Nieuwe Turnigy in de MP/e Vstabi

Hoi,

Ik wou jullie even op de hoogte brengen van mijn nieuwe test. Normaal vlieg ik altijd de kokam's maar de prijs van 350 Euro voor 1 pack tegenover 250 Euro voor 2 packs Turnigy heb ik toch maar eens wat anders gekocht.

Vandaag heb ik wel voor de Henseleit Three Dee MP/e de akku wel aan elkaar moeten solderen, maar ook moeten passen en meten. Hij paste er niet in zoals de kokams. De Kokam's zijn niet iets smaller en passen NET in de 5cm accu houder in de MP die in de neus spits toe loopt.
De Turnigy daarin zijn een stuk dunner maar wel echte volle 5cm breed es past daarom niet in mijn MP/e.

Na wat wikken en wegen komt er dus gewoon simpel zo dat ik de akku op de zij (breedte omhoog) wel inde MP kan leggen maar dan beweegt die te veel naar links en recht. Hiervoor heb ik de grondplaat maar aan de accu vast gekrompen met krimpkous.

Spec. Turnigy
Minimum Capacity: 4000mAh
Configuration: 5S1P / 18.5v / 5Cell
Constant Discharge: 30C
Peak Discharge (10sec): 40C
Pack Weight: 537g
Pack Size: length 143 x height 49 x with 32mm

Spcifications kokam h5:
* Capacity: 4000mAh
* Voltage 5S 18.5V
* Continiuous Discharge: 30C (120A)
* Dimensions: length 142 x height 43 x with 48mm
* Weight 550g
Hieronder wat foto's van de Kokam's en Turnigy origineel en aangepast ;-)

accu1.jpg

accu2.jpg

accu3.jpg

accu4.jpg

Verder nog een vraag aan jullie.
- Wat is een goed soldeer station voor redelijke prijs voor normale draden?
- WAARMEE kan ik goed printplaten van LIPO's en dikke kabels solderen. Moet me zoiets echt gaan aanschafffen want hoe het nu gaat is niet goed. Wou de kabel aansluiting van de Lipo op het lipo word omdraaien maar krijg de tin niet aan het smelten.

Groeten
Roel

Laatst bewerkt:
Hoi Dirk,

Nee de soldeerbout van jou is perfect voor die dikke kabels.... Maar toen ik op de printplaat van de cellen de kabel wou losmaken haalde ook jou bout dat niet ;-)

Dus daarom ;-)

Hoi,

Vandaag de eerste vlucht gemaakt met de Turnigy.

Ik had altijd gedacht dat de kokams met maar 40 ladingen erop nog steeds perfect waren. Maar het tegendeel bleek waar. Het heeft mij wat tijd gekost om de lipo's passend en GOED aan elkaar te solderen maar het resultaat mag er zijn.

Een kort vergelijk!!

De kokams vlieg ik altijd op 60% en na 5 minuten vliegen kan ik echt niet naar 100% over schakelen, dan toert die niet hoger meer. En mij extre loops hoor je dat de motor problemen heeft. (nouja nog stteds zeer goed hoor)

De Turnigy daar in tegen, wel pas de eerste lading, maar WoW, ze zijn ligter, en duidelijk een verschil in power. Ook na 7 minuten vliegen wil die nog in de 100% regelaar open modus en toert verder op. Natuurlijk nog geen idee hoe lang dat blijft maar het is veel belovend.

Helaas kon ik mijn tweede pack niet testen omdat de regelaar dicht maakte..
Blinkte 1-lang en 3 kort... (Jazz 55) dat moet ik nog even nakijken wat dat kan zijn. Denk de temperatuur nadat ik 3 packs snel na elkaar heb leeg gevlogen..

Groeten
Roel

Ik gebruik de rhino lipo's (+/- dezelfde) en ben er ook best tevreden over. Op de oudste set staan 60 ladingen en nu merk ik dat er verlies is tegenover een nieuw pack. Heb steeds de packs zeer goed gesoigneerd en nooit te ver ontladen. Moet zeggen dat ik dit bij flightpower packs na 20 ladingen al merkte.

Stefan

Back