Nieuwe tamiya truck

• Topicstarter Topicstarter marcelinets
  • Startdatum Startdatum
M

marcelinets

Guest
Na googlen kwam ik deze tegen, Toyfair Nurenberg 2017. Ben benieuwd wat hij gaat kosten. nummer 56352
tamiya-56352.jpg

Ja inderdaad, ik had ook op een facebook van Rc-Freaks NL/BE. groep gepost.

Tamiya has a new RC truck for release this spring too!

56351 Mercedes-Benz Arocs 6x4 Full Operation Kit*
56352 Mercedes-Benz Arocs 6x4*

(*tentative description)

Ik gok dat rond 400 euro kost gaat.

Hercules modelbouw had hem ook al en later rcbrmin, en nu Tamiya.

Als ik hem zou kopen, dan alleen de losse cabine voor een nieuw project tzt. Maar eerst mijn andere twee trucks afmaken.

168011-001.jpg
Even een paar foto,s van rcbrmin.com
168011-002.jpg
168011-003.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Vind het wel een gaaf model, maar het had inderdaad wel leuk geweest als het een ander merk was geweest zoals de Volvo of daf wellicht. Hoe vaak brengt Tamiya eigenlijk een nieuw model uit? 1 model per jaar ofzo?

Je heb bij tamiya.com een contact forum waar je contact kan opnemen met tamiya, daar kan je aangeven welk model je graag zou willen in de toekomst.
Of tamiya daar iets mee doet moet je maar afwachten, je kan het allicht proberen.

Allemaal tegelijk insturen,.....maarja, willen we allemaaal dezelfde:weetnie:
Dat vind ik nu zo leuk dat er ondanks het beperkte aanbod er toch zoveel verschillende trucks rondrijden.

3363 is nogal overdreven voor een Arocs ;)

het is jammer dat ze in japan aan dat rare lange chassis vast blijven houden, zo met een dagcabine is de verhouding helemaal zoek als trekker.
aan de andere kant kan er wel een mooie kieper of iets dergelijks van gebouwd worden.

Als ik hem zou kopen ga ik enkel voor de cabine, en gebruiken voor een nieuw project tzt.

het is jammer dat ze in japan aan dat rare lange chassis vast blijven houden, zo met een dagcabine is de verhouding helemaal zoek als trekker.
aan de andere kant kan er wel een mooie kieper of iets dergelijks van gebouwd worden.

Hallo Tijntjuh,
Chassis zelf inkorten op de juiste lengte !

Nou de dagcabine van mij en de slaapcabine van mijn collega is zelfde chassis, heb alleen een groter gat tussen cabine en trailer.

@Schots en Scheef. Dat gat is precies wat ik bedoel. Ik ben zelf de actros megaspace aan het bouwen, en daar is de ruimte tussen de kop van de trailer en de achterkant van de cabine (met spoilers) al groot.
Bij een dagcabine zoals afgebeeld word dat nog groter.

@VOLVO FH 16 660 inkorten is inderdaad een optie, maar dat is nog net een brug te ver voor mijn babystapjes in de rc modelbouw :confused:

Desalniettemin is het wel fijn dat tamiya toch met nieuwe variaties komt!

Back