nieuweling gaat vliegen

beste forum lieden.

allereerst zal ik me even voorstellen.
mijn echte naam is Dennisben 25 jaar kom uit arnhem en ik ben nieuw hier, nieuw in het totale modelbouw wereldje.

nu heb ik laatst via internet een robber charter gekocht met een 6.5 cc motortje aan de zijkant staat 4.0 ik neem aan een os motor.
het vliegtuig heeft geen rolroeren enkel een staart roer.
wat er nog meer bij zit is een graupner mc 12 computerzender, een start kist etc etc.

dus ik vrolijk dat ding gestart in de tuin en gekeken of ie goed liep, nou ging prima vol gas ook.
daarna naar een weiland gegaan om eens het luchtruim te kiezen.( ik heb een paar weken gevlogen met een simulator, rc plane master)

maar nu loopt het motortje raar, ik denk dat hetaan een afstelling ligt.
hij gooit veel brandstof uit de uitlaat, als ik hem vol gas geef dan blijft ie ong 4 sec vol gas draaien en dan zakt ie terug naar stationair en slaat af.

nog een vraagje met betrekking op het klunkje ( als ik dat zo goed schrijf) hoort daar een ijzer kogeltje onder in te liggen? die zit er bij mij namelijk niet in .

ik hoor jullie reacties wel. mcht ik er hier niet uitkomen dan ga ik naar een winkel maar wil het eerst zonder winkel proberen .

vriendelijke groet Sprokkel

klinkt alsof het motortje te rijk staat.

even iets anders, je hebt geen hulp verder en nog nooit gevlogen ?

zoek een club en probeer daar onder begeleiding je eerste vluchten, ze kunnen je daar ook prima helpen met je motortje.

als je alleen aan de slag gaat zal ik je het eindresultaat vast verklappen : BOEM.
al kun je het nog zo goed op de sim.

gewaarschuwd mens telt voor 2

Wist je al dat wildvliegen verboden is in Nederland..? :teacher: