nikko accu

hallo ik heb een nikko accu 9,6V. Als ik deze helemaal vol laadt is hij 10.6V. Ik heb deze akku in een zender zitten van mijn helicopter. Als ik hem bijvoorbeeld s' morgens oplaad, en s' middags ga kijken hoeveel stroom erop zit is dit gezakt van 10,6V naar 9,8V. In een cel zit wel een deuk, maar de accu heeft het wel altijd goed gedaan (ongeveer 6 accu ladingen). Ligt dit aan mijn accu of iets anders?

10,6V kan geen kwaad. 8 * 1,5 = 12V als opgeladen spanning dus je accu is eigenlijk nog niet eens echt vol. maar zit er niet heel veel vanaf.

De 9,8V is nog lang niet leeg. Dat is 8 * 0,9V = 7,2V.

of als ik je verhaal anders interpeteer je spanning loopt redelijk snel terug terwijl er niks aangesloten is. Dit duidt toch op een slechte accu.

De deuk in de accu is niet bevordelijk maar hoeft geen kwaad te kunnen.

10,6V kan geen kwaad. 8 * 1,5 = 12V als opgeladen spanning dus je accu is eigenlijk nog niet eens echt vol. Maar zit er niet heel veel vanaf.

Eh, 10,6V:8 = 1,325V per cel, da's heel netjes voor een Nicad pack...

1,5V per cel zul je met oplaadbare penlights niet halen.

Groeten, Jan.

Ni-** accu's die net van de lader komen, kunnen een celspanning hebben tot wel 1,5 Volt. Deze spanning daalt, zelfs zonder stroomverbruik uit de accu, snel. De nominale spanning van een Ni-** is 1,2 Volt.

Je kan niet meten hoeveel stroom er in een accu zit. Je kan de spanning meten, en die wordt weergegeven in Volt. De stroom die een accu levert kan je meten met een amperemeter en wordt uitgedrukt in Ampere.

De capaciteit van een accu wordt weergegeven in Ah (AmpereUur). Een 1,8 Ah accu kan theoretisch 1 uur 1,8 Ampere leveren of 2 uur 0,9 Ampere of 0,5 uur 3,6 Ampere.

dat maakt niet uit maar mijn probleem is als ik mijn accu vol geladen hebt is die 10,6V die sluit ik aan mijn zender aan. Ik zet mijn zender niet aan, maar na een tijdje loopt mijn accu leeg terwijl ik nooit mijn zender aan heb gehad hoe kan dat?

Je geeft niet aan of je een Ni-Cd of Ni-Mh accu gebruikt.

Voor beide accu's geldt dan de spanning na het loskoppelen van de lader gaat dalen, dus ook zonder verbruik. De celspanning kan tijdens het laden oplopen tot wel 1,5 Volt. De normale spanning van een bedraagt 1,2 Volt.

Dat de spanning daalt, wil niet zeggen dat er sprake is van capaciteitsverlies. Op zich is dat dus een normaal verschijnsel.

Van capaciteitsverlies, dus zelfontlading hebben Ni-Mh cellen meer last dan Ni-Cd accu's ook dat is een normaal verschijnsel.

8.7v niet echt voor een 9.6v accu maar daartegen bij een slechte kwaliteit cellen is er vaak een snelle onlading. De spanningen die je meet zijn zonder een belasting, je doet er verstandig aan om bv. een autolamp parallel aan je voltmeter te zetten om zeker te zijn dat je de spanningen onder een belasting meet.

En twijfel je, ik zag dat een vers Nikko 9.6v accu bij de Conrad al voor 17 euro te vinden is.....

Voor een 8 cellen Ni-Cd is de "normale" spanning 9,6 Volt. Als de spanning na een paar dagen is gedaalt naar 8,7 Volt dan is de accu niet meer in orde (in je eerste bericht gaf je aan 9,7 Volt).

Daarbij neem ik aan dat de accu op de juiste manier is geladen. Het lijkt er op dat het tijd wordt de accu te vervangen.

ja toen ik bericht maakte was het 9,7 hij is nu nog lager 6,6. Die is nie meer goed denk ik. ik probeer wel een nieuwe accu. bedankt

okey bedankt voor alle reacties!! Alleen nu een ander vraagje ik heb nog een 5cell 4500 mah nimh accu pak liggen. Zou deze genoeg Volt geven om Mijn zender te laten werken dat hij wel zijn max bereik heb ookal is de voltagee niet super hoog. bedankt

Of het nu werkt of niet, het is geknoei. In de zender horen 8 cellen en geen 5. Als je de zender wilt gebruiken, dan gewoon nieuwe accu's kopen.

Back