Nieuwe serie Markus (Avionik) F5-x regelaars

Gok dat er toch wat anders aan de hand is.

Ik heb een CC 180 zover gekregen dat het 0.6 seconde duurde tot het volle vermogen er was en dat werkte god weet hoeveel vluchten.

Jos
 
Ze zijn er nog mee bezig maar ik kreeg dit antwoord alvast:


Hello Gert-Jan,

thank you for all info and printscreens.

The settings for startpower "on custom" had to be from 5 till 30. Don't more!!!




Later volgt meer.
 
start power

Hmmm, zou dat dan iets anders zijn?

Bij Castle vind ik het enkel voor heli's terug:

HELICOPTER SPECIFIC:
Added motor start power adjustment so that very high torque setups can be started smoothly (no kick)
 
hallo jongens,
eindelijk eens goed nieuws over de regelaar.
heb vanavond twee vluchten gedaan met de nieuwe 300A Marcus regelaar met mijn Neu motor.(Willy had er nog 1 in zijn schuif liggen).
Nu zondag is de laatste wedstrijd en kan ik terug meedoen.
ik heb de settings bekomen van Sergey anashin.
Nu werkt de regelaar perfect, geen aanloopproblemen meer.
grtz, Luc
 
Das mooi Luc!
Geeft de mensen weer moed.

Zondag dus even winnen?

Succes,


Gert-Jan
 
Luc,

Welke settings heb je nu gebruikt?
De start-up power van 100 leek me erg hoog in je vorige setup.
De Markus regelaars hebben zeer veel instelmogelijkheden, is mij (met een 1500W softliner) zeer goed bevallen. Startup, rem, etc is allemaal zeer nauwkeurig af te stellen afhankelijk van je eigen behoefte.

Groet,
Gerben
 
Ja Luc, post even precies wat die settings zijn. :)

Oh en als je mij even een Logfile wilt sturen van deze setup zou dat leuk zijn.

Stuur ik er jou eentje van mijn Neu met CC 180 setup. :)

Jos
 
Hier zijn de settings
-BASIC:
CutOff voltige: OFF
Brake type: Hard brake
Timing, degrees: 15
Start power: Normal
Dynamics: Normal
Direction of rotation: Forward
Start-up melody: Melody 1
Alarm melody: Off
Throttle curve: Custom
CuttOff type-while heli only! Heli

-ADVANCED
PWM frequency: 20kHz
Trottle type: User calibrate
Governor Sensivity: 30
Custom CuoOff, volt: 7.2
Custom start power: 10
Custom acceleration: 50
Custum deceleration: 50
Custum timing, degrees: 17
Brake delay, sec: 0.1
Start Brake power, %: 0
End Brake power, %: 100
Time of Brake increase, sec.: 0.5
Brake frequency commutation: 40Hz
Custom PWM frequency: 12

-TROTTLE RANGE.
Start point, ms 1.21
End point, ms 1.83

Zo , met deze settings heb ik nu laatst gevlogen en dan heb ik met de NEU1511. en de 17x20 banaan exact 29 sec. motor en 45 laps.(gisteren avond).

grtz,
Luc
 
Luc, bedankt voor de het nemen van de mooite om dit te posten!

Ik denk dat er nog wel wat mensen zullen zijn die dit straks nodig hebben. :)

Even over de setup, ik neem aan dat je 17.7x20 banaan bedoeld? En de motor is een 1511/1.5D/6.7 of it het de 1Y ?!

Mijn setup heeft nu ook 29 seconde. Neu 1512/1.5D/6.7 met Sergey Pils clone 17x?? op natuurlijk 6S net zoals jij. Ik gebruik nu throttle responce op de CC 180 om de start wat langzamer te krijgen.

