Nieuwe Trex 700 + Setup Hulp gezocht

Maiden Flight!!!

Hallo mede heli piloten,

Ik heb sindskort de overstap gemaakt van 35Mhz naar 2,4Ghz.
En ik moet erbij vertellen dat ik er tot nu toe geen spijt van heb.
Ik heb er een T10CG van futaba erbij gekocht. Nog steeds geen mogelijkheid gehad om van mijn Fx18 af te komen.

Verder heb ik mijn T700 helemaal afgesteld, totdat ik op een gegeven moment zo ver was, dat ik dacht; hééé:rolleyes: tijd voor de Maiden!

Alles nog even gechecked(Curves, Gyro en motor) en ben op weg gegaan naar "mijn privé vliegveld" (Zeer mooie locatie tussen 2 dijken in met een mooie asfalt weg (doodlopend), ideaal komt niemand langs en een mooi strak pas gemaaid veld.
Nou gisteren liet het weer zich in ieder geval van zijn goede kant zien, Mooie strak blauwe lucht en windstil.

Ik alles uitgepakt, startkist geïnstalleerd, nog even een paar dingen gechecked, want ja het blijft spannend he.

Na een paar pogingen en wat trim instelling heb ik het monster aan de gang gekregen en ondertussen gierde de andrenaline door mijn bloed heen.
Na hem een beetje meer gas te hebben gegeven was ik goed aan het kijken hoe de heli reageerde.
En wat mij opviel was het mooie geluid wat uit deze prachtige één cilinder 15cc 2-takt motor kwam.

Langzaam ben ik het toerental op gaan voeren en ben ik opgestegen en was ik meteen verbaasd, want ik had nog nooit een heli afgesteld ik heb het allemaal zelf gedaan, dat hij toch zonder verschil in bladspoor en erg mooi stabiel van de grond af kwam.

hier is het resultaat:
FXdEn_6vJKU[/media] - Maiden flight Trex 700

Ja, na deze vlucht en nog ongeveer 4 opvolgende ga ik verder met afstellen en programmeren van de gyro en de governor.
Ik moet ook nog een paar dingen, zoals de aan/uit schakelaar en wat kabels afplakken en netjes wegwerken.

@Student: Mocht je in de toekomt een nieuwe heli aan gaan schaffen,
Ik raad je een Trex 700 aan.;)

Groeten Mark

Laatst bewerkt door een moderator:
Whahaa

Dat vliegt wel even anders dan dat kleine frutspul waar ik mee vlieg!
En ik vind mn 250 en 450 al best stabiel vliegen :mrgreen:

Ik zit er nog over te denk om 1 van de twee eens flybarless te maken, maar dan zonder electronica...
Is ook een uitdaging, en dat vind ik leuk

En die 700 komt er echt nog wel eens :rolleyes:

Eerst de impact van mijn nieuwe huis op mijn banksaldo te boven zien te komen:mrgreen:

Zoals een wijs man ooit zei: "i love the smell of nitro in the morning"

O, maar daar is ook niks mis mee met een 450,
zijn nog best leuke heli's ook.
Moet je alleen niet ver mee wegvliegen, anders moet jeje verrekijker erbij halen.

Maar wel interessant verhaaltje over flybar less zonder electronica, lijkt me wel een spannend project. Laat maar even weten via een pb als je er een draadje voor hebt;).

Heb net ook een appartement gekocht trouwens, moet ik ook mijn uitgave patroon weer helemaal op aanpassen. Kan geen gekke dingen meer doen in ieder geval. Maar wel 1keer in de maand Nitro inslaan:-D:-D.

Succes met je huis!!

Zeker die 250 moet je niet te ver weg sturen :mrgreen:

Dat verhaal van flybarless zonder stabilisatie heb ik van het forum af, onder het onderdeel flybarless.

Voor mezelf zal ik eerst moeten kijken of mn standaard kop dit aankan, en welke links ik kan gebruiken (moet een stel langere hebben)
Ook weet ik nog niet of mn servo's dit aankunnen.

