14x7e prop heb ik echt niet te weinig vermogen. Nu lees ik her en der dat het met een 14x8,5e wel helemaal super zou moeten kunnen gaan. Maar nu vraag ik me af of mijn 40a regelaar hier zwaar genoeg voor is. Drivecalc zegt bij de 14x7e prop dat ik 34,7A nodig heb en met een 14x8,5e 36,2A. Dus gaat mijn regelaar dit trekken? Wie kan me wat meer vertellen.

Ok inderdaad ik heb eens e.e.a getest en zelfs met een 14x8,5 echt te weinig power. Ik nu naar aanleiding van het topic op Angel S30E Sebart, Bau- und Flugerfahrung - Seite 21 - RC-Network een turnigy plush 60a regelaar besteld. en ga hierbij een 15x8 cam carbon klap prop gebruiken met 52mm tussenstuk. En dan moet het gaan als de brandweer. Iemand toevallig enig idee waar ik de prop met tussenstuk in nederland kan bestellen? En waarop moet ik dadelijk de timing instellen van de plush icm. met mijn bl30-14l hacker motor?

echt een prachtige kist!
ik zit er ook aan te denken om hem te kopen
er vliegt ook iemand bij ons op de club met zo'n kist en hij ziet er echt prachtig uit!
dit is hem:
62fbc.jpg

wat vinden jullie trouwens van deze setup?
motor: standaard hacker a30 14l
regelaar: dymond smart 40 wat doet de opto versie anders?
accu: hyperion 25c 3 s heb ik nog liggen dus eens gaan kijken hoe dat gaat en anders 4s
servo's: hitec hs-65hb met carbon gear

groeten robert

t zijn idd erg leuke kisten!!, zijn trouwens de angel evo 50e in geel/rood hier in nederland nog ergens verkrijgbaar??

Laatst bewerkt:
Hobbyinn ? Lindinger heeft ze ook, en gratis verzenden boven de 150€ en bij lindinger staat hij iets goedkoper als bij Hobbyinn.

ik vind het ook zo vreemd dat ik alleen de (minder mooie) gele kan vinden

hangar wil vast wel een witte voor je bestellen

de angel s30 van mij heeft helaas al wel een klap gemaakt :-(

had de regelaar in gesteld op afslag bij hoog voltage en de afslag direct

dus ik steeg op en meteen lekker verticaal omhoog alleen toen greep de afslag in ging hij terug dus zette ik het model direct recht en toen was de grond er al!

harde landing maar wel een nette 3 punts :p

gelukkig zat ik niet een meter verder anders zat ik in de sloot en dan had ik wel schade gehad

er zit gelukkig geen krasje op mijn angel :-) houwen zo!

Laatst bewerkt:
ok de 30e is idd gewoon te krijgen in de witte varianten maar niet de geel /rode serie ik vind gewoon de gele variant mooier (smaken verschillen):yes: de angel evo 50e in geel/rood kan of wil hobbyin niet leveren wel de wind 50e ook erg mooi overigens maar de angel heeft zo zn sporen verdiend de afgelopen jaren:yes:

@robertboxhoorn je moet ook ns mazel kunnen hebben toch:wink:

Sebart angel 30s

Ik wil graag in mijn angel 30s een 4 s 2200 lipo.
Maar wat van regelaar moet er in dan of gewoon die er voor bedoeld is.
Dus die van hacker.
En kunnen de bedoelde motor en propelor er wel nog voor blijfen.
Help me verder :help:

Als je de voorgeschrevene motor er in hebt en regelaar kan het wel.

Maar je moet met de prop terug naar 12 x 6 , anders brand je motor door .

Of dat zin heeft geloof ik niet , model word zwaarder bij een kleinere prop .:oops:

Mijn raad is om hem op 3S te blijven vliegen .
Sebart geeft niet voor niks deze setup aan. ;)

Mvg Johan

4S wordt volgens mij veels te zwaar, met 3S heb je meer dan genoeg vermogen met de Hacker setup die Sebart voorschrijft.
Je wilt dit soort modellen liefst zo licht mogelijk bouwen ivm de vliegeigenschappen.

Back