Nikko tuning

• Topicstarter Topicstarter KDV
  • Startdatum Startdatum
Ik zou een traxxas met xl-5 kopen,degelijk en goedkoop ;)
2wd is volgens mij gewoon beter (die aandrijving op de voorwielen is weer iets extra wat stuk kan gaan in mijn ogen)
Verder heb ik 2wd en 4wd, 2wd is (vind ik) veel makkelijker om mee te rijden als een 4wd (traxxas slash en FG MT vergeleken met traxxas e-revo VXL 1/16)

Traxxas auto's heb je de xl-5 variant van. Dit is met een brushed motor.
Brushed motoren zijn onderhoudsgevoelig, en deze motoren slijten na loop van tijd, en gaan ze qua prestaties achteruit. Dan zul je de koolborstels in de motor moeten vervangen,
of je moet een nieuw motortje kopen.

De VXL varianten zijn met brushless motor. Dit betekent dat je geen onderhoud aan je motor hebt, en (vaak) meer vermogen.
Mocht je ooit met lipo accu's willen rijden dan zul je de vxl variant moeten nemen (met 3 cellen lipo halen ze over de 100km/h, al is dit alleen leuk voor op rechte stukken asfalt).

ik heb nog een hele snelle dt 02 ms te koop staan 2wd dat wel maar dat vind ik persoonlijk echt leuker zeker als je net begint met offroad. (check google) . met lrp quantum competrion no limit regelaar 10 turns transpeed ms motor, digitale servo futaba f 205t uit men hoofd.

Enige wat je nog nodig hebt is een zenderset. accu's en snellader.
De buggy heeft een topsnelheid van rond de 70-75 kmh per uur.

Als je interesse hebt mail me dan ef.

ik ook nog de bug crusher gezien Bug Crusher Paars - Mulderij Modelbouw

deze is brusshles en 4wd en goedkoper en met accu en oplader

Niet kopen... waarom niet?

hierom niet:
De assen van de voorwielen zijn NIET te leveren als je die kapot rijd. Hoe weet ik dit? Mijn buurman heeft er 1 bij deze winkel gekocht (modelbouwbeurs). Kregen toen het antwoord: alle onderdelen kunnen wij binnen 1 week leveren.
We zijn nu al ruim 3 maanden bezig om de juiste assen te krijgen....

Was overigens niet veel voor nodig om die as kapot te rijden... viel ook weer tegen.

Misshien is de kyosho lazer iets voor jouw.
KYOSHO - Lazer ZX-5

Heb hier zelf al eens mee gereden.
en deze heeft 4 wiel aandrijving.
Ook de onderdelen zijn makkelijk aan te komen.
Nog nooit problemen gehad met kyosho.

groeten wesley

oke maardie kyosho lazer vind ik een beetje duur
ik heb het liefst een rtr auto
maar hoeveel wil je voor die dt 02 rinusvannorde ?

Is even kijken ik heb aan de buggy uitgegeven:

Dt 02 ms: 200 euro
Regelaar: 60 euro
Motor: 120 euro
Digitale servo: 50 euro

vraagprijs rond de 275 euro.

Dan heb je wel echt een snelle buggy. Van goede kwaliteit. Reserve onderdelen krijg je erbij. doos en handleiding etc.

Moeten alleen nog nieuwe bandjes onder. de 2 die er onder zitten zijn versleten. heb er dus maar 1 paar bandjes mee gereden. krijg je er wel bij is lache om mee te burnen :)

Motor is vrijwel bijna nieuw, rond de 15 accu's mee gereden.

Tamiyaracer2@hotmail.com is men mail.
mail me als je interesse hebt.

Groet,

oke maardie kyosho lazer vind ik een beetje duur
ik heb het liefst een rtr auto
Kost maar 200 euro hoor, bij Modelsport UK.
Binnen drie dagen in huis.
Doen.
Je kan er alleen het beste mee op zand rijden, niet in het zand, aangezien de tandwielen bloot liggen.
Echt een snelle auto voor dat geld, en oh ja, RTR.

ja maar daar heb ik een hekel aan open tandwielen er zal toevallig een steentje dertussen komen en krak :(

je gaat zoiezo een keer schade oplopen,
je rijd nu met een nikko die hooguit 30 kmh gaat. straks misschien wel een buggy die 60 of nog wel harder gaat. klappertjes gaan zeker voorkomen! :P

als je geen schade wilt aan tandwielen. dan is die dt 02 ms van mij een hele goede. die heeft namelijk een dichte gearbox.

mijn nikko gaat 35km/h
maar de bonzer cross tiger die lijk me goed en goedkoop
en ik heb gehoord dat het een chassis van een tamiya heeft ?
ik kan de auto zowieso niet meteen kopen ik moet nog centjes sparen

Laatst bewerkt door een moderator:
mijn nikko gaat 35km/h

Zucht, dat antwoord had ik al verwacht. Laat ik je dan meteen de vraag stellen HOE je dat precies hebt gemeten?
-Gegokt?
-Stond het op de doos?
-Met de fiets ernaast gereden en zo de snelheid geraden?

Dan moet ik je uit je droom halen; want zo'n Nikko gaat in geen geval 35 km/h. De werkelijke snelheid zal eerder tussen de 20 en de 30 km/h liggen.
(Een standaard Tamiya auto gaat gemiddeld 35km/h en die zijn al een stuk geavanceerder dan een Nikko.)
Verder overigens geen slecht woord over Nikko; het is geweldig speelgoed, heb het zelf ook gehad.
Je bent in dit geval echter beter af met een simpele 2WD auto. Die techniek is meestal iets eenvoudiger en is dus makkelijker zelf te repareren als er iets stuk gaat. Daarbij zijn veel 2WD auto's in theorie nog wat sneller dan 4WD's aangezien ze lichter zijn en minder draaiende onderdelen hebben.

(Of deze hele uitleg nu wel nut heeft voor jou is echter nog maar de vraag. Er komen hier vaak gelijkaardige topics voorbij waarbij de topicstarter honderden vragen stelt om uiteindelijk met de boodschap te komen dat "het niet mocht van de ouders". ;))

Reely cross tiger/ hbx bonzer zou ik zelf niet doen. heb hem zelf ook gehad viel elke rit uit elkaar. en ik reed nog rustig ook. maarja de keus is aan jou ik heb nu de rusler en heb er eigenlijk op de motor na geen problemen mee gehad, een aanraden dus die rustler.

gr joeri

Als er tussen die 2 gekozen moet worden, is de Rustler inderdaad een aanrader. Eén van de populairdere off-roads op dit moment.

Back