Jos
 
ik gebruik de 1511/1Y/6.7 en gebruik de 17x20 banaan.
de banaan die ik gebruik is iets kleiner dan degene die je nu kan kopen.
Nu zijn het allemaal 17.7x... props.
De Pils kloon gebruik ik niet, die had niet zo een goed rendement als de banaan.
Althans toch niet voor mijn setup.
Het is altijd een beetje zoeken tot je iets gevonden hebt dat voor jou werkt.
grtz, Luc
 
Oh, ik had Sergey om een 17 inch banaan gevraagd maar geloof dat het antwoord NEE was. :(

Hoe zit dat dan met die van jou?

Wat is de Kv van jou motor?

Jos
 
Mijn Neu motor heeft 3033KV.
Ik heb dit weekend met de Neu 1511/1Y/6.7 en Marcus 300 gevlogen.
Heeft elke vlucht perfect gewerkt.
1e vlucht na een fout aan base A slechts 41 laps, tweede vlucht 43 laps, en de 3e vlucht heb ik 45 laps gevlogen.
ben dit weekend 2e geëindigd met 1990.05 punten, Hugues had 2000.
Nu ben ik tevreden over de setup, heb telkens 29 sec. motor en is goed genoeg om mee te doen.
grtz.
Luc
 
Luc,

Mooi resultaat, misschien wel niet zo goed als ik van jou heb gezien in het korte verleden maar toch goed.

Dus jij vindt de Pletty 220/37/A1 P6 beter tussen de regels door gelezen?!

Zit zelf te denken aan een 1512/1Y/6.7 op de aller nieuwste 6S en met de 17.7 banaan. Dan zou je toch ook zo rond de 30 seconde kunnen verwachten?!

Vandaag nog een keer met mijn 1512/1.5D gevlogen en met de laptop op het veld elke vlucht de rem instellingen verandert. Het werkt nu beter maar toch nog niet zo goed als de Kontronik FAI18 regelaar. Nog een beetje een maf geluidje. Heb 30 seconde op de Unilog Excel file maar slechts 28 op de Futaba zender.

Volgend weekend zullen we hopenlijk zien hoe de setup nu werkt met weinig wind. Helaas was het op de Nats erg winderig en de scores waren daar ook naar (43 max van mij).

Jos
 
Hallo,
Ja, heb de laatste tijd te veel fouten gemaakt.
Die worden altijd hard afgerekend he.
Die 1512/1Y/6.7 die doet maar 2750kv, ik denk dat je daar iets meer motor mee gaat hebben.
Als het erop aan komt gaat er wel mijn pletti met marcus 200 in mijn A model daar ben ik zeker van.
Met deze Neu motor is het anders vliegen, ik kan dat moeilijk uitleggen.
Miss moet ik iets meer uittesten met sommige settings maar zo veel reserve onderdelen heb ik niet meer.
Ik ga bij het geteste blijven en daar mee trainen na dat ik een beetje rust gehad heb.
De komende weken ga ik mijn model niet meer vliegen.
het seizoen is gedaan, nu moet de riem er even af.

grtz,

Luc
 
Luc, goed plan. Dan kan je weer helder na denken.

Tja, een 1512 zou zo in stock zijn. Kan wel een 1511.5 bestellen maar ja wat brengt het?!

Enig idee of Sergey die 17" banaan nog beschikbaar gaat stellen?

Ik denk toch dat ik jou Neu setup met nieuwe Markus wil copieren anders. :)

Jos
 
Er wordt een enorme stroom verbruikt bij de opstart om zo,n blad opgang te krijgen. en eens deze op zijn rendement is zetten jullie hem weeral uit...

probeer en oefen eens op 8 stijgvluchten van 6 rakken, dikke 3 seconde motorloop. ben benieuwd wat het verbruik zal zijn. als je ziet dat je bij aanvang 5000 watt met een hopeloos rendement verspild en de laatste seconde op 2500 watt vliegt als een speer.

grtz Val
 
als je steeds zes laps vliegt heb je steeds een lagere snelheid voor de laatste lap.
Dan moet je steeds weer het model op snelheid brengen.Met 4 laps blijft het model beter op snelheid.
grtz,
Luc
 
Back
Top