nieuweling gaat vliegen

ik ben zo vrij geweest eens met de bezem door deze draad te gaan.

sprokkel wil niet bij een club zoals al eerder aangegeven in deze draad, hij is genoeg op de voors en tegens van da besluit gewezen.
zoals ik al eerder aangegeven heb, moet dat geen reden zijn om hem niet te helpen.

ik hoop aan de andere kant dat onze standpunten jou ook duidelijk zijn sprokkel, veel van de dingen waar je naar informeerd zijn de dingen die je normaal op een club worden bijgebracht.

mag ik iedereen verzoeken deze draad lekker voort te zetten weer, ZONDER enige vorm van wildvliegdiscussie in wat voor vorm dan ook ?


ps als je er niet uitkomt met je toestel, laat ik dan dit zeggen, je bent altijd welkom om eens bij ons op de club langs te komen op een middag met het ding zodat ik je kan helpen hem goed vliegend te krijgen, danwel advies in te winnen.
 
natuurlijk begrijp ik jullie standpunt, en dat standpunt waardeer ik ook.
en ik weet zeker dat ik over een tijd ook tegen een nieuweling zal zeggen dat hij bij een club terrecht zou kunnen.


toch erg bedankt dat ik alsnog met vragen terrecht kan
 
hoi hoi

gisteren heb ik samen met markw een eerste testvlucht gedaan met de excel 2000
ik heb al een beetje lopen sturen op grote hoogte en ik vind het echt geweldig.
nu nog veel oefenen, jullie hebben er een verslaafde bij
 
Zodefuck Dennis. Jij bent niet te stoppen hè 8O
Net begonnen met een vliegtuigje en gaat nu al een heli kopen :hammer: ;)
2 vliegtuigen in een maand + een Heli over een week... Lotto gewonnen?

Misschien is het slimmer eerst een vliegtuigje te leren besturen? (die heb je immers toch al)

ps.. eerste hopjes met een grote heli is ook erg aan te raden met iemand die wat heli ervaring heeft. (en een trainerkabel). (nu verwijt ik als ketel dat de pot een beetje zwart ziet ;) )

Tipje, lees even draadje: MIJ EERSTE VLIEG ERVARING!!!!!
Dan weet je hoe de meeste er hier over denken, als je het hetzelfde gaat aanpakken als je vliegtuig. ;)
 
satoer

ik vertelde al dat ik hem de eerste paar maanden op de kast ga zetten :)
durf hem echt niet te vliegen, ten eerste de kosten als ie crashed ten tweede het is gewoon eng.

ik ga eerst samen met markw leren vliegen maar neem de heli erbij , dan heb ik weer wat te bouwen en kan ik gelijk verder als ik het vliegen met een vliegtuig een beetje onder controle heb .
heb geen lotto gewonnen hoor :)
 
vandaag weer wezen vliegen met markw, en het ging echt super :)
heb al 4 landingen gemaakt met een goed resultaat. was wel een beetje hoog gras dus ik kon de motor niet draaiende houden.
zal binnenkort een filmpje posten
 
mooi dat get goed gaat, de sim uren hebben afbetaald.

hou het heel, veel plezier.
 
Satoer zei:
Zodefuck Dennis. Jij bent niet te stoppen hè 8O
Net begonnen met een vliegtuigje en gaat nu al een heli kopen :hammer: ;)
2 vliegtuigen in een maand + een Heli over een week... Lotto gewonnen?

Misschien is het slimmer eerst een vliegtuigje te leren besturen? (die heb je immers toch al)

ps.. eerste hopjes met een grote heli is ook erg aan te raden met iemand die wat heli ervaring heeft. (en een trainerkabel). (nu verwijt ik als ketel dat de pot een beetje zwart ziet ;) )

Tipje, lees even draadje: MIJ EERSTE VLIEG ERVARING!!!!!
Dan weet je hoe de meeste er hier over denken, als je het hetzelfde gaat aanpakken als je vliegtuig. ;)

Hey!

Nou ik dacht laat ik dat draadje ook maar eens lezen :P
Zit een slotje op en is beetje oud.. Magoed..
Wat ik dus wou zeggen.. Ik vindt het wel een beetje grote onzin worden :)
Meer wil ik erook niet over kwijt!

@Sprokkel,

Veel succes met een vliegen!
 

Regeling Modelvliegtuigen
De Minister van Verkeer en Waterstaat, handelende in overeenstemming met de Minister van Defensie,

Gelet op artikel 59, tweede lid, onderdeel a, van het Luchtverkeersreglement (Stb. 1992, 697);
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Luchtverkeersregelement, Artikel 59
Het gebruik van het luchtruim door niet-luchtvaartuigen

1.Het is verboden toestellen die geen luchtvaartuigen zijn in het luchtruim te gebruiken.
2.Het eerste lid geldt niet, overeenkomstig door Onze Minister te stellen regels, voor de volgende toestellen:

a.modelvliegtuigen;
b.zeilvliegtuigen;
c.valschermzweeftoestellen;
d.kabelvliegers;
e.kleine ballons.

