nieuwe vereniging in Flevoland

Als de weersomstandigheden het toelaten kom ik zaterdag eens een paar rondjes rijden.

edit, gaat morgen niet goedkomen. volgende keer beter.

Laatst bewerkt:
Ik heb hier de bezem maar even doorgehaald.
Over de weggebezemde posts loopt al een ander draadje.
Aanvallen op de man worden hier niet geaccepteerd.
Deze draad gaat over een nieuwe vereniging met zo te zien een mooi circuit.
Wees daar blij mee!

Roel
Mod

Yesss ... weer een circuit erbij, een goeie ontwikkeling voor de modelautosport. Ik heb inmiddels de foto's op de MRM site bekeken en links en rechts meerdere foto's van deze en gene per email toegestuurd gekregen, ik moet zeggen het ziet er netjes uit. Ik kom zeker een keertje rijden! Weet iemand of MRM al benaderd is door de NOMAC of vise versa, zijn er plannen?

hoi Richard,
We zijn nog niet geheel klaar met het circuit en we hebben nog geen echt contact
gehad met de nomac dit gebeurt met der tijd maar de nomac is wel op de hoogte
van de baan.

Jan
voorzitter MRM

Afgelopen zaterdag ben ik naar Lelystad gegaan om eens even een dagje te gaan rijden. Het was een droge dag, echter wel heel veel wind.
Ik moet zeggen, ondanks het feit dat er nog geen overdekking is voor de sleutelruimte, is alles me meegevallen. Sterker nog, het asfalt is echt van sublieme kwaliteit en er is werkelijk waar geen enkel putje of hobbeltje te vinden. Je kán er erg snel gaan, echter moet er nog wat rubber liggen om voor nog meer grip te zorgen. Ondanks dat heeft de hoeveelheid grip me al erg verrast. Het is een combinatie tussen een technisch en snel circuit, waar een foutje licht tot niet wordt bestraft. Er is geen gras (dus geen aarde/zand!)oid te vinden op de baan en de curbstones zijn plastic dotjes die erg 'lower-deck vriendelijk' zijn.
Al met al een aanwinst voor het midden van het land. Als je de mogelijkheid hebt, zeker even een kijkje nemen. En wie tijd over heeft; ze kunnen nog wel een beetje hulp gebruiken...

Afgelopen zondag wezen kijken en het circuit ziet er goed uit. Voor een 1:10 elektro en brandstof is het zeker een mooie aanwinst. 1:8 zal denk ik ook beter gaan zodra er iets meer grip komt en de temperatuur van het asfalt omhoog gaat.

Het is zeker een zeer uitdagend circuit en ik wens jullie alle succes met het verder bouwen aan deze nieuwe racelocatie.

De baan begint er steets mooier uit te zien, en komt langzaam ook wat meer grip op.

Hier wat foto's:

Volgende weekend ziet het weer er weer mooi uit, hopen dat me auto het dan langer volhoud.

Laatst bewerkt:
Wauw, dat vind ik nouw nog eens mooie foto's :thumbsup: Ziet er mooi uit allemaal, misschien dat ik de kyosho fw-06 ga aanschaffen. Mooi voor die baan en leuk voor de KWC.

2 vragen:

1. Is er al nagedacht over een telsysteem / decoder / telprogramma, etc?
2. Worden er nog hindernissen aangebracht tegen corner-cutting?

De groene vlakken vind ik erg fraai gedaan, contrasteert goed. Is hiervoor speciale verf gebruikt, iets van betonverf, of iets wat in de wegenbouw gebruikt wordt, of iets anders?

Telsysteem is aanwezig op de baan.
Op de eerste foto kan je hem net niet zien, maar rechts onder op de foto is het telsysteem in de baan weggewerkt.

Hier een filmpje met een overzicht van de baan en het terrein:

wdjqMC1jGaM[/media] - Baan Lelystad

Laatst bewerkt door een moderator:
Nouw dat zeker, de manier waarop dat in beeld gebracht wordt is werkelijk geweldig, een natuurtallent aan het werk met zowel foto als video materiaal van deze prachtige baan. Ik denk dat ook lid ga worden. Heb zojuist een kyosho fw-06 gekocht.

Richard, die rood witte stippen die je ziet zijn de afzettingen aan de binnen en buitenkant van een aantal bochten en die wil je, weet ik uit ervaring niet raken. De stippen zijn namelijk van plastic en zijn een beetje gevormd als een punaise. Ze geven geen directe schade aan je auto.

Ja Dave, dat snap ik, maar ik zie toch veel plekken waar je, al dan niet bewust, binnendoor zou kunnen steken. Op veel van dit soort circuits zie je dan dat er lange latten op dit soort plekken geplaatst zijn. Met name bij een wedstrijd, lijkt me dit iets waar je anders gek van zou worden als Wedstrijdleiding, omdat je dat nooit allemaal tegelijkertijd kunt overzien. Aan de andere kant, wel leuk om een hoop stop&go's uit te delen ...

Maar ik was wel benieuwd welk telprogramma MRM gaat gebruiken ...

Maar ik was wel benieuwd welk telprogramma MRM gaat gebruiken ...[/quote]

Bij MRM wordt het AMB telsysteem gebruikt, voor zowel de trainingen als wedstrijden die georganiseerd zullen gaan worden

Misschien zie ik het niet goed, maar ik kan nergens het adres van de baan vinden. Staat ook niet op jullie site. Kunnen jullie dit op de site zetten?

Nog maar op weinig plekken reclame voor gezien, maar volgens mij een leuke cup om aan mee te doen in de zomermaanden...

VG Modelbouw gaat vanaf 13 juli 2008, 6 r.c. auto wedstrijden organiseren, te weten
3 Brandstof-wedstrijden (BR) en 3 Electro-wedstrijden (EP).

Wedstrijd data
1e BR - 13 Juli
2e BR - 10 Augustus
3e BR - 21 September

1e EP - 20 Juli|
2e EP - 31 Augustus
3e EP - 28 September

Deze wedstrijden worden georganiseerd op het nieuwe circuit van
Model Racing Midland (MRM) te Lelystad
Voor adres gegevens en andere informatie over de club
Untitled Document
De club is druk bezig met het op orde brengen van het circuit en zal zodra de eerste wedstrijd
verreden gaat worden, voor het grootste gedeelte klaar zijn.

Ook zal er in het aankomende nummer van M-Auto aandacht besteed worden
aan de VG Modelbouw ZOMERCUP
M-auto - Home
De klasses waarin gestreden zal worden, zijn:

BRANDSTOF
Pullstart / Rotostart klasse tot 3.0cc (klik hier voor de reglementen)
Pro-klasse 2.11cc (klik hier voor de reglementen)
ELECTRO
Tamiya Swift klasse (klik hier voor de reglementen)
Stock klasse 19turns (klik hier voor de reglementen)
Modified klasse (klik hier voor de reglementen)

Om deel te nemen aan deze wedstrijden dien je je vooraf in te schrijven.
Dit kun je doen door het elektronische inschrijfformulier in te vullen.
(klik hier voor het inschrijfformulier)
Je deelname is pas definitief als je inschrijving en betaling zijn geregistreerd.
Dit zal zichtbaar gemaakt worden op deze site.
(klik hier voor de deelnemerslijst)
Je betaling (15,00 euro voor 3 wedstrijden per klasse(zie reglement)) kun je doen op Rabo rek.nr.3376.38.578
t.n.v. VG Modelbouw o.v.v. ZOMERCUP

Informatie
Voor eventuele vragen kunt U mailen naar:
VG Modelbouw - Begin Dit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken

Back