Nieuwe tamiya truck

• Topicstarter Topicstarter marcelinets
  • Startdatum Startdatum
Er is een duidelijk verschil tussen prijzen van diverse shops voor de MB Arocs.

mini-trucks.nl ------------- E.399,-

mein-rc-shop.de ------- E.399,99

tamico.de -E.369,99

modellbau-seidel - E. ???

rcbrmin - E.279,50
losse cabine - E.155,90

als je prijzen vergelijkt wees dan wel reëel en eerlijk ;).

Mini-trucks.nl €379,99
Toemen.nl: €399,-
Wetronic.nl: €375,-
Tamico.de: €369,99
Fechtner.de €379,99
Seidel: Nog niet bekend

Onderstaande is geen tamiya maar herculus en is tevens ook geen dagcabine maar een normale actros cabine als basis
RCbrmin: Herculus €355,14 (14 euro invoerkosten en 58 euro btw 21%)
RCbrmin: Hercules losse cabine €205,58

In bovenstaande voorbeelden heb ik de verzendkosten nog niet een meegerekend.
Daarmee worden de duitse shops duurder als de Nederlandse op dit moment en is RCbrmin al helemaal duur uit.

Je heb een pb Cheeta.

De prijzen die ik gebruikt heb komen van bovenstaande websites in de lijst.
En ik vind hem van rcbrmin mooier maar dat is mijn mening.

En heb bij rcbrmin nog nooit extra kosten moeten betalen voor invoerkosten en dergelijke.
Bij ebay ook nog nooit, tenzij vermeld bij het betreffende artikel.

@marcelinets
Dan heb je mogelijk geluk gehad.
Invoer van buiten de EU of dit nu via een magazijn in Engeland, Duitsland, Spanje, Italie of waar dan ook gaat is BTW en invoer rechten onderhevig.
Tenzij dat jij een factuur krijgt waar de BTW op vermeld is (maar kan je uit ervaring vertellen dat dit bij deze shops niet zo is, er staat geen btw op hun facturen).
Dat het gebeurt dat pakketten er doorheen komen bij de douane is algemeen bekend.

Maar voor een goed vergelijk tussen de diverse leveranciers moet je de prijzen wel eerlijk vermelden en dus ook de BTW en invoerkosten mee rekenen die je officieel gewoon verplicht bent om te betalen.
Anders kan ik ook wel excl btw prijzen vermelden van de diverse leveranciers hier boven.

rcbrmin geen douane kosten ivm eigen import en de hercules is de actros body met alle losse parts van hun zelf is heeel mooi model echter slaapcabine en de tamiya dagcabine dus mooi als bouwvoertuig te gebruiken a la scale art kipper bijvoorbeeld
seidel daar kan je geen kits meer kopen ivm elec wetgeving
wat heel jammer is of je moet in duitsland contact hebben en het via duitsland postadres te bestellen
tamico is echt goedkoop en snel met leveren,model komt in april uit

@marcelinets
Dan heb je mogelijk geluk gehad.
Invoer van buiten de EU of dit nu via een magazijn in Engeland, Duitsland, Spanje, Italie of waar dan ook gaat is BTW en invoer rechten onderhevig.
Tenzij dat jij een factuur krijgt waar de BTW op vermeld is (maar kan je uit ervaring vertellen dat dit bij deze shops niet zo is, er staat geen btw op hun facturen).
Dat het gebeurt dat pakketten er doorheen komen bij de douane is algemeen bekend.

Maar voor een goed vergelijk tussen de diverse leveranciers moet je de prijzen wel eerlijk vermelden en dus ook de BTW en invoerkosten mee rekenen die je officieel gewoon verplicht bent om te betalen.
Anders kan ik ook wel excl btw prijzen vermelden van de diverse leveranciers hier boven.

Als ik bij rcbrmin bestel krijg je een email bevestiging daar staat geen invoer rechten op en kosten douane,
ook bij ontvangst geen pakket bezorger die meld dat er invoer rechten verschuldigd zijn, ja handtekening voor ontvangst.

Als je in Duitsland koopt staat er wat het btw bedrag is 19 % thans bij Seidel en Tamico en andere rc webshops.
Dat men spullen koopt in het buitenland heeft te maken met het btw tarief in Nederland 21 % en in Duitsland 19 % dat men goedkoper leuke spulletjes wil kopen.
Ik kijk regelmatig op Ebay en bij andere rc webshops in het buitenland voor leuke spulletjes.
Er zijn genoeg webshops die geen invoerrechten en douane kosten door berekenen aan hun klanten.

Bij Seidel kan je wel bouw pakket truck kopen, maar zonder de motor staat ook op hun website.

Helicor heeft hier boven het antwoord al gegeven.
Je bent wel degelijk btw en invoerrechten verschuldigd.
Dat er pakketten zijn die er doorheen komen is wat anders, als dat je het niet hoeft te betalen.
Los van het feit dat je belasting ontduiking pleegt wat een misdrijf is, maar goed dat staat verder buiten het vergelijk van hier.

En ik reken niet met 19 of 21% btw ik reken gewoon met de verkoop prijs.

Dan moet je wel weten hoe hoog de invoerrechten zijn en eventuele douane kosten, en bij welk bedrijf je in het buitenland besteld.
En hoe en waar je dat moet opgeven.

Maar even terug naar de topic, voor een project die even in de koelkast staat heb ik alleen de cabine nodig.
Die van tamiya ( cabine ) is ook bruikbaar omdat het een dag cabine is, maar van hercules vind ik ook mooi.
Als Seidel die heeft dan de losse parts bestellen die ik nodig heb.

Dan moet je wel weten hoe hoog de invoerrechten zijn en eventuele douane kosten, en bij welk bedrijf je in het buitenland besteld.
En hoe en waar je dat moet opgeven.

Dit is gewoon bekend bij de PostNL of andere vervoerders.
De verkoper staat daar ook geheel buiten verder.
Richtlijn voor modelbouw is 21% btw + 14 euro administratiekosten.
Invoerrechten komt vrijwel niet voor als het geen elektronica of gereedschap betreft dan wordt het als speelgoed ingeklaard namelijk.

Wacht wel even tot hij bij Seidel Modellbau te koop is, dan kan ik zien welke onderdelen je los kan bestellen. en wat de totaal prijs gaat worden.

Eerst mijn Scania en Man afmaken, andere krijg je weer reacties van paar zeurkousen hier op het forum dat ik niets afbouw.

Dit is gewoon bekend bij de PostNL of andere vervoerders.
De verkoper staat daar ook geheel buiten verder.
Richtlijn voor modelbouw is 21% btw + 14 euro administratiekosten.
Invoerrechten komt vrijwel niet voor als het geen elektronica of gereedschap betreft dan wordt het als speelgoed ingeklaard namelijk.

Duidelijk antwoord Cheeta.

Back