Nieuwe Uitdaging !!!

Mooie Volvo Piet, blijft ie deze kleur of heeft je schoonzoon nog een eigen bedrijfkleur ?? Enne zie ik dat goed staat ie bij NW in R ?? Zal eerdaags even kijken zit de komende paar weken in die buurt !!!!

kijk das nog eens een super truck!!

ik heb al eens op zo'n demo gereden met belading. maar power teover zo'n ding geweldig!!

en met dat steeds aanhouden ivm overbelading, bij ons in de buurt zit een grote zand rijder spaansen die vooreen altijd overbeladen waren, echt met een volle bak en nog een vlinke kop erop.

de politie haalde deze auto's altijd van de weg voor controle op geweicht.

ook hun waren snel van het overbeladen afgestapt!!

greets Chris

Mooie Volvo Piet, blijft ie deze kleur of heeft je schoonzoon nog een eigen bedrijfkleur ?? Enne zie ik dat goed staat ie bij NW in R ?? Zal eerdaags even kijken zit de komende paar weken in die buurt !!!!

Hallo Schots en Scheef,

Voorlopig blijft de Volvo is deze kleur, omdat hij voorlopig gelaest is !

Als hij de Volvo t.z.t. gaat kopen, als deze goed voldoet, zal de Volvo waarschijnlijk wel overgespoten worden in de bedrijfskleur !! (Geel met Zwart)

Nee, de Volvo staat niet meer bij NijWa in Rijssen, maar staat nu bij Nijwa in Enschede.
Stond, want als het goed is hij deze week bij de carrosseriebouwer om wat aanpassingen aan de trekker te doen !
Er moet een hulpchassis worden opgebouwd, want de koppelschotel staat 10 cm te laag voor de Broshuis Semi-dieplader !!

0063

Hallo allemaal,

Het is al weer enige tijd geleden, dus maar weer even een update van de Broshuis Semi-dieplader :

Alle onderdelen samengebouwd tot één geheel, de kingpinbesturing is nu eindelijk klaar, toch meer werk dan ik gedacht had, maar ja, het is nou eenmaal modelbouw hé, soms gaat het snel en soms gaat het heeeeeeeeel langzaam.

HPIM9433.jpg

HPIM9435.jpg

HPIM9437.jpg

HPIM9438.jpg

HPIM9439.jpg

HPIM9440.jpg

HPIM9441.jpg

HPIM9443.jpg

Het blokkeringsblokje gefreesd voor de koppelschotel, om de kinpinschotel te blokkeren, zodat de kingpinbessturing woordt aangestuurd door de koppelschotel, die hierdoor het potmetertje weer aanstuurt om de servo aan te sturen voor de besturing van de 6 stuurassen.

HPIM9362.jpg

HPIM9363.jpg

HPIM9364.jpg

HPIM9365.jpg

HPIM9366.jpg

HPIM9367.jpg

Het blokkeringsblokje gemonteerd op de draaischijf van de kingpinbesturing.

HPIM9370.jpg

HPIM9371.jpg

HPIM9372.jpg

HPIM9373.jpg

SPECIAAL VOOR MARK !!!

Mark, je maakte je nogal zorgen of het allemaal zou passen !!!

Nou het past hoor, zie de foto's hieronder !!!

HPIM9388.jpg

HPIM9389.jpg

HPIM9390.jpg

Zie de onderkant van het zwanenhals, alles is mooi weggewerkt onder de onderplaat van het zwanehals.
Het kingpin besturingssysteem werkt perfect, de draaischijf draait heel erg licht, ook bij een zware belasting van 20kg.

HPIM9392.jpg

HPIM9393.jpg

HPIM9394.jpg

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
ziet er weer super uit piet, alleen nog een vraagje. hoe heb je beide tandwielen gemaakt voor de kingpin besturing?

