Nikko Sandhopper uit 1983.... nostalgie....

• Topicstarter Topicstarter Jean-Baptist
  • Startdatum Startdatum
Als je toch een andere 27 MHz AM zender hebt, waarom probeer je dan niet of de auto met die zender en een vervangend zenderkristal wel werkt? 27 MHz AM doet niet moeilijk als de kristallen van een ander merk zijn. De frequentie van de Nikko zender zal wel ergens op de zender of het kristal staan...

@Thomas; Ik heb het geprobeerd, maar helaas, geen resultaat.

Misschien is het dingetje waarin ik het kristal moet doen iets geoxideerd... Het kristal zelf, de pootjes, waren ook iets aangetast. Ik ga eens met contactspray in de weer.

Baat het niet, schaadt het niet.

Groeten, Jean-Baptist.

maar hij stuurt wel ??
als hij wel stuurt heb je dus wel contakt met de auto.
en de liere doet het ook?
dan zou meschien in de zender iets niet goed zitten.
(geoxideerd).

gr Sander.

@ xxsanderxx; Nee, hij reageert totaal niet op de afstandsbediening....

De lier zet je aan door een schakelaartje om te zetten op de auto zelf, zodat het lier-motortje stroom krijgt (in plaats van de rij-motor) en gaat werken.

Ik heb de zender ook al open gehad, maar daar kon ik niks bijzonders vinden. Alleen dan laatst dat de pootjes van het zendkristal iets geöxideerd waren.....
Ik moet nog aan de slag met contact spray.

Bedankt voor het meedenken.

Groeten, Jean-Baptist.

@ xxsanderxx; Nee, hij reageert totaal niet op de afstandsbediening....

De lier zet je aan door een schakelaartje om te zetten op de auto zelf, zodat het lier-motortje stroom krijgt (in plaats van de rij-motor) en gaat werken.

Ik heb de zender ook al open gehad, maar daar kon ik niks bijzonders vinden. Alleen dan laatst dat de pootjes van het zendkristal iets geöxideerd waren.....
Ik moet nog aan de slag met contact spray.

Bedankt voor het meedenken.

Groeten, Jean-Baptist.
Misschien de crystallen vervangen ?

Laatst bewerkt:
@R/C; Heel erg bedankt voor je hulp, maar ik kan maar 1 kristal verwisselen, omdat op het printplaatje, ik er geen kan vinden.

Wel heb ik een andere geprobeerd met hetzelfde frequentie, maar ook helaas geen resultaat.

Met dank en groeten, Jean-Baptist.

@R/C; Heel erg bedankt voor je hulp, maar ik kan maar 1 kristal verwisselen, omdat op het printplaatje, ik er geen kan vinden.

Wel heb ik een andere geprobeerd met hetzelfde frequentie, maar ook helaas geen resultaat.

Met dank en groeten, Jean-Baptist.
Oke heb je misschien een defecte auto ?
Je kan dan die ontvanger verwisselen en dan met die zender van de andere auto deze besturen.

@ R/C; Alles van electronica is samen geperst op 1 printplaatje. (zie foto, ergens bovenin dit forum):(

Ik krijg nu van dhr Denniz een regelaartje gedoneerd. Waarvoor mijn dank zeer groot is.:worship:

Dus heb ik nu alle dingen bijeen om de Nikko om te vormen naar een beter, rijdend modelletje......

Ik dank u allen voor uw aandacht en meedenken.

Mocht hij rijdend zijn zal ik trachten om een filmpje te plaatsen.

Groeten, Jean-Baptist.

@ R/C; Alles van electronica is samen geperst op 1 printplaatje. (zie foto, ergens bovenin dit forum):(

Ik krijg nu van dhr Denniz een regelaartje gedoneerd. Waarvoor mijn dank zeer groot is.:worship:

Dus heb ik nu alle dingen bijeen om de Nikko om te vormen naar een beter, rijdend modelletje......

Ik dank u allen voor uw aandacht en meedenken.

Mocht hij rijdend zijn zal ik trachten om een filmpje te plaatsen.

Groeten, Jean-Baptist.
Dat hoop ik dan voor je.

:mrgreen: Ja ja, ik zal zeker mijn best doen op de auto en filmpje.....

Nee, nog niet, want ik ben nog in afwachting van een motortje. Dat zou mijn kant komen, tenzij de verzending te kostbaar zijn.

Dan zal ik vast wel een berichtje krijgen hoop ik.

Heel erg bedankt voor je bezorgdheid. Ik hou jullie echt op de hoogte.

Groeten, Jean-Baptist.

Nee, nog niet, want ik ben nog in afwachting van een motortje. Dat zou mijn kant komen, tenzij de verzending te kostbaar zijn.

Dan zal ik vast wel een berichtje krijgen hoop ik.

Heel erg bedankt voor je bezorgdheid. Ik hou jullie echt op de hoogte.

Groeten, Jean-Baptist.
Ik denk dat je de motor al hebt ?

Ik heb helaas nog geen motertje mogen ontvangen......

Zodra ik hem binnen heb, laat ik het jullie zeker weten.

Groeten, Jean-Baptist.

TNT = motertje weg?? :-(

Nu is het al een hele lange tijd later, maar ik heb nog steeds geen moterjte mogen ontvangen.

Waarschijnlijk verdwenen in een of andere TNT-broekzak?:confused:

Mocht iemand anders nog een oud 7.2 volt brushed motertje liggen, houd ik me zeer aanbevolen.....

Alvast bedankt, Jean-Baptist.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back