Dus heb ik nog een hoop uitzoekwerk :D
Maar als ik het doe, zal ik je een Pb'tje sturen!

En jij ook succes met je huis!

Dank je wel Dank je wel:-D:-D
Ik vind t ook erg leuk om te doen.
Als nieuweling moet je wel heel veel lezen en uit proberen.
Ik doe vooral veel lezen. En het is me gelukt,Hij vliegt.
En ja, 't is ook een hele uitdaging vind ik om meteen voor t eerst een 90'er af te stellen, maar als je m dan na een maand of 2 voor t eerst ziet vliegen, denk je er wel zo over dat je eer van je werk hebt, van al die tijd dat je op het internet zit te zoeken naar informatie en ervaringen van andere piloten. Daar leer je echt veel van.
Je kunt je informatie vind ik veel beter hier vandaan halen, als dat je voor t eerst in een winkel staat en alleen maar verkoop praatjes aan moet horen en daarbij wordt vaak belangrijke info niet eens verteld.
Hier staat de waarheid. En daar ben ik heel blij mee.

Ik ben de laatste 2 dagen druk bezig geweest met mijn rexje.
Na de maiden ben ik er achter gekomen dat het afstellen nog niet ophoudt.

Ben nu een beetje aan het kijken hoe mijn gyro werkt.
Heb hem eerst in rate modus gevlogen, net zolang de staart getrimd dat hij niet meer verdraait. Daarna die pitch instelling mechanisch afgesteld en de trim uiteraard weer op nul gezet, anders kun je niet op heading hold vliegen. Alleen nu heb ik dus als ik naar links stuur, veel meer pitch dan wanneer ik naar rechts stuur. Dat is na die handeling ook wel logisch, alleen weet ik niet of dit problemen op gaat leveren.Servo limit staat wel gelijk 115/115. Dit wordt door de meeste zo aanbevolen.

Wat ik hierboven heb beschreven, heb ik dit nu zo goed gedaan, of moet ik gewoon de pitch van de staartrotor op nul zetten in de neutrale stannd.

Ik weet niet wat beter is, ik heb namelijk verhalen gehoord, dat als je de staart op nul graden pitch hebt staan, je servo veel meer moet reageren om je staart stil te houden.

Rate mode gebuik je alleen als je meuk hebt die geen Heading Hold (AVCS) aan kan. In je onderschrift zie ik dat je een 611 hebt dus dat is de top.
Het mechanisch afstellen in Rate mode heeft bij een 611 (bij de alle top gyro's) geen enkel nut. De gyro hoeft niet meer of minder te werken in Heading Hold hiervoor. Hierover heb ik een discussie gelezen met de maker van de Spartan Gyro (Angelos op HeliFreak forum).
http://helifreak.com/showthread.php?...spartan&page=3
Hij weet echt wel waarover hij het heeft.

Top 611 setup:
- Tailslider mechanisch exact in het midden
- Endpoints net over de 100
- Gain 37% OP DE DISPLAY VAN DE GYRO (staat A met gain 37) Op de zender kan dit dan anders zijn.
- Altijd Opstarten in Heading Hold
- Trim en subtrim altijd op nul
-------------------------------------------
100% strak !!!!

2,4Ghz tip:
De 611 wacht even met initialiseren als hij spanning krijgt.
2,4Ghz zenders en ontvangers moeten even elkaar "vinden".
Als dit te lang duurt initialiseert de 611 zonder dat hij een duidelijk 0-punt heeft ontvangen.
Hij gebruikt dan het laast bekende 0-punt.

Workaround:
- Gebruik een schakelaar om te switchen tussen Normal en Heading Hold
- Na initialiseren in Heading Hold zet hem even naar normal om het nulpunt te zetten.
- Dan toggle je 3x de schakelaar en eindig je in Heading Hold mode.
- Hiermee "leert" de 611 het nulpunt waarop hij staat.

Ik deed dit altijd voor het vliegen.
Dan weet je zeker dat het nulpunt goed is.
Hij is wel eens gaan driften toen ik dit niet deed.

Tot zover de tips van een ervaren 611 gebruiker :p

Laatst bewerkt:
Back