Niewe betaalbare voeding van Graupner

Roelof

Moderator
Moderator team
Forum veteraan
http://www.rcshoproal.nl/nieuws.html

graupner_voeding.jpg

Graupner 20A voeding.
De nieuwe en krachtige 20Amp geschakelde netvoeding is nu uit voorraad leverbaar voor een zeer aantrekkelijke prijs! De nieuwe 12V voeding kan een belasting aan van 20Amp continu en weegt ongeveer een kilo. Handig is het losse meegeleverde netsnoer.

En dat maar voor 55 euro.... Ga je geen PC voeding meer voor ombouwen lijkt mij.

als je een beetje handig bent en toevallig nog een oude PC voeding hebt liggen is dat wel goedkopen. maar voor die 20A van dit ding is het inderdaad niet duur

1,5KG volgens de specs op de Roal site.

Het is alleen de vraag of deze voeding ook werkt bij < 220V zoals je op Rucphen of Gouda wel eens tegen komt.

Dat is wel goedkoop!
Heb me van de week een 10A continu, 12A piek voeding gekocht voor 50€.
Ach, hij voldoet voor mij en ik ben er blij mee. :)

hallo

vassago heeft daar een heel goede opmerking

als je aan een tentoonstelling of dergelijke wedstrijden deel neemt dan wil de spanning wel eens zakken onder de 220 volt
wij hebben spanningen gemeten van 185 volt in charlerois
ik weet niet of een geschakelde voeding dan nog gaat werken
de laders met een trafo hebben dan ook problemen daar de afgegeven 13.8 volt dan niet meer gehaald word en ik met de powerpeak nog maar met max 1 amp kon laden anders sloeg de lader af met foutkode onderspanning op ingang

groeten raf

Raf,

Als het een schakelende voeding is zal een lagere netspanning meestal weinig problemen geven. Vrijwel alle schakelende voedingen zijn tegenwoordig als "full range supply" ontworpen. Dat wil zeggen dat ze goed werken bij voedingsspanningen (netspanning dus) van 90V tot 250V.
Veel van de wat oudere voedingen zijn "dual range" en werken bij spanningen van 90V tot 130V en van 190V tot 250V. De spanningen tussen de 130 en 190V kunnen ze dus niet aan. Omdat de elektronica die nodig is om de voeding om te schakelen tegenwoordig duurder is dan de elektronica om over het hele spanningsbereik te kunnen werken zullen we "dual range" bij nieuwe voedingen vrijwel niet meer tegenkomen.

Ernst, wat jij zegt zal ongetwijfeld kloppen echter de kleine 10A geschakelde voedingen hadden hier ook last van. Vandaar mijn opmerking.

Eerst zien, dan geloven :)

Back