0063

Hallo allemaal,

Het is al weer enige tijd geleden, dus maar weer even een update van de Broshuis Semi-dieplader :

Alle onderdelen samengebouwd tot één geheel, de kingpinbesturing is nu eindelijk klaar, toch meer werk dan ik gedacht had, maar ja, het is nou eenmaal modelbouw hé, soms gaat het snel en soms gaat het heeeeeeeeel langzaam.
HPIM9438.jpg

Wordt vervolgd.

Dus de tandwielen komen aan de andere kant.(bovenkant bedoel ik)
Hoe ga je dat "verbergen"? want het is toch wel inbreuk op je model dan met de tandwielen aan de bovenkant

Dus de tandwielen komen aan de andere kant.(bovenkant bedoel ik)
Hoe ga je dat "verbergen"? want het is toch wel inbreuk op je model dan met de tandwielen aan de bovenkant

als ik dit zo zie:
HPIM9392.jpg

heeft Piet een verhoging/verlaging (maar net hoe je het zegt) aangebracht op de onderkant van de originele trailer. Hierin verdwijnen de tandwielen mijn inziens.

Mooi staaltje werk weer!!!
Sjon

Laatst bewerkt:
hallo Piet,
Weer een mooi staaltje werk, alleen wat is het nut van de twee schijfjes naast het tandwiel. Jouw kennend zit er toch geen speling op, dus kunnen ze toch niet naast elkaar gaan draaien.

hallo Piet,
Weer een mooi staaltje werk, alleen wat is het nut van de twee schijfjes naast het tandwiel. Jouw kennend zit er toch geen speling op, dus kunnen ze toch niet naast elkaar gaan draaien.

Hallo Stefan,

Je hebt volkomen gelijk, er zit geen speling op de tandwiel-asjes, dus zouden schijfjes niet nodig zijn !!

Maar het zekere voor het onzekere genomen, het wil nog weleens gebeuren dan een inbusschroefje losloopt en dan kan het tandwieltje op het asje van het potmetertje of de kingpin-asje wel verschuiven en kan er misschien schade ontstaan aan de tandwieltjes !
Nu heb ik dit voor 100% uitgesloten, ik ga altijd voor 100% safe !!!

@Sjon, Volgens mij heb je gelijk

Hallo Mark, volg jij dit topic wel ???

Zo ja, dan had je kunnen zien bij de (ver)bouw dat de originele laadvloer van het zwanenhals is verlengd er nog gewoon in ligt, dus zie je aan de bovenkant niets van de tandwielen !!
Maar blijf vooral goed opletten !!!, want ik ga nog veel meer verbergen in het zwanenhals.

Overigens heeft de originele Broshuis Semi-dieplader ook zo'n verhoogd zwanenhals !!!

Zie hieronder het bewijs dat de originele laadvloer !!!

Overigens komt er nog een hardhouten vloer op het zwanenhals en de laadvloer !!!

HPIM7326.jpg

Laatst bewerkt:
Officiele benaming: stuurwig, die overigens ik het echt in lengte richting iets kan veren, waardoor altijd een spelingsvrije aansluiting op de schottel gewaarborgd is.

Hallo Adam,

Ik was even de benaming kwijt van de stuurwig

Dat de stuurwig in de 1:1 kan veren in de lengte-richting is mij bekend, maar dit vond ik wat overdreven om dit ook voor mijn model te maken,, want in principe zal er niet gauw ruimte op de stuurwig komen.
Bovendien is de stuurwig afneembaar gemaakt, dus mocht deze te ruim worden, dan kan ik altijd nog weer een nieuwe stuurwig frezen. !!!
(alles bij elkaar 1 uurtje werk)

P.S.
Adam
Overigens ben ik wel in staat om een verende stuurwig te maken hoor, maar ik zie het nut hiervan niet in !! !!

ziet er weer super uit piet, alleen nog een vraagje. hoe heb je beide tandwielen gemaakt voor de kingpin besturing?

Hallo Vinnygogo,

De twee tandwieltjes heb ik kant en klaar gekocht in Duitsland bij GHW.

De kosten van deze 2 tandwieltjes zijn : 6,20 euro per stuk
Voor dit geld kan ik ze zelf niet frezen !!!

Back