Nieuwe Uitdaging !!!

1 woord RESPECT
echt prachtig werk dat u leverd
hopend u modellen eens van dichtbij te zien
en deze [URL="
- MB Actros speciaal transport[/URL] wacht
ook op de dieplader hoor ; zie hem eens alleen doelloos rondrijden

hij is zelfs zo van slag dat hij langs de verkeerde kant van de weg rijd:lol:
ocharme de jonge:D:p

ziet er heel mooi uit he Piet

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allemaal,

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie complimenten.

Vrijdag en zaterdag de Semi dieplader helemaal geschuurd en spuitklaar gemaakt.

Vandaag de Semi-dieplader geheel ontvet en in de primer gespoten, helaas nog geen foto's van gemaakt.
Het spuiten is goed gelukt, zonder zakkers, 4 dunne lagen aangebracht.

Nu de Semi-dielader in de primer staat is het ineens een hele andere trailer geworden, je kan niet meer zien dat het een Bruder Semi-dieplader is geweest.
Het geheel ziet er mooi strak uit, vind ik zelf.
Foto's volgen nog !!

Nu de primer even een aantal dagen laten drogen, daarna het geheel waterproof schuren en ROOD spuiten.

Nu moet ik alle losse onderdelen en de stuurassen nog schuren en ontvetten en in de primer spuiten.

De stuurassen worden GRIJS, want anders wordt alles zo rood !!!

Maar of de Semi-dieplader helemaal klaar is voor Bemmel, betwijfel ik, want ik denk dat de elektronica dan nog niet helemaal klaar is en in gebouwd is, maar ik neem de Semi-dieplader wel mee naar Bemmel.
Mogelijk zal ik er wel mee gaan rijden met 6 starre assen, zal wel erg wringen en een beetje rubber op de baan neerleggen, maar dan kan ik toch rijden hahahaha !!

Maar voor Zwolle moet de dieplader klaar zijn !!!

hij is zelfs zo van slag dat hij langs de verkeerde kant van de weg rijd:lol:
ocharme de jonge:D:p

ziet er heel mooi uit he Piet

Foutje bedankt,

Met Bert zijn .i.p.v. Frank,

Dus Hallo Bert,

Ik rij inderdaad links van de weg, maar ik was dan ook in Engeland hé, daar rijden ze links van de weg, of wist je dat nog niet !!

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

WIE O WIE weet waar ik de hardhouten lastjes kan kopen die Wil (arm1948) voor zijn ballastbak van zijn Volvo Zwaartransporttrekker heeft gebruikt.

Bij ons in de buurt zijn er geen winkels die dit soort latjes verkopen.
Ik heb op het internet gekeken, maar helaas niks kunnen vinden bij ons in de regio !

hallo piet
wil zegt dat het hardhout is uit de modelbouwwinkel,
is er bij u dan geen modelbouwwinkel die dit verkoopt???!!!
probeer modelbouwshopflevoland.nl dan eens,
is een internet winkel in almere,
groeten markioo

Laatst bewerkt:
ik heb de latjes zelf gezaagt uit een grote hard houten balk deze zijn nu 10 bij 3 mm meschien is dat een optie

Hallo Robbert,

Tja, het zou een oplossing junnen zijn, maar ik heb geprobeerd om ze zelf te zagen bij een hobbyzaak, maar dat wilde niet.
De latjes werden niet mooi overal even dik.
Want de latjes moeten/mogen maar 2 mm dik zijn, anders steken ze te veel boven de rand van de laadvloer uit.
3mm is helaas te hoog.
Maar toch bedankt voor je tip.

hallo piet
ja u heeft gelijk zeg,zoals altijd,
ik hoop dat u elders wel slaagt,
groeten markioo

Hallo Marco,

Ik ben geslaagd, de latjes zijn al besteld bij Quartel.

De latjes ga ik gebruiken voor de laadvloeren van de VOLVO F12 bakwagen met aanhangwagen.

Maar misschien ga ik deze latjes ook gebruiken voor de Broshuis Semi-dieplader, want ik vind de bestaande vloer niet zo heel mooi, omdat de latjes nogal brred zijn in verhouding met de 1:1
Ik heb nog wat geld over van mijn budget !!!

0072

Hallo allemaal,

Nog even een paar foto's van de Broshuis Semi-dieplader in bedrijf :

HPIM9648.jpg

HPIM9651.jpg

HPIM9656.jpg

HPIM9661.jpg

HPIM9664.jpg

HPIM9668.jpg

HPIM9795.jpg

HPIM9803.jpg

Ik heb met 6 starre assen gereden achter de MB Actros, de draaicirkel is nogal groot, maar het was te doen, het wringt wel erg.
Waarschijnlijk zal ik er ook zo mee rijden in Bemmel, omdat het inbouwen elektronica niet op tijd gaat lukken, want het spuitwerk is nog niet klaar, het moet eerst beter weer worden, anders kan ik buiten onder de party-tent (spuitcabine) niet spuiten, omdat het te vochtig is.
Hopelijk wordt het aankomend weekend beter weer !

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
Ik heb met 6 starre assen gereden achter de MB Actros, de draaicirkel is nogal groot, maar het was te doen, het wringt wel erg.

Wordt vervolgd.

en de rest van de avond alle zwarte rubber strepen van de vloer poetsen die de banden van de dieplader achterlieten??? hahahaha

mare wel een super combi zo!!!

greets Chris

Back