Nieuwe steadicam camera unit onder T-Rex 600

• Topicstarter Topicstarter VisualsMedia
  • Startdatum Startdatum
V

VisualsMedia

Guest
Hallo Aerial film fanaten.
Na een hoop ergernis over de flycam qualiteit en andere camerasystemen, wilde ik jullie mijn eigen doorontwikkelde camerasysteem laten zien wat ik onder mijn T-Rex 600 heb laten bouwen.
Dit hele systeem is afgeleid van de Askman camera units, alleen is deze echt steadi en bezit ook nog eens een helicommand pro en 2 headinglock gyros voor de PAN-Tilt functie van de camera.
Dit systeem heeft visualsmedia en MRhobby samen ontwikkeld en gebouwd.

mijn%20helicam1.jpg

De camera unit en nieuwe retracs zijn gemonteerd

Het team van Visualsmedia heeft een andere cinemagraphic doorbraak in Nederland geintroduceerd, met nieuwe
doorontwikkelde Nederlandse Heli-cam technologie, ontwikkeld door Visualsmedia en MRhobby
De videocamera of fotocamera is gemonteerd op een speciaal gemodificeerde op afstand bestuurde helikopter.
Onze Heli-Cam kan daar komen, waar je met een crane of echte heli niet bij komt of mag komen.
De heli-cam, biedt een breed scala van flexibiliteit, in combinatie met,
veel lagere kosten dan de huur van een Crane of echte helikopter alternatieven.
Dit systeem is de ideale oplossing voor film & commerciële videoproductie bedrijven.
Denk aan Point of view luchtfoto opnames, of interessante tracking shots naast bewegende voertuigen.
Verzin het maar,,onze heli-cam kan in principe bijna overal worden ingezet.

helicam3.jpg

Ophanging van de Cam unit is volledig gedempt

helicam5.jpg

PAN & TILT (Links/recht, Omhoog/Omlaag camera) en RETRACS(Landingsgestel) functie's werken perfect

helicam6.jpg

De camera unit, kan middels 4 boutjes omgewisseld worden indien er een grotere filmcamera of fototoestel nodig zijn voor de opnames

De heli-cam geeft 3-as 360 graden pan, 180 tilt, 180 as tiltlbeveiligingsinrichtingen voor constante niveau tijdshorizons.
De technologie is ontwikkeld als een zeer stabiele en manouvreable platform, dankzij drie computer gestuurde gyroscopen.
Onze heli-CAM-systemen,worden uitgevoerd met video (SONY/CANON) of fotocamera's(NIKON D300) en evt
infraroodcameras indien van toepassing (dit laatste in opdracht van Rijkswaterstaat/Politie)
helicam7.jpg

Filmen met onze heli en onze cameras, kan in de volgende formaten: AVCHD, HD-video en Mini DV
Dit wordt gedaan door een team van twee professionals.
De onboard-heli-cam wordt bestuurd door een ervaren Steadicam operator, met een SPEKTRUM DX6i
in combinatie met een ervaren RC helicopterpilot/cameraman, Met een JR 9303 met SPEKTRUM technolgie
De Downlink voor het beeld naar de cameraman of straalwagen voor live verbinding op TV, is een 1.2 GHz Unmanned Aerial Vehicle Video Transmitter
En de Receiver voor audio en beeld is een High Quality 1.2 GHz UAV FM Video stereo audio receiver

Laatst bewerkt door een moderator:
Wauw...

Mag hopen dat je goed verzekerd bent ? Ik zou geen HD cam aan m'n heli durven hangen ;-) Hee zou je met zoiets met een mountainbiker mee kunnen vliegen bijvoorbeeld (?), vast wel, vettig :D

Wauw...

Mag hopen dat je goed verzekerd bent ? Ik zou geen HD cam aan m'n heli durven hangen ;-) Hee zou je met zoiets met een mountainbiker mee kunnen vliegen bijvoorbeeld (?), vast wel, vettig :D

Ja natuurlijk kan ik meevliegen met een mountainbiker,,ik vlieg met alles mee als het moet,, en wat betreft het risico,,ja dat zit er altijdt in dat er iets gebeurd.
Maarja, ik gebruik ook deze nieuwe setup beroepsmatig voor TV opnames, videoclips enzz..dus ben wat de kosten betreft altijdt wel gedekt ;)

Wat voor payload kan je dragen, en wat zijn de vliegtijden?

Wat voor payload kan je dragen, en wat zijn de vliegtijden?

we vliegen nu met ruim 1.6 kilo extra en kunnen dan zonder problemen 5-7 min. vliegen.
Dit is ruim voldoende omdat er met de helie toch alleen maar tussenshots gemaakt worden.
En als de akku leeg is dan weer een nieuwe erin,,we hebben standaard 15 6S pakketten bij ons van 5500 Mah,, dus kunnen de hele dag door draaien als het moet.

Hier nog een filmpje over de werking van het systeem

Helicam%20compleet%20small.jpg

Hallo Groendahl,

het gaat hier over een cameraophanging onder een modelhelicopter. De linkjes uit je post gaan over stabilisatie/til hulp voor het werken met een camera uit de hand.
Vermoedelijk zal je (helaas) hier niet veel reactie krijgen, je kan misschien beter je vraag stellen op een foto/video forum.

Succes iig, misschien dat er iemand nog reageert!

Vriendelijke groeten,
Aldert

Back