3.De LVNL kan vrijstelling of ontheffing verlenen van het in het eerste lid gestelde verbod.
4.Onze Minister van Defensie kan vrijstelling of ontheffing verlenen van het in het eerste lid gestelde verbod.
5.Vrijstellingen en ontheffingen kunnen onder beperkingen worden verleend.
---------------------------------------------------------------------------------------
Besluit:

Artikel 1. Begripsbepalingen

In deze regeling wordt verstaan onder:

a. groot modelvliegtuig:
een modelvliegtuig waarvan het totaal startgewicht meer dan 5 kg doch niet meer dan 20 kg bedraagt;
b. bestuurder:
degene die het modelvliegtuig oplaat of heeft opgelaten, dan wel bestuurt.


Artikel 2. Gebruik

1.Bij het gebruik van een modelvliegtuig dienen de in deze regeling gestelde voorschriften in acht te worden genomen.
2.Een modelvliegtuig mag slechts worden gebruikt gedurende de daglichtperiode, zoals gepubliceerd in de luchtvaartgids Nederland en wel op zodanige wijze dat geen hinder kan ontstaan voor mensen, dieren of zaken op de grond, of voor het luchtverkeer.

Artikel 3. Constructie

1.De constructie van het modelvliegtuig moet zodanig zijn dat de kans op een ongeval als gevolg van breken, defect of losraken van enig onderdeel tijdens de vlucht kan worden uitgesloten.
2.Het modelvliegtuig moet voorzien zijn van de naam en het adres van de eigenaar.

Artikel 4. Lijnbestuurde modelvliegtuigen

1.De besturingslijnen van een lijnbestuurd modelvliegtuig mogen niet langer zijn dan 25 meter.
2.Een lijnbestuurd modelvliegtuig mag niet vliegen binnen een afstand van 25 meter van aaneengesloten bebouwing of publiek.

Artikel 5. Niet-lijnbestuurde modelvliegtuigen

1.Met een niet-lijnbestuurd modelvliegtuig met een massa groter dan 0,5 kilogram mag niet worden gevlogen:

a.binnen een plaatselijk luchtverkeersleidingsgebied, tenzij toestemming van de plaatselijke luchtverkeersleidingsdienst is verkregen;
b.binnen een afstand van 5 kilometer van de grens van een luchtvaartterein waar geen plaatselijke luchtverkeersleidingsdienst is gevestigd, tenzij de havenmeester daartegen geen bezwaar heeft;
c.binnen een afstand van 3 kilometer van de grens van een terrein, waarvoor krachtens artikel 14, tweede lid, van de Luchtvaartwet ontheffing is verleend van de in het eerste lid van dat artikel bedoelde verbodsbepalingen, tenzij degene aan wie ontheffing is verleend daartegen geen bezwaar heeft;
d.binnen burgerlaagvlieggebieden en van maandag 08.00 uur tot vrijdag 17.00 uur plaatselijke tijd binnen de militaire laagvlieggebieden alsmede binnen een afstand van 3,7 kilometer (2 NM) van militaire laag-vliegroutes, zoals deze zijn gepubliceerd in de luchtvaartgids Nederland.

2.Een niet-lijnbestuurd groot modelvliegtuig moet radiografisch worden bestuurd.

Artikel 6. Radiografisch bestuurde modelvliegtuigen

1.Een radiografisch bestuurd modelvliegtuig mag niet hoger vliegen dan 300 meter boven de grond of het water.
2.Een groot radiografisch bestuurd modelvliegtuig dat is voorzien van een verbrandingsmotor of een elektromotor mag niet hoger vliegen dan 100 meter boven de grond of het water.
3.Een radiografisch bestuurd modelvliegtuig mag slechts gebruikt worden indien:

a.rekening houdend met de windrichting een vliegsector is gekozen, waarbinnen vluchten veilig kunnen worden uitgevoerd;
b.het modelvliegtuig op een afstand van minimaal 50 meter van het publiek blijft.

4.Een radiografisch bestuurd modelvliegtuig moet tijdens de vlucht steeds binnen de gezichtskring van de bestuurder blijven en mag zich tijdens de vlucht niet verder van de bestuurder verwijderen dan de maximale afstand waarop hij nog het effectief kan besturen, doch in ieder geval niet verder dan 500 meter.
5.De bestuurder moet ervoor zorgen dat tijdens de vlucht het radiografisch bestuurde modelvliegtuig:

a.enig luchtvaartuig dan wel enig ander zich in het luchtruim bevindend toestel niet zo dicht nadert dat gevaar voor botsing kan ontstaan;
b.op een afstand van meer dan 50 meter blijft van gebieden met aaneengesloten bebouwing;
c.niet boven mensenverzamelingen komt.

Artikel 7. Intrekking

Het besluit van de Directeur-Generaal van de Rijksluchtvaartdienst van 11 mei 1984/nr. LVB/L 22332/Rijksluchtvaartdienst/Stcrt. 1984, 103, wordt ingetrokken.

Artikel 8. Inwerkingtreding

Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 augustus 1993.

Artikel 9. Titel
Deze regeling wordt aangehaald als: Regeling modelvliegtuigen.
De Minister van Verkeer en Waterstaat,
J. R. H. Maij-Weggen




Bovenstaande uitprinte inlijsten en aan de muur hange :D
 
Back
Top