Maiden Flight!!!
Hallo mede heli piloten,
Ik heb sindskort de overstap gemaakt van 35Mhz naar 2,4Ghz.
En ik moet erbij vertellen dat ik er tot nu toe geen spijt van heb.
Ik heb er een T10CG van futaba erbij gekocht. Nog steeds geen mogelijkheid gehad om van mijn Fx18 af te komen.
Verder heb ik mijn T700 helemaal afgesteld, totdat ik op een gegeven moment zo ver was, dat ik dacht; hééé

tijd voor de Maiden!
Alles nog even gechecked(Curves, Gyro en motor) en ben op weg gegaan naar "mijn privé vliegveld" (Zeer mooie locatie tussen 2 dijken in met een mooie asfalt weg (doodlopend), ideaal komt niemand langs en een mooi strak pas gemaaid veld.
Nou gisteren liet het weer zich in ieder geval van zijn goede kant zien, Mooie strak blauwe lucht en windstil.
Ik alles uitgepakt, startkist geïnstalleerd, nog even een paar dingen gechecked, want ja het blijft spannend he.
Na een paar pogingen en wat trim instelling heb ik het monster aan de gang gekregen en ondertussen gierde de andrenaline door mijn bloed heen.
Na hem een beetje meer gas te hebben gegeven was ik goed aan het kijken hoe de heli reageerde.
En wat mij opviel was het mooie geluid wat uit deze prachtige één cilinder 15cc 2-takt motor kwam.
Langzaam ben ik het toerental op gaan voeren en ben ik opgestegen en was ik meteen verbaasd, want ik had nog nooit een heli afgesteld ik heb het allemaal zelf gedaan, dat hij toch zonder verschil in bladspoor en erg mooi stabiel van de grond af kwam.
hier is het resultaat:
FXdEn_6vJKU[/media] - Maiden flight Trex 700
Ja, na deze vlucht en nog ongeveer 4 opvolgende ga ik verder met afstellen en programmeren van de gyro en de governor.
Ik moet ook nog een paar dingen, zoals de aan/uit schakelaar en wat kabels afplakken en netjes wegwerken.
@Student: Mocht je in de toekomt een nieuwe heli aan gaan schaffen,
Ik raad je een Trex 700 aan.
Groeten Mark