Nieuwe Uitdaging !!!

Hallo Mark, volg jij dit topic wel ???

Zo ja, dan had je kunnen zien bij de (ver)bouw dat de originele laadvloer van het zwanenhals is verlengd er nog gewoon in ligt, dus zie je aan de bovenkant niets van de tandwielen !!
Maar blijf vooral goed opletten !!!, want ik ga nog veel meer verbergen in het zwanenhals.

Overigens heeft de originele Broshuis Semi-dieplader ook zo'n verhoogd zwanenhals !!!

Zie hieronder het bewijs dat de originele laadvloer !!!

Overigens komt er nog een hardhouten vloer op het zwanenhals en de laadvloer !!!

Natuurlijk volg ik dit topic.
Maar kon het alleen ff niet meer volgen.
Ik ga nu weer stilletjes in me hoekje zitten:sleepy:
En kom er weer uit als ik een vraag heb:D

0064

Hallo allemaal,

Weer even een update van de Broshuis Semi-dieplader :

De platen van de onderkant van het zwanenhals pasgemaakt en gaatjes geboord in de platen en in de buitenrand van het zwanenhals.
Passtukjes op de platen gemaakt en gesoldeerd voor een naadloze aansluiting op de plaat van het kingpin besturingssysteem.

HPIM9492.jpg

HPIM9493.jpg

HPIM9487.jpg

HPIM9488.jpg

HPIM9489.jpg

HPIM9490.jpg

HPIM9491.jpg

Onderplaat gemaakt onderin het zwanenhals voor het accupack, deze plaat ge-isoleerd voor de accu.

HPIM9470.jpg

Accupack geplaatst en afdek isolatieplaat gemaakt voor boven op het accupack.

HPIM9472.jpg

HPIM9473.jpg

HPIM9474.jpg

Beugels gemaakt om het accupack vast te klemmen in het zwanenhals.

HPIM9466.jpg

HPIM9467.jpg

HPIM9468.jpg

HPIM9469.jpg

Het accupack vastgeklemd met de 2 beugeltjes

HPIM9475.jpg

HPIM9476.jpg

Beugeltje gemaakt om de 6 kanaals ontvanger vast te zetten in het zwanenhals

HPIM9482.jpg

HPIM9483.jpg

De 6 kanaals ontvanger vastgezet met het beugeltje in het zwanenhals.

HPIM9485.jpg

HPIM9486.jpg

HPIM9478.jpg

Wordt vervolgd.

Wow, dat noem ik nou iemand met "gouden handen".:p

het is dat ik het allemaal lees en zie anders zou ik het haast niet geloven, maar werkelijk ongelooflijk vakmanschap.

Diep respect voor je kundigheid Piet.

Hallo Stefan,

Je hebt volkomen gelijk, er zit geen speling op de tandwiel-asjes, dus zouden schijfjes niet nodig zijn !!

Maar het zekere voor het onzekere genomen, het wil nog weleens gebeuren dan een inbusschroefje losloopt en dan kan het tandwieltje op het asje van het potmetertje of de kingpin-asje wel verschuiven en kan er misschien schade ontstaan aan de tandwieltjes !
Nu heb ik dit voor 100% uitgesloten, ik ga altijd voor 100% safe !!!

Hmm, tja ik weet niet, maar zullen de tand wielen niet meer beschadigen met de schijfjes dan zonder, want als een tandwiel loskomt, dan gaat deze tegen een van de schijfjes aanlopen, en mogelijk dat er een tandje blijft haken achter het randje van het schijje en dan is het krak. Zonder schijfje zakt hij naar onder en dan draait hij gewoon niet meer mee.

Hmm, tja ik weet niet, maar zullen de tand wielen niet meer beschadigen met de schijfjes dan zonder, want als een tandwiel loskomt, dan gaat deze tegen een van de schijfjes aanlopen, en mogelijk dat er een tandje blijft haken achter het randje van het schijje en dan is het krak. Zonder schijfje zakt hij naar onder en dan draait hij gewoon niet meer mee.

Hallo Stefan,

Tja, dat zal de tijd leren, maar ik denk dat wat jij zegt niet kan gebeuren, omdat de randen van de schijfjes vrij ver over de tanden van het andere tandwieltje heen draaien, waardoor de tandjes niet in de schijfjes kunnen grijpen/beschadigen !!

Maar ik denk dat de tanwieltjes niet zo gauw naar beneden zakken of echt loslopen, want de tandwieltjes zitten vrij strak op de asjes van de kingpin en het potmetertje, want ik had de tandwieltjes vrij nauwkeurig uitgedraaid.

Nou zeg jij natuurlijk waarom heb je dan die schijfjes toegepast !!
Tja, dit is gebeurd op advies van de bouwer van het ETS besturingssysteem, hij adviseert dit ook in zijn handleiding om schade aan het systeem te voorkomen.
Ik heb een aantal verschillende typen kingpinbesturingssystemen gezien, waarbij er nogal wat speling op het besturingssysteem zit, waardoor het geheel behoorlijk rammelt en inderdaad de tandwieltjes langs elkaar heen kunnen gaan lopen en de tandjes kunnen beschadigen.

