Nikko sky ace of ....

• Topicstarter Topicstarter Cédric.
  • Startdatum Startdatum
sorry voor die lastige vragen maar ik ken er helaas niks van.

Wat is co-axxiaal en FP ?

coaxiaal is zoals bij die lama dat 2 rotors boven elkaar zitten. 1 draait met de klok mee, de ander tegen de klok in. daardoor blijft de heli in evenwicht en begint niet om zijn as te tollen. Dat maakt de heli super stabiel.

fixed pitch of FP is een enkele rotor net als een "normale" heli. Die gebruikt wel een staart rotor om in evenwicht te blijven. Het is een systeem met een vaste hoek van de bladen. De heli stijgt en daalt door bladen sneller of trager te laten draaien, deze heli's worden vaak als crash-bestendig bestempeld omdat als het mis gaat en je het gas dicht gooit, er weinig tot niks aan kapot gaat. Mocht dat wel gebeuren dan zijn de onderdelen vaak vrij goedkoop.

CP (waar je niet eens over na moet denken in het begin) werkt weer iets anders.

Laatst bewerkt:
Het is niet omdat E SKY niet op de site staat dat ze het niet hebben he.. Ben er zeker van dat ze zelfs de Honey Bee hadden. Effe bellen zou ik zeggen.

Ik had ooit een FP maar die kon ik niet eens laten hoveren met enkel men SIM ervaring. Mijn co-ax vloog meteen en was heel plezierig om mee te vliegen. Ik had de Graupner Jet Ranger. Die zag er nog mooi uit ook.

Als het windstil was vloog ik buiten.. Maar echt windstil, anders heb je probs. Rondjes vliegen, inverted (zeer belangrijk) en 8'en enz.. Lijkt makkelijk, maar is zeer zeker even wennen en dus goed te oefenen!

héhé, bedankt iedereen !!!!
Zal het laten weten wanneer ik er om ga !!!

Is een Lama V3 een goede helicopter of moet ik een ander nemen?

Hallo,
Mijn vraag is of de Lama V3 een goede helicopter is of dat het eigelijk gewoon een flut ding is?

Back