Nieuwe Uitdaging !!!

gewoon in produktie nemen zou ik zeggen of.......vragen,
daar zullen veel intresse in hebben hoor Piet......
En denk aan onze lage budget portemoneé he, .......hihjihihihi

Echt klasse assen ,super gewoon , voor dit alleen moet ik al naar zwolle
300 kilometers of niet.

Hallo Fabiaan,

Bedankt voor je complimenten !

Tot zaterdag !

hallo piet
dat meen je niet,een geintje,
ik heb alles uit vergroot en zag al geen verschil,
ben ik daar al die tijd mee bezig geweest,hahaha
mvg markioo

0038

Hallo allemaal,

Even weer een update van de Broshuis Semi-dieplader :

Nee, nee, er komt geen houten vering onder de Semi-dieplader, hahaha !

HPIM8217.jpg

Even de stuurassen op een paar stukjes hout geplakt, om te meten hoe hoog
onafhankelijke wielophanging moet worden.

HPIM8215.jpg

Wordt vervolgd.

hallo piet
wat is dit nou hout.... toch het budget??????????
denk dat de dieplader op zn wieltjes staat in zwolle,
al is het een houttransporter,hihihi
maar hout???dat krijg je niet glimmend gepoetst hoor!!!!!!!!!
mvg markioo

Hallo Geen Idee,

Wat is jou slechte ervaring met diepladers met gestuurde assen ????
Vertel eens ???
Ik ben erg benieuwd !!!

Ik moest er 1 de werkplaats in drukken, achteruit, geen probleem.
Maar hij ging niet de kant op die ik in gedachte had. Dus ik reed weer naar voren.

Met een normale trailer begin je gelijk te sturen, maar wanneer je dat met zo'n dieplader doet, breekt de achterkant uit...bekent.

...en je ziet hem al aan komen, ik vergat dat van het ene op het andere moment, toen sprong het stontaan weer te binnen, steek me kop uit t raam en zie zo de cabine van een dikke 143 streamliner bewegen...kuuuut.

Heb zo de bumper van dat ding mee gepakt met de dieplader.

Was er goed ziek van :p

Maar hij ging niet de kant op die ik in gedachte had. Dus ik reed weer naar voren.

Met een normale trailer begin je gelijk te sturen, maar wanneer je dat met zo'n dieplader doet, breekt de achterkant uit...bekent.

...en je ziet hem al aan komen, ik vergat dat van het ene op het andere moment, toen sprong het stontaan weer te binnen, steek me kop uit t raam en zie zo de cabine van een dikke 143 streamliner bewegen...kuuuut.

Het gaat hier om een 1:1 model........?
Zelf hebben we voor ons transport een bloementrailer met sturende as.....gaat geweldig.
Daf 85,dagcabine,15 mtr lang,2.55 breed.

En Geen Idee wees blij dat het alleen de bumper was,bij ons op de bloemenveiling stond er een keer een scania (geloof ik...)met een cabine die compleet naar binnen was geduwd...hoorde even later dat er eentje niet had opgelet......(niks persoonlijks...)

Mzzl,

Jan

hallo
ik had het wel gelezen dat het een proefopstelling was,
het was ook maar een geintje hoor!!!!!!!!!!!!!
mvg markioo

Tja, dat is wel jammer als je schade rijd, maar met een dieplader kan je de stuurassen onafhankelijk besturen ten opzichte van de trekker, dan moet het toch geen probleem zijn om achteruit te rijden met een dieplader.
Als het een dieplader is met een interdolly, dan wordt het wel lastiger, maar je kan de wielen van de interdolly even optrekken.
Met een Jeepdolly, (voorloopdolly) is het nog weer wat lastiger, want de draaicirkel wordt dan behoorlijk groot en doet de dieplader niet altijd wat jij graag wilt bij het achteruit rijden, maar je kan wel de achter stuurassen altijd handmatig corrigeren !

Met een Semi-dieplader achteruit rijden is niet echt moeilijk vind ikzelf , hij stuurt van achteren wat na bij het voorruit rijden en bij het achteruit rijden stuurt hij wat later in en zwenkt de achterkant wat uit, maar als je hier even mee oefent gaat het best goed hoor !!
En ja, je moet natuurlijk wel vooruit blijven kijken of je met je trekker aan de voorkant geen schade rijdt !!

Laatst bewerkt:
Het was een simpele 3 assige dieplader. Achteruit rijden is idd niet moeilijk, maar je moet het wel even door krijgen aangezien het gedrag van zo'n ding gewoon heel anders is als een gewone trailer. Zelfde geld ook voor die 1 / 2 assige city trailer.

Afhankelijk van hoe de trekker onder de trailer staat, staat de gestuurde as ook gedraaid. Door het karakter van zo'n trailer zat ik te dicht op de muur naar mijn zin, vandaar dat ik weer vooruit reed. Vergat het hele verhaal....stuurde te veel, achterkant zwaaide uit....boem :P

Het was een simpele 3 assige dieplader. Achteruit rijden is idd niet moeilijk, maar je moet het wel even door krijgen aangezien het gedrag van zo'n ding gewoon heel anders is als een gewone trailer. Zelfde geld ook voor die 1 / 2 assige city trailer.

Afhankelijk van hoe de trekker onder de trailer staat, staat de gestuurde as ook gedraaid. Door het karakter van zo'n trailer zat ik te dicht op de muur naar mijn zin, vandaar dat ik weer vooruit reed. Vergat het hele verhaal....stuurde te veel, achterkant zwaaide uit....boem :P

Jammer van de schade !!

Back