En ja, ik vond het ook wel stevig en stoer staan, moet ik eerlijk zeggen, hahahaha.

Maar je hebt wel gelijk dat het eigenlijk bij mij helemaal niet nodig is om deze schijfjes te monteren, omdat ik redelijk secuur te werk ga.

0065

Hallo allemaal,

Even weer een update van de Broshuis Semi-dieplader :

2 ABS kunststof kastjes gemaakt.
1 kastje voor het printplaatje van de zwaailichten.
1 kastje voor het kingpin besturingssysteem.

Ja, ja, ik kan ook nog met andere materialen werken, dan alleen maar met messing, hahahahaha.

De plaatjes uit 2mm dik ABS gesneden en op maat gevijld.

HPIM9584.jpg

De 2 kastjes in elkaar gelijmd.

HPIM9586.jpg

HPIM9587.jpg

2 AABS dekseltjes voor op de kastjes gemaakt en een binnenplaatje op het dekseltje gelijmd.

HPIM9588.jpg

HPIM9589.jpg

De printplaatjes passen precies in de kastjes.

HPIM9590.jpg

HPIM9591.jpg

HPIM9593.jpg

HPIM9594.jpg

Messing beugeltjes gemaakt om de kastjes te monteren.

Het kastje voor de zwaailichten in het zwanenhals gemonteerd.

HPIM9595.jpg

HPIM9598.jpg

Het kastje voor het printplaatje voor het kingpin-besturingssysteem aan de voorkant onder de laadvloer gemonteerd.

HPIM9601.jpg

HPIM9602.jpg

HPIM9604.jpg

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
Hoi Piet,

Het ziet er weer geweldig uit. Het is bijna zonde dat er nog plastic delen van de Bruder "speelgoed" oplegger aan zitten. Ben benieuwd naar het eindresultaat en hoop de dieplader nog eens in het echt te kunnen bewonderen.

Groetjes Timo

Hoi Piet,

Het ziet er weer geweldig uit. Het is bijna zonde dat er nog plastic delen van de Bruder "speelgoed" oplegger aan zitten. Ben benieuwd naar het eindresultaat en hoop de dieplader nog eens in het echt te kunnen bewonderen.

Groetjes Timo

Hallo Timo,

Als de Semi-diepader is gespoten dan kan je niet meer zien dat het een Bruder semi-dieplader is geweest en zie je niets meer van dat plastic

Heu Piet ,
die ABS is dat het zelfde als de polytyrol platen of is het toch iets anders
en kanje het zelfde ermee doen ?
Voor de rest is het een plezier Uw werkjes te volgen , hij wordt nu wel echt mooi hoor,
je bent nu toch ook wel een profibouwer vind ik ,

en mag of wilje mijn graafkraan er eens mee vervoeren in Bemmel :) dat zou ik wel helemaal tegek vinden hihihihi.

grtjes Fabi

Heu Piet ,
die ABS is dat het zelfde als de polytyrol platen of is het toch iets anders
en kanje het zelfde ermee doen ?
Voor de rest is het een plezier Uw werkjes te volgen , hij wordt nu wel echt mooi hoor,
je bent nu toch ook wel een profibouwer vind ik ,

en mag of wilje mijn graafkraan er eens mee vervoeren in Bemmel :) dat zou ik wel helemaal tegek vinden hihihihi.

grtjes Fabi

Hallo Fabiaan,

ABS is het zelfde als Polystireen.

Ja zeker Fabiaan, jou Caterpillar rupskraan mag zeker een paar rondjes meerijden op de Semi-dieplader !!

0066

Hallo allemaal,

Weer even een update van de Broshuis Semi-dieplader :

Het stuurarmpje gemaakt voor de op de zesde stuuras, die gekoppeld wordt aan de stuurservo.

Het stuurarmpje uitgezaagd uit 3mm dik messing.

HPIM9496.jpg

Het stuurarmpje op maat gefreesd.

HPIM9498.jpg

HPIM9501.jpg

HPIM9503.jpg

Foto van het gefreesde stuuratrmpje.

HPIM9504.jpg

HPIM9507.jpg

Het bestaande stuurarmpje wordt vervangen voor het nieuwe stuurarmpje.

Bevestigings gaatjes moeten nog worden geboord in het stuurarmpje.

HPIM9513.jpg

Later volgen foto's van het gemonteerde stuurarmpje op de zesde stuuras.

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
Hallo Piet,
Het einde komt al in zicht zie ik. Alleen nog spuiten....hmm.
Komt hij klaar voor Bemmel? Voor mij geeft zo'n beurs altijd weer de drive om wat sneller door te werken.
Het grote printje, is dat het kingpin besturingsprintje van Marten? Ik hoop dat hij meteen werkt, en dat er geen onderdelen bij moeten, want dan is het kastje te klein.
Ik zou als ik jouw was aan de zijkanten van de accu een extra plaatje kunststof tussen de accu en de beugel zetten. Ander kan als de krimpkous doorslijt sluiting aan de kopse kant van de cellen komen.

Laatst bewerkt:
mocht het printje niet werken weet marten mij wel te vinden voor minimalisatie van de print. Dat zal geen probleem worden.

dat wordt geen probleem stefan ;)

Back