Nieuwe Servo's en Headlock Gyro

Hallo,

Ik heb mijn Esky Honeybee king 3 nu al een jaar en ik kan nog steeds side-in en nose-in hoveren.
(Ik moet ook zeggen dat ik niet zo vaak vlieg)

Nu ben ik er steeds meer op gaan letten en ik zie dat hij niet echt stabiel vliegt.
Vooral het hoveren op 1 plaats lukt niet. Telkens schiet hij weer omhoog of omlaag terwijl het gas op de zelfde stand staat.
Nu vroeg ik me af of het helpt om nieuwe servo's erop te zetten een een nieuwe Headlock gyro.

Deze heb ik gevonden:
Headlock Gyro: KDS 800
Servo's: KDS 9 gram servo

Zijn deze een beetje goed?
Zou dit ook het probleem verhelpen met het omhoog en omlaag gaan en de helicopter stabieler maken?

Graag jullie reacties

Laatst bewerkt door een moderator:
Het omhoog en omlaag gaan van de heli zonder stuurinput kan aan diverse dingen liggen.
De servo's zijn het eerste onderdeel in de keten van onderdelen die dit kunnen veroorzaken.
Aan je servo's zitten de swashlinkjes, daar kan speling op zitten.
dan kan er speling in de swashplate zitten.
vervolgens kan er speling in de washout armpjes boven de swash zitten, en in de pitch armpjes en links.
Dat allemaal opgeteld kan er voor zorgen dat hij hoog / laag gaat dansen.

Je kan het eenvoudig snel testen door met de hand de speling in de draairichting (bladhoek van de hoofdbladen t.o.v. elkaar) even te voelen.

Hebben de servo's voelbare speling rond het center, dan moet je ze inderdaad vervangen, daar is namelijk niets tegenop gewassen.

Ik zou persoonlijk niet voor de KDS servo's gaan, heb er al veel in mijn handen gehad en die krijgen enorm snel speling, stellen niet best, en kunnen zeer weinig hebben.
Ik ken iemand die er een schoenendoos mee heeft gevuld, en toen uiteindelijk toch maar 3 futaba servo's op heeft gezet, zal binnenkort eens vragen welk type hij genomen heeft.

Bedankt voor je reactie!

Ik heb even gekeken en ik doe het volgende:

Ik pak met m'n ene hand het rechterblad en met m'n andere hand het andere blad.
Dan draai ik ze afzonderlijk van elkaar. Dus met de ene hand ga ik laat maar zeggen linksom draaien en met de andere hand rechtsom draaien.
Doe ik het dan goed?

Zo ja, dan zit er mega veel speling op. De servo's blijven op hun plaats staan dus dan zit het zo te zien vooral in alle armpjes enzo.
Wat moet ik nu doen?
Helemaal uit elkaar halen en alles opnieuw in elkaar zetten?

Graag je reactie

Dat doe je goed :)
inderdaad alles even nalopen en opnieuw monteren.
en gelijk kijken of je de speling eruit kan krijgen per onderdeel.
zit het in de onderlinge passingen, lagertjes....zitten alle schroeven goed aan, evt. vulringetjes enz.
dan moet je kijken wat je eventueel kan vervangen.
Is het er niet uit te halen...
Dan kan je altijd nog op zoek naar een upgrade kop voor je heli (met minder eigen speling)

Oke dan heb ik nog wat te doen deze vakantie...:p

Je hebt het over een upgrade kop voor de heli, waar kun je die halen/kopen?
Dat is misschien toch wat slimmer als de speling eruit te halen want er zit echt mega veel speling op.

Bedankt!

Ik moet nu gaan dus ik zal er vanavond of morgen even goed naar kijken!
Ik denk dat ik de kop dus helemaal nieuw koop want dan is die meteen van metaal i.p.v. plastic.

Als ik het goed zie, moet je hem nog wel helemaal in elkaar zetten maar dat is ook wel leuk.
Hoop wel dat er wel een beschrijving bij zit...

Bedankt!
Als ik het goed zie, moet je hem nog wel helemaal in elkaar zetten maar dat is ook wel leuk.
Hoop wel dat er wel een beschrijving bij zit...
Ik hoop dat je daar wat aan heb :)

link per PB verstuurd !

nou ja, weet het vrij wel zeker ;)
EDIT trouwens als het goed is (weet niet 100% zeker meer) staat het ook in je geschreven manual !

