Nieuwe Trex 450 pro V2 software problemen?!

Robin, ik heb zoals iedereen het filmpje en foto's ook bekeken. Super netjes gebouwd!

Wat ik zie is dat er eerst trillingen ontstaat en dat daarna pas de servo's beginnen te reageren. Ik denk dat er iets in je hoofdrotorkop / as niet goed zit.

Wat ik zou doen:
1) test de heli zonder de hoofdbladen en met staartbladen en kijk wat de servo's / 3Gx dan doen.
alles goed? Stap 2
2) controleer of de kop ergens axiale speling vertoont.
alles goed? Stap 3
3) balanceer je bladen dynamisch
Nog niet ok? Vertel hier wat je ervaringen zijn.

Groeten,

Joop

ik heb bij mijn T Rex 450 die lagers mainshaft verwisselt,
en het probleem met gyro was een heeeeeel stukje minder,
gelofte ik zelfs ook niet, maar is zo

groetjes van Uwe

(goed advies Joop, stap bij stap ..)

Heren,

Super bedankt voor al jullie input, ik ben gister naar de vliegclub van Zoetermeer geweest. Zij hebben een bouw avond en heb mijn probleem en een aantal van jullie suggesties besproken.

Om een lang verhaal kort te maken, was het balans van mijn bladen niet goed! Verder zitten mijn bladen was strak in de kop vast dus zelf met boutjes los vinden ze hem nog te strak zitten. Hier moet ik nog wat aan doen.

Maar gisteravond heeft een clublid hem gebalanceerd en heeft mijn heli zijn eerste echte vlucht(je)gedaan. Ze vonden hem verder erg mooi draaien.

Iedereen nogmaals bedankt voor de input en hoop hier nog een hoop ideeen op te doen voor mijn nw hobby.

Gr Robin

Dank, beginners kruis er onder geschroeft. Gister te veel wind voor mijn eerste vlucht, maar snel gaat hij een keer van de grond komen. Maar veel oefenen met Phoenix cim, hoef ik jullie ook niet lastig te vallen als ik hem weer moet opbouwen!

Gr Robin

Back