EDIT2 Prima EricW , bij deze !

en zal er zeker over nadenken, het stomme is dat ik met het opnieuw opbouwen van mijn
Esky Belt cp V2,
er nog aan zat te denken .. had ik nu maar wel foto's genomen
:(

Wel weer jammer dat die uitleg in een webshop staat.....
Stuur dat soort linkjes per PB in het vervolg a.u.b.
En nog mooier, maak een eigen fotoverslagje in een bouwdraadje en post dat hier op het forum.
Daar heeft iedereen die hier leest dan weer wat aan, en daar is een forum voor bedoeld ;).
Delen van informatie en kennis, niet van linkjes....

Grt,
Eric

Dat zal ik gaan doen!
Zal er een mooi verslagje van gaan maken:)

Moet alleen nog even een betrouwbare site zoeken.

(bedankt voor de beschrijving)

Helaas was de set die ExtremeBB door gaf uitverkocht.

Ik heb op internet nu deze set gevonden:

Specific CNC metal upgrade head set for esky honey king 3 helicopter.
Material : Aluminum-alloy(Not assembled).
Color : Blue.
Model: MHS-HBK3-B
king3-upgrade-blue.jpg

Is deze set helemaal compleet van wat ik nodig heb?

Alvast bedankt!

Helaas was de set die ExtremeBB door gaf uitverkocht.

Is deze set helemaal compleet van wat ik nodig heb?

Alvast bedankt!
Was meer voor de "howto" alu upgrade ;)
maar die is compleet ja...

Daar gaat een heli ook van op en neer, maar dan anders ;)
Ik laat hem niet voor niets dat testje doen, en hij geeft aan dat er erg veel speling inzit.
(als je de rest gelezen hebt tenminste...)
Als je er dan mee in de wind gaat vliegen wordt dat effect nog eens versterkt.
De basis van het probleem ligt in die rotorkop, en dat is voor mij geen nieuws.

Nee, aan de wind kan het niet liggen.
Soms vlieg ik wel eens binnen en dan moet ik ook oppassen dat ik het plafond niet raak...

je kan beter doorsparen voor een goede 450 heli. Het upgraden van een Esky King is zonde van je geld, gaat ie echt niet veel beter van vliegen.,

Just my 2cts

beetje kort door de bocht Gevaho.
Klopt wel enigszins, ben het er ook mee eens, maar de kosten van die upgrade zijn niet super hoog, en je bent met je heli bezig.
De kosten van een heli die "echt" goed vliegt, vanuit de doos, liggen vele malen hoger.
moet een ieder voor zich bepalen, Alles op zijn tijd.
my2cts.

Je hebt wel een beetje gelijk gevaho.
Esky is niet het beste wat je kan hebben maar het vliegt wel.
Zelf ben ik nog maar een student die vliegt als een kleine hobby dus veel wil ik er ook niet aan uitgeven.

Ik heb op marktplaats een KDS 450S met zender, batterij en nog reserve onderdelen gezien.
Heeft iemand van jullie er toevallig misschien ervaring mee en weet of dit een goede heli is?
Ik weet dat dit eigenlijk niet in dit topic hoort.

Als je dan een upgrade wil doen , doe dan niet Esky naar KDS dat is dan in mijn mening ook weer weg gooien van geld (zo veel beter vliegt het nu ook weer niet)...

EDIT FF aangepast wil geen flamewar beginnen !...:)

Is wel wat beter dan de HBK3 vind ik, maar ook niet echt super veel.
De KDS wordt eigenlijk pas beter als je hem ook upgrade en voorziet van andere electronika, het alu frame is ook erg kwetsbaar.
Ik zou in jou situatie gewoon lekker vliegen met je heli, en dan beter wat langer sparen voor een degelijke 450 heli met losse elektronika.
2e hands is er ook aardig wat te vinden in de 450 klasse.

Edit:
Ik snap wat je bedoeld ExtremeBB...
Maar wat jij doet lost het niet op, je lokt eigenlijk alleen vervelende reacties uit op deze manier.
Volgens mij was ik ook al vrij duidelijk ;)

Laatst bewerkt:
Back